یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

كشته شدن گوزن باغ وحش خرم‌آباد بر اثر تيراندازي+ عكس یک رأس گوزن زرد ایرانی كه حدود ۸ سال سن داشت و در باغ وحش خرم‌آباد نگه‌داری می‌شد روز جمعه 24 مردادماه از ناحیه کتف سمت راست مجروح شد.
به  گزارش پایگاه خبری دیده‌بان محیط زیست و حیات وحش ایران، گوزن مجروح پس طی ۵ روز مراحل درمان سرانجام روز چهارشنبه 29 مردادماه بر اثر شدت جراحت تلف گردید.این گوزن زرد که جنسیت آن نر بوده است یک سال قبل به صورت امانت از طرف اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان به باغ وحش خرم‌آباد تحویل شد. کلیه شواهد حاکی از سوراخ شدن بدن این گوزن زرد بر اثر برخورد گلوله و مرگ حیوان بر اثر عفونت و خون‌ریزی در محل برخورد گلوله می‌باشد اما هنوز مشخص نیست چه کسانی و با چه انگیزه‌ای به این گوزن شلیک نموده‌اند.
گوزن زرد ایرانی گونه‌ای نادر و به شدت در معرض خطر انقراض می‌باشد. نسل گوزن زرد سال‌هاست که از طبیعت کشور حذف شده است و تنها تعداد محدودی از این گونه ارزشمند در اسارت و در سایت‌های متخلف تکثیر نگه‌داری می‌شوند.
از این رو مرگ حتی یک گوزن زرد آسیبی جبران‌ناپذیر به ذخیره ژنتیکی موجود وارد کرده و امیدها برای حفظ نسل این گونه را کم‌رنگ‌تر خواهد کرد.
نمونه‌برداری از لاشه و مستندات جهت بررسی بیش‌تر به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال شده اما تا کنون اظهار نظر رسمی از سوی مسوولان سازمان محیط زیست در مورد چگونگی این حادثه و علت دقیق مرگ این گوزن زرد منتشر نشده است.
-----------------------------------------------

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان نيز روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا با تایید خبر تلف شدن یک راس گوزن زرد ماده در باغ وحش کاسیت خرم‌آباد، گفت: متولی اصلی باغ وحش، سازمان دامپزشکی لرستان است و محیط زیست در این باره مسوولیتی ندارد.

ˈمهرداد فتحی‌بیرانوندˈ افزود: علت مرگ این گوزن بر اساس بررسی‌های انجام شده، ضربه شاخ گوزن نر اعلام شده است.

وی اظهار کرد: البته در این راستا برای بررسی و مشخص شدن دقیق علت تلف شدن حیوان، منتظر گزارش رسمی شبکه دام‌پزشکی استان لرستان هستیم.

شبکه دامپزشکی استان لرستان تاکنون درباره این موضوع هیچگونه اعلام نظری نکرده است. برخی منابع از تلف شدن این راس گوزن براثر شلیک گلوله حکایت دارد.
_________________________________

مدير باغ وحش خرم‌آباد دي‌ماه سال گذشته در اين زمينه هشدار داده بود و به خبرنگار يافته گفت: متأسفانه گاهي عده‌اي نابه‌خرد با تفنگ‌ از ارتفاعات مدبه‌كوه و مجتمع بام لرستان به سوي برخي حيوانات اين باغ وحش از جمله بزهاي كوهي كه در حصار و فنس‌هاي سمت شمالي باغ وحش نگه‌داري مي‌شوند، اقدام مي‌كنند.
محمدرضا نيكوسرشت خواستار همكاري مردم و مأموران انتظامي براي برخورد با چنين كساني شد.

 كشته شدن گوزن باغ وحش خرم‌آباد بر اثر تيراندازي+ عكس
قرار است اين گوزن كشته شده توسط محيط زيست لرستان تاكسيدرمي شود
 
تصوير جاي گلوله در بدن گوزن
تصوير جاي گلوله در بدن گوزن


 
 ر - ج

دیدگاه‌ها  

#1 امیر 1393-06-04 11:09
حالا حیوانات باغ وحش هم در امان نیستند!!!! مقصر تمام این حوادث مسئولین هستند که نمی توانند اسلحه را از دست عده ای وحشی روانی بگیرند
نقل قول کردن
#2 خشایار 1393-06-04 11:50
خبرآنچنان تکان دهنده و غیر قابل تصور است که حتی با دیدن لاشه این جانور ارزشمند و بی همتا در طبیعت، کشتار آن در یک فضای محصور و کنترل شده به نام باغ وحش دور از ذهن است.افزایش سرانه مهمات سلاح های مثلاً مجاز و جند برابر شدن سلاح های غیر مجاز، عواقبی بهتر از این صحنه های دلخراش به دنبال نخواهذد داشت.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا