یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم آباد در خصوص جستجو برای یافتن پیکر جوان غرق شده در رودخانه سزار بیانیه‌ای صادر کرد.
به گزارش یافته، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم آباد ضمن عرض تسلیت به خانواده داغدار شخص غرق شده بیانه‌ای در خصوص تلاش‌های صورت گرفته جهت یافتن پیکر این جوان صادر نمود.



در متن این بیانیه آمده است:
در پی غرق شدن جوان ۱۷ ساله در رودخانه سزار و اعلام خبر این حادثه به آتش نشانی خرم آباد روز سه شنبه ۲۱ فروردین ماه، در ساعات ابتدایی وقوع این حادثه اکیپ غواصی سازمان به محل غرق شدگی در آبشار بیشه اعزام و جستجو‌ها برای یافتن شخص غرق شده (که بعد از شیرجه زدن و قرار گرفتن در جریان آب غرق می‌شود) آغاز و محل غرق شدگی به طور کامل مورد تفحص قرار می‌گیرد.
در ادامه و با توجه به شرایط جوی و بارندگی‌های تندری در جو استان، جستجو‌ها تا شب ادامه یافته و به علت تاریک شدن هوا متوقف و در روز چهارشنبه مجدداً تیم غواصی سازمان به محل حادثه اعزام شده و علیرغم افزایش دبی و سرعت جریان آب رودخانه تا مسافت سه کیلومتر پایین دست رودخانه سزار ( که در این زمان از سال گل آلود و خروشان است )مورد تفحص قرار می‌گیرد که جستجو‌ها در این روز نیز بی‌نتیجه است.
تیم غواصی سازمان آتش نشانی روز جمعه ۲۴ فروردین برای بار سوم به رودخانه سزار اعزام و کیلومتر‌ها پایین‌تر از آبشار و محل غرق شدگی در محل‌ایستگاه قطار ۵۰۱ جهت جلوگیری از عبور احتمالی جسد از این محل اقدام به نصب فنس در درون رودخانه می‌نماید.
سازمان آتش نشانی به اطلاع مخاطبان گرامی می‌رساند که جستجو‌ها برای یافتن جسد در روز‌های آتی نیز ادامه یافته و غواصان و عوامل سازمان آتش نشانی مجدداً به پایین دست محل حادثه اعزام خواهند شد.
 
*توصیه‌های سازمان آتش نشانی برای پیشگیری از غرق شدگی
آشنایی با فنون اولیه شنا و آشنایی با محدودیت‌ها و رعایت آن‌ها از ابتدایی‌ترین الزام‌های قبل از شنا است.
اطلاع از وضعیت عمق آب قبل از تصمیم به شیرجه زدن و حتی قبل از ورود به آب ضروری است، چرا كه شیرجه در آب‌های كم عمق خطر ضربه به سر و نیز شكستگی گردن را به دنبال دارد و همچنین ورود به آب‌های عمیق برای مبتدیان، خطر غرق شدگی را افزایش می‌دهد.
بررسی دمای آب ضروری است به عنوان مثال اگر مدت زیادی در آفتاب مانده‌اید از وارد شدن ناگهانی به آب سرد خودداری كنید، علت این توصیه پیشگیری از شوك دمایی است. به هیچ وجه تنها و در محیط‌هایی كه نجات غریق وجود ندارد، شنا نكنید.
از شوخی‌های خطرناك در آب و موقع شنا بپرهیزید. پس از مصرف دارو‌هایی كه موجب خواب آلودگی یا شل شدن عضلات می‌شوند، شنا نكنید.
به هیچ وجه تشت‌های آب و لگن‌ها و یا حوضچه‌های كوچك آب را در جایی كه كودك خردسال وجود دارد، بدون توجه ر‌ها نكنید.
توانایی خود را در شناكردن بیش از حد در نظر نگیرید، یك سوم قربانی‌های غرق شدگی با فن شنا به طور كامل آشنا بوده‌اند.
در صورت مواجهه با یك غریق، اگر با فن نجات غریق آشنا نیستید، سعی كنید فقط با استفاده از چوب یا طناب یا جلیقه نجات و یا تشكیل زنجیره انسانی به وی كمك كنید.
برای نجات یك غریق، اول امنیت خود را در نظر بگیرید، از پشت به غریق نزدیك شوید و از او بخواهید تقلا نكند. پس از رساندن غریق به ساحل، به سرعت با اورژانس تماس بگیرید.
بسیاری از رودخانه‌ها با وجود ظاهری آرام بسیار خطرناك و عمیق هستند به نحوی كه فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه متوجه عمق زیاد آن و گرفتار گرداب می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود بدون اطلاع از وضعیت رودخانه هرگز برای شنا در آن اقدام نكنید.

دیدگاه‌ها  

#1 همشهری 1403-01-25 09:30
یعنی مجموعه بیشه فاقد غواص و تجهیزات نجات است؟؟؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا