یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس پلیس آگاهی لرستان گفت: پسر ۱۱ ساله معلول خرم آبادی با همدستی مادر و خاله خود به قتل رسید.
به گزارش یافته به نقل از ایرنا، سرهنگ عبدالرضا رخشان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: این پسربچه که معلول ذهنی و جسمی بود، در روز‌های گذشته با همدستی مادر و خاله‌اش به قتل رسیده و قاتلان با ر‌ها کردن جنازه از منزل گریخته بودند.
وی افزود: پس از اطلاع از ماجرا از طریق گزارشی مردمی، در کمتر از چند ساعت مادر و خاله مقتول دستگیر و در اعترافات اولیه به قتل به وسیله بیهوشی با دارو و خفه کردن اعتراف کردند.
رئیس پلیس آگاهی لرستان تصریح کرد: مادر مقتول انگیزه خود را از قتل فرزندش خسته شدن از وضعیت وی اعلام کرد که پرونده جهت طی مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

دیدگاه‌ها  

#1 همشهری 1402-12-17 20:09
علت معلولیت فرزند، ازدواج فامیلی است و اگر آزمایشات پزشکی و ژنتیکی قبل از ازدواج صورت بگیرد د خون و ژنتیک هر دو نفر یکی نباشد، بچه معلول نمیشود
نقل قول کردن
#2 رسول 1402-12-17 20:12
ما یک زن همسایه داشتیم بنده خدا بچه‌اش معلول بود و و کم توان ذهنی بود، اون زن اون بچه را تا چندین سال به گُرده (کول) می‌گرفت (جسارتا برای سرویس بهداشتی) و بعد از چند سال زحمت، اون بچه به رحمت خدا رفت و اون خانم هم مشکلات کمر و ستون فقرات گرفت. ایکاش خود پزشکان و بیمارستان‌ها افراد معلول که هم خودشان زحمت و آزار می‌بینند و هم والدین، را از همان دوران جنین و کودکی، راحت کنند تا کمتر زجر بکشند.
نقل قول کردن
#3 معلم 1402-12-17 20:13
من تو مدارس افراد کم‌توان و معلول تدریس کردم و کار کردم و می‌دانم که خانواده‌هاشون چقدر زحمت می‌کشند و باید باهاشون همدردی کرد
نقل قول کردن
#4 فرزاد 1402-12-18 08:52
متاسفانه هنوز غربال گری معلولیت جنین پیش از تولد آنقدر پیشرفته نشده که بشه جلوی تولد کودکان مبتلا به اوتیسم یا بیماری های غدد از جمله دیابت ،فنیل کتونوریا یا حتی هموفیلی و تالاسمی رو گرفت گرچه که سندروم داون و فلج مغزی یا بعضی آنومالی ها رو میشه تشخیص داد ، امیدوارم این غربال گری ها درست و به موقع انجام بشن تا از تولد کودکان معلول که سربار خانواده و جامعه هستن جلوگیری بشه...
نقل قول کردن
#5 عابر 1402-12-18 22:49
اگر مددکاری علمی و توانبخشی مبتنی بر جامعه بخوبی اجرا بشه دیگه نمیگن معلول سربار جامعه
معلولیت از بدو تولد یکی از انواع معلولیتهاست
معلولیت اجتناب ناپذیره
تصادفات بیماریها سالمندی حوادث ناشی از کار که ممکن الوقوع برا همه است
این مادر کامل مقصر نیست درکنارش باید عوامل دیگر هم دید.
نقل قول کردن
#6 اکبر-ظ 1402-12-19 16:28
لطفا خودتون قضاوت کنید با این شرایط کشور ما که انگار به زمان قطعی برگشته یک معلول جسمی و ذهنی که احیانا خانواده فقیری {مثل 90 درصد ایرانیها} هم داشته باشدکه کمکی هم از طرف دولت به او نمی شود چطوری باید زیست کند؟ایا باید خانواده این معلول برای همیشه تاوان پس بدهند؟ اونوقت با کدام بودجه خانواده از پس نگهداری این معلولان {ذهنی و جسمی} بر می ایند؟ اگر در مملکت ما برای اینگونه افراد قانونی نگاشته شود که یا این معلولان با هزینه دولتی نگهداری شوند و یا اینکه راهی بدون درد و اذیت شدن برای مرگ شیرین برایشان ایجاد شود مشکل بزرگی بر سر راه خانواده این عزیزان برداشته می شود.
نقل قول کردن
#7 فریاد 1402-12-21 03:31
مراحل غربالگری بدین شرح است .درماه سوم چهارم می فرستن سنو بگیرن مادران باردار چون سن بارداری و ازدواج بالا رفته سنو گرافهای عزیز زیر بارنمیرن و فقط جنسیت رو تشخیص میدن همون کاری که مرحوم حاج ملک زاده خدا بیامرزاز نگاه کردن به صورت مادر و نوع ویارش تشخیص میداد.سپس می فرستن مادر بیچاره رو که آمینو سنتز انجام بده .با اون خطرات و هزینه انجام میده .چهار هفته بعد جوابشو با هزار استرس می دن به اون خانواده ی بخت برگشته .الان بچه پا به 5 ماهگی گذاشته .حکم شرعی در این زمان چیه .با ی سنو گرافی ساده اگر طرف وجدان داشته باشه از شکل پشت سر جنین اینا قابل تشخیصه.خدمت همهتون خواهیم رسید بماند تا بعد............ ......قشری که اغلب نه مالیات درست درمون میدن نه کارشونو بلدن
نقل قول کردن
#8 رسول 1402-12-21 19:28
بچه‌های معلول و کم توان، متأسفانه اکثرا عدم کنترل ادرار دارن و واقعا باید جای اون مادر باشی تا بفهمی چی میگم بعدش الان قیمت پوشاک بچه و سایز بالاتر خیلی گرانه، و هزینه داروها و نگهداری و جابجایی یک معلول خیلی سخته، لذا خانواده‌ها نمی‌توانند واقعا نگهداری هزینه ها را بکنند و بهتر اینه که خانه بهداشت و پزشکان و رسانه‌ها به مردم آموزش بدهند و حمایت کنند و اگر غربال گری باشد این بچه‌های معلول نه خودشان زجر می‌کشند نه خانواده‌هاشون.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا