یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرمانده انتظامی استان لرستان از شناسایی و دستگیری فردی با ۱۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری توسط پلیس فتا استان خبر داد.
 به گزارش پایگاه خبری یافته، سردار"یحیی الهی" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی شکایت احدی از شهروندان مبنی بر اینکه شخصی ناشناس جهت خرید عمده مرغ به وی مراجعه و مبلغ ۱۲ میلیارد ریال از وی خرید و با استفاده از نرم افزار رسید ساز جعلی و اخد شماره شبا مالباخته اقدام به خرید از وی کرده است موضوع به صورت ویژه به پلیس فتا این فرماندهی ارجاع داده شد.
 وی افزود: با تلاش های صورت گرفته و اقدامات تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا، فرد کلاهبردار شناسایی و طی هماهنگی قضایی وی را طی یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.
 این مقام ارشد انتظامی استان گفت: پس از بررسی از سوابق متهم مشخص شد نامبرده در چند استان اقدام به کلاهبرداری از ۶ نفر به روش استفاده از رسید ساز جعلی در بستر پلتفرم های فضای مجازی در مجموع به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال کرده و  است.
 سردار الهی با بیان اینکه متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شده است تصریح کرد: شهروندان  از هرگونه اعتماد  به افراد ناشناس در فضای مجازی جدا خودداری کرده و در هنگام فروش کالا ابتدا حساب بانکی خود را چک کرده و درصورت اختلال در سامانه پیامکی حتما موجودی حساب خود را از طریق اینترنت بانک، دستگاه‌های خود‌پرداز یا کارتخوان بررسی و پس از حصول اطمینان از واریز وجه، معاملات خود را انجام دهند.
 فرمانده انتظامی استان لرستان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.irآماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند و همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است.

دیدگاه‌ها  

#1 خرم‌آبادی 1402-08-26 00:57
شبکه‌های تلویزیونی باید اطلاع رسانی کنند تا مردم گول نخورند و دادگاه‌ها هم باید با مجرمان بشدت برخورد سفت و سخت کنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا