یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: سقوط دستگاه سنگ شکن یک واحد ماسه شویی در منطقه " خرسدر" پلدختر، کارگر ۳۵ ساله را به کام مرگ کشاند.
"مهدی آل کثیر" روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این فرد در حال سرویس و پاک کردن نوار نقاله دستگاه سنگ شکن بوده که به دلیل نامشخص سقوط کرده و به دلیل شکستگی گردن، جان باخته است.
وی اظهار داشت: علت دقیق مرگ توسط پزشکی قانونی در دست اقدام و جزییات چرایی رخداد این حادثه نیز توسط کارشناسان و بازرسان اداره کار در حال بررسی است و در نهایت دادگاه هیات هفت نفره بازرسان کار رای نهایی در این خصوص را صادر می کند.
مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: چنانچه قصوری از سوی کارفرما در خصوص حفظ ایمنی محیط کار و یا نقص ماشین آلات محرز شود، با توجه به میزان این قصور، رای دادگاه نهایی علیه کارفرما صادر خواهد شد.
آل کثیر افزود: بازرسان کار علاوه بر نظارت های مستمر از طریق بازرسی کارگاه ها، نظارت های غیر مستقیمی همچون استقرار مسوول ایمنی در کارگاه ها، توجه به نظارت بر تشکیل و فعالیت کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار، نظارت بر عمکرد ایمنی پیمانکاران از طریق صدور صلاحیت ایمنی، توجه و نظارت بر آموزش ایمنی کارگران و کارفرمایان، نظارت بر رعایت استانداردهای تجهیزات و ماشین‌آلات و اخذ تاییدیه‌های لازم را برای کاهش حوادث ناشی از کار انجام می دهند.
 
کاهش ۱۹ درصدی حوادث ناشی از کار در لرستان
مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان همچنین بدون اشاره به تعداد حوادث ناشی از کار در استان گفت: در پنج ماهه نخست امسال، یک هزار و ۶۶۶ مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی پر خطر استان توسط بازرسان انجام شده و در مجموع حوادث ناشی از کار در استان ۱۹ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش یافته است.
آل کثیر اظهار داشت: پیشگیری از حوادث ناشی از کار هدف نهایی در بازرسی ها از بنگاه های اقتصادی به شمار می‌رود چراکه در کاهش هزینه‌ های اضافی ناشی از حوادث موثر خواهد بود.
وی عنوان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده توسط بازرسان کار در راستای آگاهی نیروی انسانی نسبت به عوامل تهدید کننده و شناسایی مکان های نا ایمن در کارگاه ها، طی پنج ماهه نخست امسال، سه هزار و ۴۶۰ مورد بازرسی موردی و ادواری از واحدهای اقتصادی سطح لرستان انجام شده است.
 
خرم آباد - ایرنا

دیدگاه‌ها  

#1 دانشجو 1402-07-12 14:55
شهرستان‌های معمولان و پلدختر واقعا محروم هستند متأسفانه نه جاده چهارخطه ایمنی دارند و نه صنعتی و نه سدی و الان اکثر زمین‌های کشاورزی پلدختر دیم است
نقل قول کردن
#2 بهرام 1402-07-12 21:04
این‌ بود جوانی؟…
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا