یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرمانده انتظامی استان از دستگیری زوج کلاهبردار در شهرستان پلدختر خبر داد.
به گزارش روز یکشنبه یافته، سردار "یحیی الهی" در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی ارسال حکم جلب ۲ نفر از سوی مراجع قضائی، مبنی براینکه این افراد در پوشش کارکنان دولت از شهروندان در سطح شهرستان پلدختر کلاهبرداری کرده بودند، بلافاصله با تشکیل یک گروه ویژه، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی با اشاره به متواری و تحت تعقیب قرار داشتن این کلاهبرداران حرفه‌ای که ساکن یکی از روستا‌های شهرستان پلدختر بودند افزود: ماموران انتظامی با تلاش شبانه روزی و انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی مناسب، در نهایت موفق به شناسایی محل اختفای این زوج کلاهبردار در شهرستان شدند.
سردار الهی یادآور شد: مأموران پس از اخذ نیابت قضائی، با انجام یک عملیات هدفمند موفق شدند این کلاهبرداران متواری را که دارای چندین فقره سابقه کلاهبرداری و خیانت در‌امانت بودند، در مکان مورد نظر دستگیر و به مقرانتظامی منتقل کنند.
فرمانده انتظامی استان لرستان بیان داشت: متهمان در تحقیقات انجام شده به بزه انتصابی و کلاهبرداری ۳۰ میلیاردی در پوشش معاملات صوری و دریافت وام‌های بانکی از شهروندان در سطح این شهرستان اعتراف کردند.
این مقام ارشد انتظامی در پایان با تأکید بر عدم اطمینان شهروندان به افراد ناشناس و پرهیز از در اختیار قرار دادن اطلاعات فردی و خانوادگی خود به آنان افزود: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده و معرفی به دستگاه قضائی، با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.



دیدگاه‌ها  

#1 کشوری 1402-06-12 12:18
مردم چطور بدون تحقیق پول دادن بهش؟
نقل قول کردن
#2 عابر 1402-06-12 17:54
هر کس از راه حیله و تقلب، مردم را به وجود شرکت‌ها یا تجارتخانه‌ها یا کارخانه‌ها یا مؤسسات موهوم یا به داشتن اموال و اختیارات واهی فریب دهد یا به امور غیر واقع امیدوار نماید یا از حوادث و پیش‌آمد های غیر واقع بترساند و یا اسم و یا عنوان مجعول اختیار کند و به یکی از وسایل مذکور و یا وسایل تقلبی دیگر، وجوه و یا اموال یا اسناد یا حوالجات یا قبوض یا مفاصا حساب و امثال آن‌ها را تحصیل‌کرده و از این را مال دیگری را ببرد، کلاهبردار محسوب و علاوه بر رد اصلی مال به صاحبش، به حبس از یک تا هفت سال و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است محکوم می‌شود …

در اینطور مواقعی کلاهبردار می داند چطور رفتار کند که افراد به آن شک نکنند و وسیله آنچنان واقعیست که کمتر کسی به آن شک می کند. مثلا طرف ماشین را با وکالت نامه رسمی از غیر به فرد دیگری می فروشد خب در این فرض طرف با دیدن وکالت نامه می گوید این فروشنده از طرف مالک واقعی اذن دارد و ماشین را می خرد وکالت نامه می شود همان وسیله متقلبانه کمتر کسی شک می کند که شاید این وکالت نامه قلابی باشد.
نقل قول کردن
#3 میرمقدم 1402-06-12 18:15
فقر اقتصادی مقدمه فقر فرهنگی است. رسول گرامی اسلام فرمودند: فقر روسیاهی در هر دو جهان است(هم دنیا و هم آخرت) استان لرستان 850 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد اما به دلیل نبود سد برای ذخیره آب برای فصول گرم و کم آب کشاورزان، متأسفانه اکثریت زمین‌های کشاورزی لرستان دیم است و سودی آنچنانی دست مردم را نمی گیرد همین شهرستان پلدختر دو رود بزرگ ازش می‌گذرند اما سدی ندارد. تا فقر هست کجروی اجتماعی هم هست. البته جامعه و نوع تربیت خانواده هم شرط است.
نقل قول کردن
#4 شهروند 1402-06-12 18:16
روزی ۳۵ هزار بشکه نفت از میدان نفتی سرکان پلدختر لرستان به پالایشگاه کرمانشاه می‌رود بعد خود پلدختر و معمولان پالایشگاه و پتروشیمی ندارند و هیچ صنعتی در شهرستان پلدختر نیست لطفا مسئولان استان لرستان به فکر تاسیس پالایشگاه و پتروشیمی در پلدختر باشند تا جوانان پلدختری و لرستانی در زادگاه خودشان مشغول کار و فعالیت حلال شوند
نقل قول کردن
#5 شهروند 1402-06-12 19:56
به نقل از کشوری:
مردم چطور بدون تحقیق پول دادن بهش؟

کار دست خود مردمه
چرا بدون تحقیق و وارسی پول دادن دست طرف؟
الان عصر ارتباطاته
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا