یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرمانده انتظامی بروجرد گفت: بر اثر تیراندازی در مراسم عروسی، جوان27 به قتل رسید و 2 نفر در این رابطه دستگیر شدند.
به گزارش یافته؛ سرهنگ "مهدی مهدوی کیا" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار کرد: در پی اعلام خبری به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر تیراندازی منجر به قتل در یکی از مناطق شهرستان شهرستان بروجرد، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که جوانی 27 ساله در یک عروسی به هنگام شادی با اسلحه شکاری هدف قرار گرفته که منجر به مرگ وی شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان بروجرد گفت: ماموران تحقیقات خود را آغاز و در این راستا 2 نفر را دستگیر کردند.
سرهنگ "مهدوی کیا" با اشاره به اینکه تحقیقات بیشتر در این زمینه ادامه دارد، تصریح کرد: پلیس تاکید ویژه‌ای بر فرهنگ‌سازی، آموزش و همکاری سایر نهادها و دستگاه‌های مسئول داشته و بر این باور است که می‌توان رسوم پسندیده را جایگزین رسم غلط و خطرناک تیراندازی در جشن ها و مراسم های عروسی کرد که امیدواریم با همکاری آگاهانه مردم، شاهد آرامش مطلوب در مراسمات شادی و پیشگیری از وقوع قتل‌های ناشی از تیر‌اندازی در جشن‌ها باشیم.
بر اساس این گزارش فرد کشته شده" میلاد اصلانی‌فر" نام دارد که از هنرمندان موسیقی استان و سرنانواز بود. وی که پیش‌تر با دهل نیز گروه های موسیقی را همراهی می‌کرد اهل خرم‌آباد بود.




کارت دعوت برای فرشته مرگ

عباس شاه‌علی: شب موسم آسایش و آرامش همه کسانی است که هر بامداد برمی‌خیزند و برای طلب روزی و لقمه نانی حلال و آبرو‌مندانه آواز حرکت را به امید برکت حضرت رزاق سر می‌دهند
و خسته از هیاهوی روزانه و انواع آلودگی‌های صوتی در مراجعت به سرای امن و مأوای مهر آرامش را طلب نموده تا نیرویی دوباره برای فردایی دیگر و تلاشی افزون‌تر باز یابند، اما گویی رعایت حقوق شهروندان و احترام به امنیت و آرامش همسایه و همشهری توسط عده‌ای به فراموشی سپرده شده است!
عقربه‌ها، ساعت ۱۲ شب را نشان می‌دهد، کارناوال عروسی پس از ترک تالار با بوق‌های ممتد راننده و فریاد سرنشینان و گشت‌وگذار در سطح شهر وارد محل سکونت پدر گرامی آقا داماد شده و ساز و دهل و انواع ابزار موسیقی امروزی نواختن را آغاز می‌نمایند که تا دوردست‌ها گوش شنونده را آزار می‌دهد و این نمایش مردم‌آزاری هنگامی تأسف‌بار می‌شود که عده‌ای برای تکمیل شادی هیچ راهی به‌جز تیراندازی به ذهنشان خطور نمی‌کند و این صدای تیر و کوبیدن بر طبل و نواختن ارگ و رقص همراه با داد و فریاد چنان در هم می‌آمیزد که سر هیچ انسانی، بر بالین آرام نمی‌گیرد و...
به‌راستی چرا عده‌ای گمان می‌کنند و توقع دارند دیگران نیز همپای آن‌ها باید بیدار بمانند و آزار و اذیت و آلودگی صوتی شبانه را به خاطر شادی کاذب و زودگذر این افراد به جان بخرند و دم بر نیاورند؟! عروسی است مبارک باشد، اما آیا گمان نمی‌کنید این مبارکی باید رضایت مردم از شما را در پی داشته باشد؟
 
اما بخش دوم و تأسف‌بار ماجرا که خسارات جبران‌ناپذیری را نصیب خانواده‌ها می‌کند تبعات بسیاری دارد.
 
 در گوشه‌ای از این دیار عده‌ای از میهمانان پای‌کوبی جشن عروسی زوج را به نظاره نشسته‌اند،‌زوج جوانی که با هزاران آرزو و امید رخت دامادی و لباس عروس به تن کرده و می‌خواهند شیرین‌ترین خاطره زندگی خود را ثبت و جاودانه نمایند، اما گاهی چرخ فلک آن‌گونه که می‌خواهیم بر وفق مراد ما نمی‌چرخد و ناخودآگاه به‌واسطه عاملی غیرقابل‌تصور ناگوارترین خاطره زندگی در شب جشن و شادی رقم می‌خورد و کام همه را تلخ نموده و باید رخت عزا بر تن نمود و متأسفانه تا پایان عمر کابوس آن صاحبان مجلس عروسی را رها نخواهد کرد.
رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی یکی از آدابی است که ریشه درستی در دین و حتی ملیت ایرانی ندارد و متأسفانه اتفاقات تلخی که در سال‌های اخیر به‌واسطه تیراندازی در مراسم عروسی در این دیار و حتی نقاط دیگر رخ داده است نیز تا کنون نتوانسته درس عبرتی برای خانواده‌ها باشد.
بیاییم وجدان خودمان را به داوری بگذاریم و عقلانی اندیشه کنیم که نبود این رسم غلط در مراسم عروسی چه میزان از ارزش‌های مراسم را کم می‌کند و یا وجودش چه ارزش و بهایی را به اثبات می‌رساند؟! آیا غیر از این است که با استفاده از سلاح در مراسم عروسی برای حضور فرشته مرگ در جشن شادی‌مان کارت دعوت ارسال می‌کنیم و پس از آن باید سرگردان راهروهای دادگستری شده و همگان را برای گرفتن رضایت از اولیاء دم دچار زحمت کنیم؟! آیا رها کردن چند تیر در مراسم عروسی چنان اهمیت و ارزش دارد که حاضریم برای گرفتن رضایت به التماس و عجز و ناله پناه ببریم؟!
بیاییم از هر آنچه در اختیار ماست بجای خود بهره ببریم و فرهنگ استفاده از آن را تقویت کنیم.

دیدگاه‌ها  

#1 خرم‌آبادی 1402-03-03 19:25
تو آبسرده بروجرد بوده‌است
نقل قول کردن
#2 خرم‌آبادی 1402-03-03 19:26
تیراندازی اصلا رسم قشنگی نیست تو عروسی و ماهانه خبرهای تلخی ازش به گوش میرسه و بیشتر ایلیاتی ها و عشایر تیراندازی می‌کنند
نقل قول کردن
#3 #حسین 1402-03-03 21:55
خانواده هایی که مراسم عروسی دارند از این رسم غلط جلوگیری کنند بزرگان ریش سفیدان وهمه نهی کنند وتیر اندازی باعث رعب وحشت وحمله های عصبی می شود فرهنگ سازی شود توسط مردم ومسئولین وجلوگیری کنند از این رسم منسوخ وغلط
نقل قول کردن
#4 خادمی 1402-03-04 01:13
بروجرد؟؟؟!!!!.
این رفتارها جزئی از رسوم بروجردی ها نیست.
هنر غیر بومی هایی است که در این شهر یکه تازی می کنند
نقل قول کردن
#5 همشهری 1402-03-04 08:28
وقتی نماینده شهر با هیاهو با درگیری فیزیکی دنبال به کرسی نشوندن حرف ناحقش است از مردم چه انتظاری دارید البته تا کنون نسبت به خبرش سکوت کرده
نقل قول کردن
#6 شهروند 1402-03-04 15:58
یعنی تیر مستقیم بهش خورده یا کمانه کرده؟ روحش شاد خدا رحمتش کنه :cry:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا