یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: یک رام قطار باری در خطوط ریلی بین ایستگاه‌های دربند به رودک (حشمت‌آباد) در شهرستان دورود ترمز برید.
به گزارش ایرنا، "مهدی پازوکی" عصر شنبه در تماس خبرنگار ایرنا افزود: لوکوموتیوران پیش از رسیدن به ایستگاه رودک متوجه بریدن ترمزها می‌شود و در ایستگاه رودک قطار را به خط کور هدایت کرده و بعد از خارج شدن از ریل با اتاقک مخصوص نگهبان و در انتها با خودرویی برخورد و متوقف می‌شود.
وی گفت: با اقدام به موقع لوکوموتیوران خوشبختانه این حادثه هیچگونه مصدومیتی در پی نداشته است.
طول خط راه آهن لرستان ۲۲۳ کیلومتر است که ۵۸ کیلومتر این مسیر در داخل تونل های تاریک و ۹۶ کیلومتر آن را هم قوس های تند با شیب و فرازهای ۱۸ در هزار تشکیل داده است.

دیدگاه‌ها  

#1 رضا دادگر 1401-11-08 23:11
راه آهن شمال تا جنوب زمان رضاخان با هزینه سنگین و مالیات بر قند و جای ساخته شده ولی از هیچ شهری بجز تهران عبور نکرده و شهرهایی که ساخته شدند بخاطر خط راه آهن بود و هدف هم از ساختش انتقال نیروهای نظامی از پایتخت به خوزستان و تامین امنیت بود و بیشتر جنبه امنیتی داشته تا عمرانی. دکتر مصدق میگفت راه آهن شرق به غرب در جهت احیای جاده ابریشم سود بیشتری برای مملکت دارد
نقل قول کردن
#2 محمد 1401-11-09 12:39
قم اراک دورود اندیمشک اهواز .....
نقل قول کردن
#3 فریاد 1401-11-10 01:05
شاید اگر راه آهن شمال بجنوب کشیده نمی شد در شهریور 20 ایران به اشغال انگیس و روسیه در نمی امد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا