یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در بسیاری از شهرهای کشور که در معرض سیلاب قرار دارند، وجود رودخانه‌ها در مناطق پر جمعیت است، که همین دلیل بر تشدید شرایط بحرانی می‌افزاید.
به گزارش‌ یافته، فرماندار خرم‌آباد که در جلسه‌ی بررسی و هماهنگی با مدیران دستگاه ث‌های اجرایی شهرستان خرم‌آباد در خصوص شرایط بحرانی بوجود آمده سخن می‌گفت، افزود: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه و بسیج تمام امکانات و تجهیزات در شهرستان خرم‌آباد، یک بحران بزرگ را بدون تلفات جانی پشت سر گذاشتیم.
اسد عبدالهی بیان کرد: با مقایسه بین میزان بارش‌ها در لرستان و خرم‌آباد با دیگر استان‌ها و خسارات جانی و زیرساختی به وضوح مشخص است که شرایط ما بسیار بحرانی و خطرناک‌تر بوده که با همت همه‌ی مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی بحران بی سابقه‌ای را پشت سر گذاشتیم. 
وی با تاکید به اهمیت برطرف شدن مشکل مسدودی تعدادی از راه‌های ارتباطی روستاهای بخش مرکزی خاطر نشان کرد: از راهداری شهرستان خرم‌آباد انتظار داریم هر چه سریع‌تر مشکل راه‌های ارتباطی بین روستاها را برطرف نماید. 
وی ادامه داد: بر اساس اعلام اداره برق تا چند ساعت آینده مشکل قطع برق تمام روستاهای بخش مرکزی حل و فصل خواهد شد. 
فرماندار خرم‌آباد ضمن تشکر از تمام دستگاه‌های اجرایی درگیر با سیلاب از مجموعه‌ی آتش‌نشانی خرم‌آباد به صورت ویژه تقدیر کرد.
عبدالهی اظهار داشت: از اولین دقایق بحران و از بامداد پنجم فروردین آتش نشانان با حضور در دو سمت نوار حاشیه‌ای خرم‌رود با استفاده از آژیر و بلندگو مردم را از خطر مطلع کردند و در ادامه نیز بدون استراحت در رفع آبگرفتگی منازل مسکونی یاری‌گر مردم بودند.
معاون هماهنگی عمرانی فرمانداری خرم‌آباد تصریح کرد: با توجه به پیش بینی شرایط بحرانی چند تصمیم مهم اتخاذ شد، که همین امر از خسارات جانی و زیرساختی سنگین جلوگیری کرد. 
امین طولابی خاطر نشان کرد: در بحث هشدارها و اطلاع رسانی به مردم اقدامات بسیار خوبی انجام شد، به نحوی که قبل از سیلاب تمام منازل و محل های در معرض خطر از شرایط بحرانی اطلاع پیدا کردند. 
 
انتقادات تند و بی پرده‌ی بخشدار مرکزی از راهداری شهرستان خرم آباد
بخشدار مرکزی خرم‌آباد خطاب به مدیر راهداری گفت: راهداری چه نقشی در کمک و امداد رسانی به بخش مرکزی ایفا کرده است؟ سیروس بیرانوند ادامه داد: بسیاری از پل‌ها و راه‌های ارتباطی روستاهای بخش مرکزی تخریب شده‌اند و در این میان راهداری بسیار کم رنگ ظاهر شده است. 
مدیر راهداری شهرستان خرم آباد که از انتقادات بخشدار مرکزی برافروخته شده بود، عنوان کرد: ما آنچه در توان داشته‌ایم در طبق اخلاص گذاشته و پای کار بوده‌ایم. وقتی خودروهای سنگین ما تعدادشان کم است، کار امداد رسانی به تمامی نقاط تا حدودی با کندی مواجه می شود. 
آریانفر گفت: اولویت ما راه‌های اصلی است نه روستاهایی که فقط ۱۰ خانوار در آن ساکن است. 
معاون خدمات شهری شهرداری عبور از بحران سخت را مرهون تلاش همه جانبه‌ی دستگاه‌های اجرایی و امدادی خواند و گفت: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه و آمادگی کامل از شرایط بسیار سختی گذر کردیم.
رضا خدامرادی بیان کرد: تخریب دو پل موقت همچنین لایروبی های انجام شده ی  خرم‌رود در مهار سیلاب بسیار تاثیرگذار بود.

بحران سیلاب در خرم‌آباد به خوبی مدیریت شد

رضا طولابی

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند1 1398-01-07 00:27
با سلام
واقعا دستمریزاد
از همه انسانهای شریف که در تمام اوقات در خدمت مردم بودن از عزیزان آتش نشانی ، هلال احمر ، نیروهای مخلص شهرداری ، فرمانداری ، استانداری ، نیروهای انتظامی و نظامی
اما یک گله ای از راهنمایی و رانندگی که در ساعات پیک ترافیک در خیابانهای اصلی حضور نداشتن
عصر روز گذاشته از میدان تختی تا پل حاجی حدود 2 ساعت در ترافیک بودیم و حتی یک مامور راهنمایی درمحل حضور نداشتن
اما یک کار جالبی از خودروهای پلاک 31 دیدم که خیلی جالب بود اکثرا مسیر خود را برای مسافران نوروزی می گذاشتن
نقل قول کردن
#2 پولادی 1398-01-07 02:29
احسنت اداره راه و شهرسازی هم ضعف عملکرد داشت
نقل قول کردن
#3 سلاحورزی 1398-01-07 11:40
اگر خوب عمل میشد این همه گل و لای پر خیابانهای مرکز شهر نمیشد
نقل قول کردن
#4 امین 1398-01-07 12:05
اره خدایی عالی بود دمتون گرم
نقل قول کردن
#5 ماسوری 1398-01-08 10:58
دیوار فرودگاه خرم آباد تخریب شده و تمامی درختان بلوار جنوب شهر از بین رفتند اکثر منازل و محلات جنب رودخانه خرم آباد هم دچار سیل زدگی و آب گرفتگی شدند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا