یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ضرب و شتم پرستاران توسط همراهان احساساتی و عصبی بیماران همواره موجی از نارضایتی میان این صنف ایجاد کرده است، اتفاقی که هفته گذشته در مشهد رخ داد و این بار در کوهدشت لرستان پرستار را روانه اتاق عمل کرد.
پرستاران کوهدشتی قربانی همراهان احساساتی بیمار
به گزارش یافته، هفته جاری برخی از پرستاران متعهد بیمارستان امام خمینی (ره) کوهدشت مورد ضرب و شتم و توهین همراهان بیمار قرار گرفتند که این اتفاق واکنش سازمان
نظام پرستاری را در پی داشت.
پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام پرستاری کشور با انتشار مطلبی بر خروجی تارنمای خود ضرب و شتم پرستار متعهد کوهدشتی توسط همراهان بیمار را محکوم کرده و خواستار چاره‌اندیشی جدی مسئولان نظام سلامت دراین‌باره شده است.
سعید کرمی پرستار اهل کوهدشت استان لرستان که در پی مراجعه بیمار خانم به همراه تعداد زیادی از همراهانش به بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی این شهرستان در حال انجام اقدامات اولیه برای این بیمار بود به علت دعوت همراهان به آرامش، باخشم آن‌ها مواجه شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفت؛ این پرستار به دلیل شکستگی از ناحیه دست به اتاق عمل اعزام شد.
گفتنی است یکی دیگر از همکاران نامبرده به نام فرامرز سوری نیز قصد داشت شرایط را آرام کند که وی نیز مورد خشم و هجوم همراهان بیمار قرار گرفتند.
با توجه به تعداد بالای گزارش‌هایی ازاین‌دست لازم است مسئولان نظام سلامت کشور هرچه سریع‌تر چاره‌ای برای این موضوع اندیشیده و برای حفظشان و امنیت پرستاران متعهد راهکاری عملی اتخاذ نمایند. چراکه تداوم این جریانات به‌طور حتم باعث کاهش انگیزه خدمتی در نیروهای پرستاری و ایجاد بحرانی جدید در سیستم بهداشت و درمان کشور خواهد شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان دراین‌باره به خبرنگار ایرنا گفت: 2 پرستار در بیمارستان امام خمینی (ره) در شهرستان کوهدشت توسط همراهان یک بیمار مصدوم شدند.
عباس پزشک پور افزود: این پرستاران پس از مداوای بیمار در بیمارستان امام خمینی (ره) کوهدشت توسط همراهان بیمار مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
وی افزود: یکی از پرستاران مصدوم مورد مداوا قرارگرفته و در حال حاضر وضعیت مطلوبی دارد اما پرستار دیگر دچار شکستگی دست شده است.
پزشک پور ادامه داد: روند قضایی و شکایت این مورد توسط دانشگاه علوم پزشکی لرستان در حال پیگیری است و مراحل قضایی این پرونده طی می‌شود.
به نظر می‌رسد صنف پرستاران همچنان باید منتظر این‌گونه حوادث باشند تا همراهان احساسی و عصبی بیماران، درد مضاعف توهین، تحقیر و ضرب و شتم را به پرونده‌های مرتبط پزشکی پیوند دهند.
 

دیدگاه‌ها  

#1 فهیم 1397-03-17 14:45
باید اون همراهان بیمار رو که اینکار زشت رو کردند ، هر کدوم سه روز بندازن بازداشتگاه و جریمه دیه دست پرستاررو هم پرداخت کنند تا بار بعد همچین کاری نکننند . درس عبرتی باشه
نقل قول کردن
#2 شهروند 1397-03-17 15:27
نه اینکه به پرستار بدبخت پول میدن معوقات یکسال عقب افتاده رو میدن براش احترام قائل هستند کتک هم بخوره چه اشکال داره شما سلامت آب از آب هم تکون نمیخوره. اگه واقعا براقشر پرستار ارزش قائل باشن خیلی زودتر از اینها باید فکری براش میکردن پرستار تو نظام سلامت جایگاهی نداره واقعا میگم آیا ظلم نیست پول بهت ندن شیفتهای سنگین داشته باشی کتک هم بخوری.........
نقل قول کردن
#3 شهروند 1397-03-17 20:09
اگر بیمارستان قانون داشته باشه و با هر بيمار تنها یک همراه وارد بشه و بقیه اجازه ورود نداشته باشن این مشکلات بسیار کمتر ميشه.
همراهان زیاد با تکرار و تایید کاستی هایی که یا واقعا هست یا اونها خیال ميکنن کاستی هست باعث افزایش خشم همدیگه میشن
نقل قول کردن
#4 علی 1397-03-18 06:54
در اینکه پرستارهای عزیززحمت میکشن جای هیچ شکی نیست ولی خداوکیلی بعضی مواقع خیلی بدبرخوردمیکنن
نقل قول کردن
#5 اسکینی 1397-03-19 00:32
یا معلم را میزنند یا پرستار را زخمی میکنند آخه اینها چه گناهی دارند فقط در غرب کشور شاهد این اتفاقات هستیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا