یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

وزش باد و سقوط درخت در خرم‌آباد به 3 خودرو خسارت وارد كرد.
به گزارش یافته، ساعت 18 روز شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه، در پی وزش باد و سقوط یک درخت در خيابان منتهی به ميدان استانداری، باعث خسارت به 3 خودرو شد.
سقوط درخت همچنین باعث مسدود شدن خیابان شد که با حضور عوامل امدادی خودروهای خسارت‌دیده جابجا و بازگشايی مسير تردد خودروها انجام شد.
اين حادثه، تلفات و صدمات جانی در پی نداشت و فقط خسارت مالی بر جای گذاشته است.
شایان ذکر است به علل مختلف از جمله پوسیدگی، عمر تعدادی از درختان در طول زمان پایان می‌یابد و لازم است شهرداری‌ها قبل از وقوع حادثه، دست به اقدامات تأمینی بزنند.
البته تنها قطع کردن درختی که عمرخود را کرده و پوسیده شده، جایز است، چرا که اگر طوفان یا باد شدیدی رخ دهد آن درخت به دلیل پوسیدگی ممکن است روی انسان یا اتومبیلی سقوط کند و آن وقت خسارت جبران‌ناپذیری را به وجود ‌آورد.
امروزه برای حفظ درختان، کارهای زیادی در دنیا انجام می‌دهند که در کشورمان انجام نمی‌شود، به‌طور نمونه در کنار یک درخت کهن‌سال یک درخت جوان می‌کارند که در صورت از بین رفتن درخت کهن‌سال جایگزینی داشته باشد. همچنین در برخی نقاط جهت پر کردن حفره درخت از فوم پلی یورتان استفاده می‌کنند، این فوم به علت کاربری آسان، خواص الاستیکی مناسب و متناسب با تنه درخت، عدم خوردگی، عدم جذب رطوبت و چسبندگی مناسب بر سایر روش‌های موجود برتری دارد.
 


عکس: شهروند خبرنگار/ سیاوش سلاحورزی

دیدگاه‌ها  

#1 نسیم 1397-02-11 13:25
باسلام
وقتی یک شهروند با خودرو سهوا به یک درخت میزند و باعث اسیب به ان میشود شهرداری شخص را خاطی جلوه میدهد و جریمه میکند . الان خسارت دیده هارو شهرداری جبران خسارت میکند ؟ایا ؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا