یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل پزشکی قانونی استان لرستان از افزایش ده و نیم درصدی قربانیان حوادث کارگری (فوتی) در استان خبر داد.
افزایش قربانیان حوادث کارگری (فوتی) در لرستانبه گزارش یافته، حمیدرضا نظیفی با اشاره به اینکه متأسفانه طی 11 ماهه نخست امسال تعداد مرگ و میر ناشی از حوادث کار در لرستان نسبت به مدت زمان مشابه ده و نیم درصد افزایش داشته است، افزود: طی 11 ماهه نخست سال جاری تعداد فوت‌شدگان حین کار در این استان تعداد 21 نفر (به لحاظ جنسیتی همگی مرد) گزارش شده است که متاسفانه به دلیل حوادث ناشی از کار جان باختند.
عضو شورای قضائی استان لرستان اظهار داشت: همچنین در 11 ماهه نخست سال 1395 نیز تعداد 19 نفر (ھمگی مرد) به دلیل حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده‌اند که مقایسه آماری این دو بازه زمانی نشان از افزایش ده و نیم درصدی آمار فوت‌شدگان ناشی از حوادث کار طی 11 ماهه نخست امسال و سال قبل دارد.
نظیفی تصریح کرد: همچنین کل آمار فوت‌شدگان حوادث کاری طی سال گذشته تعداد 21 نفر گزارش شده است که همگی به لحاظ جنسیتی مرد بوده‌اند.
وی با اشاره به اینکه همچنین حوادث ناشی از کار در لرستان 567 مصدوم برجا گذاشته است، اظهار داشت: همچنین طی 11 ماهه نخست امسال تعداد 567 نفر (به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل 552 مرد و 15 زن) به دلیل حوادث ناشی از کار صدمه‌دیده و در مراکز پزشکی قانونی استان لرستان مورد معاینه قرار گرفته‌اند.
نظیفی بیان داشت: بررسی‌های آماری مصدومان حوادث ناشی از کار طی 11 ماهه نخست سال قبل (1395) نیز نشان می‌دهد که از کل پرونده‌های بررسی‌شده سال گذشته، تعداد 628 نفر (به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل 605 مرد و 23 زن) به دلیل حوادث ناشی از کار دچار مصدومیت شده‌اند که خوشبختانه این آمار با کاهش 7/9 درصدی مواجه است.
عضو شورای قضایی استان لرستان اظهار کرد: بررسي‌هاي انجام‌شده در گروه آمار و انفورماتیک پزشكي قانوني استان لرستان نشان مي‌دهد كه کل آمار حادثه دیدگان حوادث کار سال گذشته تعداد 658 نفر بوده است که شامل 634 مرد و 24 زن می‌باشند.
نظیفی تصریح کرد: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در طی 11 ماه نخست امسال به ترتیب شهرستان‌های بروجرد با 8 مورد، خرم‌آباد با 6 مورد، ازنا با 3 مورد و الشتر و دورود هر کدام با 2 مورد فوتی، بیشترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند و مابقی شهرستان‌ها بدون فوتی در حوزه حوادث کاری بوده‌اند.
نظیفی همچنین یادآور شد: همچنین مقایسه تعداد فوتی 11 ماهه نخست امسال و سال ماقبل به تفکیک شهرستان‌ها نشان می‌دهد در شهر خرم‌آباد تعداد فوتی‌ها از 11 مورد در سال قبل به 6 مورد در سال جدید کاهش، شهرستان بروجرد از 5 مورد به 8 مورد افزایش، شهرستان ازنا سال قبل بدون فوتی کار و البته امسال با 3 مورد افزایش، شهرستان الشتر نیز از صفر به 2 مورد فوتی و شهرستان درود از 3 مورد فوتی به 2 مورد فوتی حوادث کاری کاهش پیدا نموده است.
وی تأکید کرد: با بررسی آمارهای منتشرشده در سال‌های اخیر، عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، برق‌گرفتگی، سوختگی و کمبود اکسیژن می‌باشد که با رعایت نکات ایمنی به‌ویژه در موارد کار در مکان‌های مرتفع (مانند جوشکاری اسکلت ساختمان‌ها) می‌توان بروز این حوادث را تا حد قابل‌توجهی کاهش داد.
مدیر کل پزشکی قانونی استان لرستان با بیان اینکه در مقایسه آماری امسال (1396) با سال ماقبل خوشبختانه میزان مصدومان ناشی از حوادث کار روند نزولی پیدا کرده است، اظهار داشت: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع‌رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده از مهم‌ترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از است.
بر اساس این گزارش، بی‌احتیاطی، وسایل بی‌حفاظ، وسایل معیوب، عدم استفاده از وسایل حفاظتی، فقدان اطلاعات، ازدحام و بی‌نظمی تجهیزات، لباس خطرناک، عدم آموزش، نور ناقص و تهویه نامطلوب به تربیت از مهم‌ترین عوامل ایجاد حوادث ناشی از کار است.

دیدگاه‌ها  

#1 چگنی 1396-12-17 22:12
خبر بسیار بدی است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا