یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 مدیر کل محیط زیست لرستان از درگیری مسلحانه محیط‌بانان و شکارچیان در منطقه سفیدکوه خرم‌آباد خبر داد.
 به گزارش پایگاه خبری یافته، "مهرداد فتحی بیرانوند" اظهار داشت: در پی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این دو سال در خصوص بالا بردن سطح امنیت مناطق حفاظت‌شده، همانند ایجاد گشت‌های شبانه‌روزی محیط‌بانان و از همه مهم‌تر نصب دوربین‌های تله‌ای به‌صورت مخفی در مناطق حساس حفاظت‌شده توانسته‌ایم این مناطق را برای متخلفان ناامن نماییم.
وی با بیان این مطلب، افزود: به‌طوری‌که به‌محض ورود متخلفان به منطقه فوراً نیروهایی اجرایی مطلع می‌شوند و متخلفان را با مدرک اثبات‌شده دستگیر می‌نمایند.
مدیر کل محیط زیست لرستان با بیان این‌که شب گذشته نیروهایی اجرایی سفیدکوه خرم‌آباد توسط دوربین‌های تله‌ای از ورود شکارچیان به منطقه‌ای در سفیدکوه خرم‌آباد مطلع می‌شوند، خاطرنشان ساخت: تعداد 4 متخلف تا بُن دندان مسلح به همراه 3 قبضه اسلحه جنگی ‌ام‌یک و مقادیر قابل‌توجهی مهمات جنگی وارد منطقه شده‌اند و مبادرت به شکار غیرمجاز متأسفانه دو رأس کل و بز 2 ساله می‌نمایند.
فتحی بیرانوند تشریح کرد: مأمورین در ساعت 24 نیمه‌شب باوجود شرایط بدی آب‌وهوا که بسیار سرد و پر از برف بود عازم کوه می‌شوند و پس از ساعت‌ها کوهنوردی در ساعت 3 بامداد محل تجمع شکارچیان متخلف را شناسایی می‌کنند.
وی با بیان این که شکارچیان که در خواب زمستانی بودند، توسط مأمورین جان‌برکف محیط زیست سفیدکوه خرم‌آباد در همان حالت خواب غافلگیر می‌شوند، تصریح کرد: متخلفین که کار را تمام‌شده می‌بینند جهت رهایی از دست محیط‌بانان مبادرت به تیراندازی بی مهبا به مأمورین می‌کنند اما خوشبختانه کسی از مأمورین آسیبی نمی‌بیند.
مدیر کل محیط زیست لرستان بیرانوند اظهار داشت: در کشاکش درگیری محیط‌بانان شجاع 2 نفر از شکارچیان متخلف را دستگیر می‌نمایند و 2 نفر دیگر از با پای‌برهنه در آن برف سنگین ارتفاعات سفیدکوه خرم‌آباد متواری می‌شوند، اما به‌وسیله تلفن همراهشان آن دو نفر نیز شناسایی و دستگیر شدند.
فتحی بیرانوند در ادامه افزود: صبح امروز به همراه مسئول حراست و فرماندهی یگان به استقبال این محیط‌بانان که هنوز تا ساعت 10 صبح امروز در ارتفاعات بودند رفتیم که متأسفانه لاشه 2 رأس کل و بز به همراه 3 قبضه اسلحه جنگی‌ام یک و مقادیر فشنگ جنگی به همراه آن 2 متخلف به همراه محیط‌بانان از کوه پایین آمدند.
وی عنوان کرد: پس از بازجویی اولیه پرونده، متخلفین جهت برخورد قانونی به دادگستری خرم‌آباد معرفی شدند.
مدیر کل محیط‌زیست لرستان تأکید کرد: طبق آخرین مصوبه شکار و صید شورای عالی محیط‌زیست جریمه شکار کل و بز مبلغ 10 میلیون تومان و همچنین حبس 5 سال برای شکارچیان سابقه‌دار در نظر گرفته‌شده است.
فتحی بیرانوند با بیان این‌که این جریمه‌ها از متخلفین اخذ می‌گردد، افزود: در ضمن 3 اسلحه مذکور (ام یک‌) پس ابطال جواز به نفع دولت ضبط می‌گردد.


خبر: محمدهادی رستمی



دیدگاه‌ها  

#1 محمدآریان 1395-10-19 15:31
خداوند این طمع کاران رو نابود کند
انشاالله دستگاه قضایی استان به دلیل
شکارغیرمجاز
حمل سلاح جنگی غیرمجاز
وتمردمسلحانه درمقابل مامورین درحین انجام وظیفه شدیدا به سزای اعمالشان برسند
نقل قول کردن
#2 سبحان 1395-10-19 15:50
اگه در خواب زمستانی بودن شکارچیها پس چطوری درگیری مسلحانه ایجاد کردن و فرار کردن...اینم حتما یه داستان ....
نقل قول کردن
#3 احتشام 1395-10-19 16:58
درود خدا برشما محیط بانان شجاع وننگ بر شکار چیان روباه صفت
نقل قول کردن
#4 لربختیاری 1395-10-19 17:06
خواهشا حکم 5سال زندان و جریمه 10میلیونی رو اجرا کنید تا برای شکارچیان متخلف درس عبرتی بشه...
نقل قول کردن
#5 شهروند1 1395-10-19 17:27
این افراد جانی برای یک لحظه خوشی محیط زیست و این حیوانات بی پناه را شکار می کنند به نظر بهترین حکم برای جلوگیری و تکرار این جنایات حکم اعدام است
نقل قول کردن
#6 علی 1395-10-19 17:50
دورود بی پایان بر محیط بانان عزیز جناب بیرانوند برای شما وتمام همکارانتان آرزوی سلامتی وبهروزی داریم دست مریزاد .
نقل قول کردن
#7 امین 1395-10-19 18:09
دم محط بانها گرم فقط احتمال داره با پارتی بازی اسلحه شون رو پس بگیرن و قانون رو دور بزنن ای کاش درباره اخبار احکام هم اطلاع رسانی کنید
نقل قول کردن
#8 همشهری خرم ابادی 1395-10-19 21:06
با سلام وتشکر از تلاش محیط بانان شجاع کار این عزیزان دست کمی از مبارزه با اشرار و منافقین ندارد می بایست ضمن تشویق با شکار چیان بی انصاف برخورد شدید شود تا درس عبرتی برای دیگر متجاوزین به محیط زیست وحیات وحش شود.
نقل قول کردن
#9 رضا شکاری 1395-10-20 00:13
تشکر می کنم از اهتمام و نوجهی که به سفید کوه صورت میگیرد. از مدیریت محترم سازمان لرستان تقاضا دارم جهت سرشماری راحت تر وحوش و پایش منطقه از پهباد دوربین دار کمک بگیرند. از این روش در برخی مناطق در حال اجرا شدن است. و خواهشی دارم برای توجیه و آموزش روستاییان دامنه سفید کوه کلاسهایی نه فرمایشی که دلسوزانه برفرار نمایید. و بخصوص بر دامدارها هم که گله پر شمار خود را به قلب مناطق حفاظت شده می برند سخت گیری نمایید. و در آخر در فصل خشک هم فکری برای آب وحوش بکنید سفید کوه در فصل تابستان آبی ندارد. سپاسگذارم.
نقل قول کردن
#10 رضا شکاری 1395-10-20 00:14
به نقل از شهروند1:
این افراد جانی برای یک لحظه خوشی محیط زیست و این حیوانات بی پناه را شکار می کنند به نظر بهترین حکم برای جلوگیری و تکرار این جنایات حکم اعدام است

دوست نازنین چاره کار اجرای قانون است نه اعدام!!!
اینان قوم ولظانین اند...بایستی توجیه شوند.رسم عشایری و ایلیاتی در فرهنگ ما ماندگار است. طول می برد از بین برود.
نقل قول کردن
#11 زیدعلی بیرانوند 1395-10-20 04:47
با سلام.. درود بر غیرت آن محیط بانان دلاور که این افراد بی رحم را دستگیر کردن.. امید است مرجع قضایی پارتی بازی نکند و این خلاف کاران را بسزای اعمال ننگین خود برساند... 10 میلیون جریمه وزندان خیلی کم است...
نقل قول کردن
#12 محسن 1395-10-20 12:29
ای کاش محیط زیست در کنار این اقدامات فرهنگ سازی هم می کرد. هیچ طرحی بدون حمایت جوامع محلی خوب اجرا نمیشه. بسیاری از افرادی که مبادرت به شکار اینچنینی میکنن واقعا از عدم اگاهی و ضعف فرهنگی آنهاست. هر هفته میتوان با برگزاری مراسم و پخش فیلم صحبت در باره محیط زیست و حیات وحش در روستاهای اطراف مناطق حفاظت شده در این زمینه فرهنگسازی کرد
نقل قول کردن
#13 مسلم زهره وند 1398-08-17 23:26
خوب خاهشن مجوز بدید برای شکار تا شکارچیان دست به کار خلاف نزنن شکار چیان مثل ادم معتاد میمونن
نقل قول کردن
#14 مسلم زهره وند خاهشن به شکارچی. 1398-08-17 23:32
خاهشن به شکارچیم حق بدید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا