یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شامگاه پنج‌شنبه پاساژ قائم خرم‌آباد دچار حادثه آتش‌سوزی شد و خسارت دید. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، پاساژ قائم خرم‌آباد واقع در حدفاصل دوازده‌برجی و سبزه‌میدان قرار دارد که به دلایل نامعلوم دچار سانحه حریق شده است.
در این حادثه اکثر مغازه‌های این پاساژ که به نوعی تداعی‌گر خاطرات پیوند آغازین زندگی بسیاری از شهروندان خرم آبای در سه دهه اخیر است، دچار سوختگی شد و خسارت دید.
آتش‌سوزی مهیب این پاساژ در حالی اتفاق افتاد که برابر اطلاع واصله فقط 10 باب مغازه‌اش از پوشش بیمه آتش‌سوزی برخوردار است.
آتش که بیش از 11 ساعت به طول انجامید با تلاش عوامل آتش‌نشانی و شهرداری خرم‌آباد و دیگر دستگاه‌ها مهار شد و اجازه گسترش آن به مغازه‌های هم‌جوار و حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد داده نشد.
مهار آتش که جز به لطف خدا و جان‌بر‌کفی ماموران آتش‌نشانی نبود، اما حکایت دیگری هم داشت، حکایت نداشتن امکانات و از آن مهم‌تر نداشتن برنامه برای مواجهه با چنین حوادثی.
صبح امروز نیز به روال تمام اتفاقات و حوادث سال‌های اخیر، جلسه ستاد بحران استان به ریاست استاندار لرستان بعد از وقوع حادثه برگزار شد.
در این جلسه مدیران دستگاه‌های مرتبط گزارش خود را ارائه دادند و درد اصلی آنجا بود که مطرح شد کپسول‌های اکسیژن آتش‌نشانی خرم‌آباد فقط 12 عدد است و اگر جان بر کفی مأموران نبود، خدا می‌داند چه حادثه جبران‌ناپذیری در انتظار شهر بود.
این بار هم به لطف خدا و همت آتش‌نشانان، خطر از بیخ شهر گذشت، اما لازم است علاج واقعه را قبل از وقوع انجام داد، چه‌بسا همیشه چنین شانس به ما لبخند نزدند.
و در انتها تمام‌قد می‌ایستیم و احترام می‌گذاریم به مأموران آتش‌نشانی شهر به‌خصوص چهار مأموری که در این حادثه دچار آسیب شدند و از وقوع اتفاقات ناگوار پیشگیری کردند.
گزارش تصویری این حادثه را قبل و بعد از آتش‌سوزی را از لنز دوربین مصطفی باقری و مرتضی رومیانی ملاحظه نمایید:

دیدگاه‌ها  

#1 بابک 1395-07-09 16:29
ضمن ابراز همدردی و تاسف با اتشنشانان آسیب دیده عزیز و همچنین برای افراد کسبه محترم متضرر در اینکه جدا ناگوار و تشکر از جناب استاندار بخاطر تعهد در بازسازی پاساژ اما ایا بهتر نیست بجای بازسازی یک پاساژ که در دهه های پیش به اشتباه بر روی محوطه باستانی قلعه فلک الافلاک انهم با اسلوب اشتباه و در منطقه ای بسیار شلوع ساخته شده اینک این فرصت را غنیمت شمرده تا همزمان با تامین ضرر کسبه محترم آسیب دیده از آتش سوزی پاساژ زمینه جابجایی این مرکز تجاری به منطقه ای دیگر و مناسبتر از شهر خرم اباد فراهم شود تا همزمان در جهت توسعه منطقه مرکزی خرم اباد فضای کافی برای تکمیل پروژه ازاد سازی اراضی پیرامون قلعه فلک الافلاک و ایجا منطقه تفرجگاهی و فرهنگی و حتی اقتصاد گردشگری فراهم شود.

بی گمان در صورت همکاری مردم و کیبه و نیز مسئولین شهرداری و استانداری جابجایی پاساژ سوخته شده به منطقه ای بازتر و در دسترس تر میتواند همرمان سبب توسعه اقتصادی شهر را فراهم نماید
نقل قول کردن
#2 آرمین 1395-07-09 16:36
امیدوارم یک پاساژ خوب جایگزینش کنن
پاساژ قاسمی هم که چهار راه بانک هست اونم قدیمی هست و امکان حادثه وجود داره!
پاساژ دادفر هم همینطور
نقل قول کردن
#3 مهدی 1395-07-09 17:24
درود بر رئیس آتش نشانی که خود همانند یک مامور آتش نشان عادی در شعله های آتش پا میگذارد وباعث روحیه دادن به پرسنل خود میشود . درود خدا بر چنین افراد مسوولی
نقل قول کردن
#4 حمید ت 1395-07-09 17:40
این اتفاق ضرورت ایجاد سیستم آتش خاموش کن اتوماتیک را در تمامی مراکز خرید و آپارتمانها و دیگر مراکز اداری و تجاری رو بخوبی نشان داد.سازمان نظام مهندسی باید این مهم را در دستور کار قرار دهد.
نقل قول کردن
#5 محرومیت 1395-07-09 17:42
داشته های مردم هم دود شد و رفت به هوا . لابد باز هم امار بیکاران استان رضایت بخش و مطلوب است!!!!
نقل قول کردن
#6 یونس 1395-07-09 20:08
تاکسیرانی هم کم مقصر نیست با این خط ویژه باعث کند شدن اتش نشانی شد
نقل قول کردن
#7 ع.خورشیدی 1395-07-09 23:06
ضمن تشکر از زحمات نیروهای عمل کننده که ساعتها تلاش کردند.واقعیت این است که نه مسئولین و نه مردم هیچ یک درس عبرت از حوادث گذشته نگرفته اند .با اینکه این پاساژ چندین بار است که دچار حادثه می شود. ولی هنوز سیستم اطفائ حریق مناسبی برای آن تامین نشده است و از طرفی کسبه هم اموال خود را بیمه نکرده اند . که هر دوی این موارد جای تاسف دارد.امید است که چاره ای در این خصوص اندیشیده شود.
نقل قول کردن
#8 علی 1395-07-10 02:05
واقعا دوستمون درست می گه تاکسیرانی هم مقصر بود با زدن این میله ها وسط این خیابون باریک
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا