یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دبیر هیات‌قایق‌رانی لرستان و مسوول سایت قایقرانی دریاچه کیو، صید ماهی عجیب در این دریاچه، در روزهای اخیر را تکذیب کرد.
"هومن صارمیان" در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار یافته گفت: متاسفانه طی روز جاری تصاویری از یک عدد ماهی عجیب در فضای مجازی منتشر شده که گقته می‌شود در روزهای اخیر در دریاچه کیو صید شده است.
وی با اعلام این که شخصاً این ماهی عجیب را از دریاچه صید کرده، افزود: این تصاویر مربوط به سال 93 است و در تصاویر کاملاً مشخص است که نرده‌های جدید کیو در حال نصب است و حتی سنگفرش‌ها تازه و نو هستند.
صارمیان با اشاره به این که در هنگام صید ماهی متوجه شدم که از قبل مرده و متعفن شده بود، ادامه داد: همان روزی که ماهی را در آب پیدا کرد، با کارشناسان شیلات تماس گرفتم و کارشناسان بعد از بررسی جسد ماهی، اعلام کردند که امکان زندگی برای این گونه از ماهیان در آب شیرین وجود ندارد.
مسوول سایت قایقرانی دریاچه کیو افزود: احتمالاً اشخاصی از شهرهای جنوبی این ماهی را به خرم‌آباد آورده و در دریاچه کیو رها کرده؛ در نتیجه ماهی در آب شیرین دریاچه تلف شده و شاید هم ماهی مرده را به دریاچه انداخته‌اند.
وی افزود: متاسفانه این روزها با گسترش فضای مجازی شاهد این گونه بداخلاقی‌ها هستیم و منتشر کنندگان چنین تصاویری قصد ناامن جلوه دادن دریاچه کیو را دارند و شاید هم کج‌اندیشان در صدد هستند که امنیت گردشگری در خرم آباد را زیر سوال ببرند.
دبیر هیات‌قایق‌رانی لرستان و مسوول سایت قایقرانی دریاچه کیو در پایان از همه هموطنان درخواست کرد که قبل از انتشار هر تصویری، از صحت و سقم آن اطمینان حاصل کنند و به عواقب سوء اخبار منفی توجه کنند.

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1395-05-22 18:16
خداییش اگر افشاگریهای یافته نبود، تکلیف ما چه بود؟
ممنون یافته
نقل قول کردن
#2 شهروند 1395-05-23 00:33
پلیس فتا می بایست با انتشار دهنده این عکس برخورد قانونی نماید .
نقل قول کردن
#3 دد 1395-05-23 11:07
این ماهی اگر در دریاچه وجود داشت تعداد گردشگر بیشتر میشد نه کمتر گردش گرها عاشق اینگونه جانورانند
نقل قول کردن
#4 امیر طرهانی 1395-05-23 14:42
سلام این ماهی ظاهرا ماهی گار هست که اتفاقا در آبهای شیرین زندگی میکنه...خیلی بزرگ میشه و شدیدا شکارچیه
نقل قول کردن
#5 شهروند 1395-05-24 01:46
اسمش سرسوسماری (گار) هست بومی آمریکای جنوبیه برخلاف گفته کارشناسان شیلات ماهی آب شیرین هستش و به دلیل علاقه برخی نگهدارندگان ماهی‌های آکواریومی در ایران هم نگهداری میشه. ولی به خاطر رشد بسیارش(در حیات وحش در صورت شکار نشدن و ادامه حیات پس از چند سال به بیش از یک متر هم میرسه) پس از چند سال امکان نگهداری در آکواریوم‌های خانگی را ندارد و معمولا نگهدارندگان اونها رو تو آبهای آزاد و دریاچه‌ها رها میکنن دلیل دیگرش عادت غذایی این جانوره که کار نگهداریش رو مشکل میکنه چرا که عادت به خوردن غذای زنده داره و به مرور تبدیل به شکارچی دیگر ماهیان آکواریوم میشه. این ماهی نسبت به شرایط محیط‌زیستی حساسه و به همین دلیل بعد از رهاسازی به ندرت ادامه حیات میدن. ماهی سرسوسماری که به خاطر شباهتش به اردک‌ماهی به اشتباه نوعی اردک ماهی تلقی میشه در باتلاق‌ها و مرداب‌هایی که پوشش گیاهی داره شرایط مساعدی برای زیست خواهد داشت برخی ماهیگیران مدعی شکار این نوع در مردابهای شمال ایران شده‌اند و در صورت صحت میتواند به این خاطر باشد که مردابهای شمال شرایط زیست‌محیطی مشابه خواستگاه این جانور داره.
نقل قول کردن
#6 متین عسکری 1395-05-25 13:18
خدارو شکر که پیداه شده مگر نه ملوم نمی شد چی بشه
نقل قول کردن
#7 کیانا 1396-10-09 21:46
من خودم قایق رانی میرم اونجا خطری نداره؟؟
نقل قول کردن
#8 امیر 1398-11-16 00:20
سرسوسماری تو اکواریم فروشی ها هم پیدا میشه :zzz
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا