یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرمانده انتظامي دلفان، از آتش سوزي 20 هكتار از جنگل‌های بلوط در روستاي ملک‌آباد اين شهرستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، سرهنگ " علي‌نجات کرمي" گفت: برابر اعلام فوریت‌های پليسي 110 مبني بر آتش‌سوزی جنگل، بلافاصله مأموران انتظامي جهت بررسي موضوع به محل اعزام http://yaftenews.ir/images/stories/93-5.6/atash456.jpgشدند.
وي افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد 20 هكتار از جنگل‌های بلوط و مراتع منابع طبيعي به علت نامعلومي طعمه حريق شده است.
فرمانده انتظامي دلفان خاطرنشان کرد: در راستاي كنترل و مهار آتش‌سوزی عوامل انتظامي شهرستان به همراه عوامل اداره منابع طبيعي، هلال‌احمر و آتش‌نشانی شهرستان به محل اعزام و با همت و هم ياري اهالي محل، حريق مهار شد.
كرمي با بيان اينکه در اين آتش‌سوزی 20 هکتار از جنگل و مراتع طبيعي در آتش سوخت گفت: تلاش براي يافتن عامل يا عاملان اين آتش‌سوزی ادامه دارد و کارشناسان در حال بررسي موضوع به صورت جدي هستند.
فرمانده انتظامي دلفان از مردم خواست؛ حفظ منابع طبيعي به عنوان يک ميراث گران‌بها را مدنظر قرار داده و در صورت وجود کوچک‌ترین آتش‌سوزی، سريعاً مراتب را به مرکز فوریت‌های پليس 110 اطلاع دهند.
 
دستگيري و کشف زمین‌خوار 27 ميلياردي در خرم‌آباد
جانشين فرمانده انتظامي لرستان از دستگيري يک نفر متخلف و كشف يك فقره تصرف اراضي ملي به ارزش 27 ميليارد ريال در خرم‌آباد خبر داد.
سرهنگ "علي احمدي‌تبار" گفت: مأموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادي آگاهي لرستان، در پي کسب خبري مبني بر اينكه فردي در اراضي ملي اطراف شهرستان خرم‌آباد، با قطع درختان اقدام به زير كشت بردن آن‌ها كرده است، با توجه به اهميت موضوع، با هماهنگي مقام قضائي وارد عمل شدند.
وي افزود: پس از انجام تحقيقات و احراز صحت موضوع، مأموران به همراه نماينده منابع طبيعي استان، در محل حضور و مشخص شد شخصي با تخريب اشجار و تصرف مقدار 9 هكتار از اراضي منطقه اقدام به زير كشت بردن آن‌ها کرده است.
احمدي تبار بيان داشت: متهم در عملياتي غافلگيرانه دستگير که در بازجويي به عمل آمده به جرم ارتكابي خود مبني بر تصرف اراضي ملي اعتراف کرد.
جانشين انتظامي لرستان با اشاره به اين که کارشناسان مربوطه ارزش زمین‌خواری را 27 ميليارد ريال اعلام کردند، گفت: اراضي ملي از سرمایه‌های ملي و متعلق به بیت‌المال می‌باشد، لذا پليس با هر گونه تصرف غیرقانونی اراضي ملي، برخورد خواهد كرد.
منبع: پايگاه خبري پليس
 

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1395-05-13 09:25
کاش با زمین خواران دیگر شهرستانها نیز برخورد شود . در کوهدشت خیلی از مراتع و منابع طبیعی را زیر کشت برده اند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا