یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بخشدار معمولان گفت: آتش‌سوزی کوه باغله که سه‌شنبه مهار شد ساعت 6 صبح امروز برای سومین بار شروع شده و همچنان در حال پیشروی به سمت مناطق جنگلی است.
به گزارش خبرگزاری ایرنا، عباس محموی در اين خصوص اظهار داشت: 150 هکتار از جنگل‌هاي لرستان در آتش سوخت نیروهای امدادی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، دهیاران و اعضای شورای اسلامی و شهرداری معمولان به منطقه اعزام شده‌اند ولی به علت صعب‌العبور بودن منطقه، گرمای شدید و طاقت‌فرسای تابستان و نبود امکانات، عملیات اطفای حریق را با مشکل مواجه شده است.
وی گفت: در این آتش‌سوزی به طور حتم به گونه‌های جانوری موجود در منطقه نیز آسیب وارد شده که از میزان خسارت و میزان آتش‌سوزی هنوز اطلاع دقیقی در دست نیست.
محمودی با بیان اینکه وسعت آتش‌سوزی، وزش باد و نبود امکانات اطفای حریق مهار آتش را بسیار سخت‌تر کرده و علی‌رغم تلاش فراوان مردم و نیروهای امدادی آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: علت اصلی آتش‌سوزی‌های اخیر در کوه باغله هنوز مشخص نیست اما وقوع حریق‌های پیاپی احتمال عمدی بودن آتش سوزی‌ها را تقویت کرده است.
یکی از نیروهای مردمی که در عملیات اطفای حریق کوه باغله حضور داشت گفت: نیروهای امدادی و مردمی معمولان بدون امکانات اطفای حریق و تنها با خاک، ظرف‌های آب، و شاخ و برگ درختان مبادرت به خاموش کردن آتش کرده‌اند.
آتش‌سوزی بار نخستین بار ساعت 11 ظهر روز یکشنبه دراین منطقه آغاز شده بود که پس ازگذشت 54 ساعت سه‌شنبه شب ساعت 20 مهار شد.
به گفته استاندار لرستان در سال ۹۰ شش هزار و ۸۴۲ هکتار، در سال ۹۱ حدود هزار و ۲۵۶ هکتار، در سال ۹۲ حدود دو هزار و ۶۱۹ هکتار و طی سال گذشته نیز ۵۸۱ هکتار از جنگل‌های استان دچار آتش‌سوزی شده اند.
همچنین میزان خسارت به جنگل‌های لرستان بر اثر آتش‌سوزی طی امسال هزار و ۷۱۴ هکتار غنوان شده است.
به طور میانگین سالانه دو هزار و ۶۰۰ هکتار از جنگل‌های استان دچار آتش‌سوزی شوند.

دیدگاه‌ها  

#1 بابک 1394-05-28 16:33
سلام
به نظر مسولین با توجه به این آمار و افزایش سالیانه آتش سوزی خرید بالگرد جهت اطفا حریق و تجهیز کارکنان مربوطه به تجهیزات و امکانات مورد نیاز ضروری نیست.آنقدر دست روی دست بگذارید تا جنگلهای استان تبدیل به خاکستر شود.
نقل قول کردن
#2 کیوان 1394-05-28 22:07
این اتش سوزی ها زنجیره ای است لطفا قاتلین بلوط ها رو پیدا کنید و مثل بلوطهای استانم که دراتش سوختن به سزای اعمالشان برسانید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا