یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس گفت: مجمع تشخیص مصلحت معتقد است که براساس قانون اساسی آیین نامه داخلی‌اش را خودش تصویب می‌کند، الان ما داریم به مجمع تکلیف می‌کنیم که در موضوعات اختلافی فی‌مابین مجلس و شورای نگهبان مذاکرات خود را علنی و به آگاهی مردم برساند، خب این در مغایرت با قانون اساسی است.
مهرداد ویس کرمی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص رد مصوبه «شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی» از سوی مجمع، گفت: ببینید بنده به همه مراحل طرح شفافیت رای دادم و حتی پس از رای نیاوردن کلیات آن به صورت داوطلبانه از هیات رئیسه مجلس درخواست کردم که آراء بنده در مواقع مورد نیاز منتشر شود و در دسترس مردم قرار گیرد.
وی ادامه داد: به اعتقاد من شفافیت می‌تواند مانع بسیاری از مشکلات شود اما مشکل کشور صرفاً عدم شفافیت نیست. از این رو باید ابتدا کار قبلی را تعیین تکلیف کنیم و سپس به سمت شفافیت سایر قوا و بخش خصوصی برویم.
عضو مجمع نمایندگان استان لرستان درباره نظر مجلس درخصوص اصرار بر شفافیت مذاکرات مجمع تشخیص مصلحت نظام، ابراز داشت: بله، این مساله خواست مجلس است؛ لکن مجمع تشخیص مصلحت معتقد است که براساس قانون اساسی آیین نامه داخلی‌اش را خودش تصویب می‌کند، الان ما داریم به مجمع تکلیف می‌کنیم که در موضوعات اختلافی فی‌مابین مجلس و شورای نگهبان مذاکرات خود را علنی و به آگاهی مردم برساند، خب این با مغایرت با قانون اساسی مواجه می‌شود.
وی افزود: مگر اینکه مجمع تشخیص آیین‌نامه خود را با اراده خودش تغییر دهد و اعلام کند که در زمان بررسی موارد اختلافی، مذاکرات را به صورت علنی برگزار کرده و به اطلاع مردم می‌رساند که این هم موضوع ثقیلی است چراکه آیین‌نامه مجمع به تایید رهبر معظم انقلاب رسیده است. البته اگر این اراده وجود داشته باشد امکان اصلاح هم وجود دارد؛ اما این طرح عملا به سنگ بزرگی تبدیل شده که زدن آن سخت شده است.
ویس‌کرمی در پاسخ به این سوال که اصرار بر شفافیت آراء بر آزادی و رأی نمایندگان اثر نمی‌گذارد؟، گفت: میزان شفافیت مجلس از سایر نهادها بیشتر است اما در خصوص بعضی از موضوعات که مدام مورد طعنه قرار می‌گیرد دلیلی برای پنهان کاری وجود ندارد و اساسا مجلس باید بتواند همه چیز خود را به اطلاع مردم برساند.
وی افزود: موافقم که آراء نمایندگان تحت تأثیر قرار می‌گیرد اما این مردم هستند که در پایان ۴ سال باید قضاوت کنند که فرد منتخب چه عملکردی داشته است و برای این امر حتماً باید ادله در اختیار داشته باشند. به نظر من شفافیت رأی نماینده، وی را مجاب می‌کند که دلایل رای خود را حتما به آگاهی مردم برساند و بتواند از رأی خود دفاع کند.

دیدگاه‌ها  

#1 لرستانی 1402-06-16 18:40
جناب دکتر ویسکرمی نماینده گرامی لطفا پیگیر وضعیت طرح های ناتمام در خرم‌آباد مثل هتل پارک صخره‌ای(از سال ۱۳۷۶) و برج دو قلو کیو(از سال ۱۳۹۰) و کارخانه سیمان(از سال ۱۳۸۴) و سد مخملکوه و زیبامحمد با گذشت دو دهه از کلنگ زنی آنها باشید ایکاش حداقل این طرحها بعداز سالها از بلاتکلیفی دربیایند
نقل قول کردن
#2 شهروند 1402-06-16 18:42
تمام استان‌های اطراف ما دانشگاه علوم صنعتی دارند بجز لرستان. شهرهای اراک و همدان و کرمانشاه و دزفول و اصفهان و اهواز و بهبهان و حتی بیرجند و بم هم دانشگاه علوم صنعتی دارند بجز لرستان. لطفا شما که در کمیسیون تحقیقات و علوم و آموزش هستید مجوز تاسیس دانشگاه علوم صنعتی لرستان را هم بگیرید
نقل قول کردن
#3 خرم‌آبادی 1402-06-16 18:44
دکتر ویسکرمی چرا نیروهای بالای ۳۰ سال خدمت آموزش پرورش و سایر دستگاه‌ها بازنشسته نمیشن تا افراد جوان و تحصیلکرده جای آنها را بگیرند و مشکل بیکاری رفع شود؟
نقل قول کردن
#4 دانشجو 1402-06-16 18:45
۴۵ هزار سکنه مسکن مهر کمالوند فاقد راه دسترسی ایمن و مدرسه و مسجد و سالن ورزشی و حتی یک فروشگاه مجهز هستند چرا شهرداری خرم‌آباد کاری نمیکند؟ ما حتی سطل زباله هم نداریم
نقل قول کردن
#5 شهروند 1402-06-16 19:46
اقای ویسکرمی لطف کنید جهت شفاف سازی رتبه کنکور و رشته محل قبولی فرزندتان را به اطلاع عموم برسانید تا اعجاز را ببینیم
نقل قول کردن
#6 موسوی 1402-06-16 21:22
دکتر ویسکرمی فقط شما پیگیر ورودی شهرک حکمت خرم‌آباد بودید ولی شهرداری خرم‌آباد تا الان هیچ‌کاری نکرده لطفا بازم پیگیری کنید و تذکر بدید تشکر
نقل قول کردن
#7 احمد 1402-06-16 23:11
کدوم کارخونه رو راه اندازی کردی،واسه جوانان بفرمایید چه کار مثبتی انجام دادید
نقل قول کردن
#8 شهروند 1402-06-17 12:13
به نقل از احمد:
کدوم کارخونه رو راه اندازی کردی،واسه جوانان بفرمایید چه کار مثبتی انجام دادید
تنها کسی که پیگیر تاسیس کارخانه لاستیک سازی خرم‌آباد بود همین آقای ویسکرمی است و الان فقط مشکل شبکه آب و برق دارد که ادارات آب و برق باید اونو تکمیل کنند همچنین فعال کردن ساختسدهای تنگ گاوشمار و سد بختیاری و سد زیبامحمد از پیگیری های دکتر ویسکرمی بود بهرحال جذب بودجه و اعتبار به برخی ادارات هم برمیگردد و نباید همه چیز را فروکاست به یکنفر.
نقل قول کردن
#9 خرم‌آبادی 1402-06-17 16:54
به نقل از احمد:
کدوم کارخونه رو راه اندازی کردی،واسه جوانان بفرمایید چه کار مثبتی انجام دادید
قبلی ها کدوم کارخانه را افتتاح کردن؟
نقل قول کردن
#10 کشوری 1402-06-17 18:58
خواهش میکنم مسئولان اداره راه این جاده خرم‌آباد به سپیددشت را درست و ایمن کنند چون نه روشنایی دارد و نه تابلو دارد و نه خط کشی دارد
نقل قول کردن
#11 رسول 1402-06-18 20:02
ورودی خرم‌آباد از پادگان بدرآباد تا میدان شقایق فاقد خط واحد اتوبوس و باندکندرو و روشنایی و فضای سبز است چرا شهرداری منطقه ۳ خرم‌آباد به جنوب شهر نمی‌رسه؟ همچنین جنوب خرم‌آباد هیچ اداره و بانک و درمانگاه و حتی یک کتابخانه یا محیط فرهنگی برای بچه‌ها ندارد لطفا رسیدگی و توجه کنید. تشکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا