یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پل حاجي خرم‌آباد 1372
نمايي از بخش شمال غربي پل حاجي خرم‌آباد در حدود سال 1372 و زماني كه جاده‌اي براي عبور از زير يكي از دهنه‌هاي شمالي پل احداث مي‌شد.
اين جاده بعدها تا منطقه "چم ‌چغل" (cham chaghal) امتداد يافت و با عبور از كنار باغ‌هاي قديمي خضر (شامل درخت‌هاي گردو، آلو سياه و ... كه چند سال است از بين رفته‌اند) به ميدان ورودي ابتداي شهر از سمت چگني و چنگايي در جلوي قبرستان بهشت رضا (ع) وصل شد.
5 سال قبل نيز زيرگذر بخش جنوبي پل حاجي افتتاح شد.
عمليات احداث پل حاجي در سال 1332 با هزينه مرحوم حاج علي‌اصغر ناصريان (1338-1252) آغاز شد و در سال 1334 به بهره‌برداري رسيد. معمار اين پل مقاوم و زيبا، مرحوم غلام‌حسين فشنگچي اصالتاً قزويني و ساكن خرم‌آباد بود.

 

دیدگاه‌ها  

#1 بهاروند 1394-02-01 09:17
خرم آباد شهري زيبا بود ولي به دست افراد غير بومي و با همكاري افراد کارنابلد اين شهر از چهره خوب و سبزي كه داشت متاسفانه خراب شد درست يادم مي آيد خرم آباد از گوشه پل حاجي تا ماسور 6 كيلومتري شهر نماما باغ بود و درختان ميوه افرادي براي خودشيريني كه يكي از آنها در سال 69 معاون عمراني استاندار بود اين باغها و باغهاي اطرف كيو و بسياري جاهاي ديگر را تخريب كرد و به افرادي واگذار كردند كه اين شهر را به اين روز انداختند كيو باغ كشاورزي پشته اسبستان و ماسور را نيز به همين روز انداختند ما خود مردم هستيم كه تيشه به ريشه شهر ميزنيم اگر چند نفر از اين بزرگان شهر ميرفتند و صحبت ميكردند اينها خراب نميشدند.
نقل قول کردن
#2 سارا 1394-07-09 09:16
جناب بهاروند درسته که وجود درختان و باغها زیبا بود ولی شما افزایش جمعیت و گسترش شهر و در نظر بگیرین .همین ساحلی اگه نبود که شهر از شدت ماشین و ترافیک منفجر میشد .گرچه بنده هم دلم برای اون روزها تنگ میشه .
نقل قول کردن
#3 فرامرز 1400-04-10 16:21
در همین جایی که خیابان ساحلی رو زدند یه پارک ساحلی خیلی زیبا بود که آب چشمه گلستان بیرون میومد ویه کافی شاپ با صفا بادرختان سرو خیلی زیبا وجود داشت من ودوستم برای درس خوندن همیشه توی این پارک و پارک قدیمی شهر بودیم هر چند آبادنی وتوسعه شهر خیلی واجب اما میشد با طرح های بهتر چیدمان زیبای شهر بهم ریخته نشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا