یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

تصویری قدیمی از کیهان کلهر، فرج علی‌پور و اردشیر کامکار سه کمانچه‌نواز باسابقه را که مربوط به اوایل دهه هفتاد می‌شود، ببینید.
کیهان کلهر، فرج علی‌پور و اردشیر کامکار هر سه از نوازندگان باسابقه و پیشکسوت ساز کمانچه هستند. البته هر سه تبحر در نواختن سازهای دیگری دارند اما حکایتی که با کمانچه دارند، فرق می‌کند.
کلهر که اصالتا کرد است، تنبور، سه تار و شاه کمان نیز می‌نوازد. او با خوانندگان بسیاری چون محمدرضا شجریان و شهرام ناظری به اجرا پرداخته است و به همراه گروه جاده ابریشم به رهبری یویوما توانستند با آلبوم sing me home موفق به کسب جایزه گرمی بهترین موسیقی جهانی شود.
فرج علی‌پور، هنرمند نشسته در میان تصویر اصالتش به خرم‌آباد و خطه لرستان باز می‌گردد، او علاوه بر نواختن کمانچه دستی هم بر آتش خوانندگی قطعات اصیل موسیقی لری دارد که به زیبایی آن‌ها را اجرا می‌کند.
اردشیر کامکار هم اهل سنندج و کرد است و یکی از اعضای خانواده و البته گروه کامکارهاست. او علاوه بر کمانچه قیچک و ویولن هم می‌نوازد. کمانچه او ساخته دست قدرت الله کردی است./ خبرآنلاین

دیدگاه‌ها  

#1 احسان 1398-04-28 12:41
من از نزدیک با آقای فرج علیپور و خانواده ایشان آشنایی دارم پسر بزرگ ایشان آقا مسلم همکلاسی بنده بودند درضمن وقتی که در خرم آباد سکونت داشتند همسایه بودیم بسیار خانواده شریف و محترم و با اصالتی هستند.
نقل قول کردن
#2 شهروند ۱ 1398-04-28 14:27
با سلام استاد کلهر دوران دبیرستان در خرم آباد ساکن بودن
نقل قول کردن
#3 ارمیامختاری 1398-12-25 13:22
خوشم از صدای آقای فرج عزیز میاد و دوست دارم یه کلیپ شاد شادی برا 99 اجرا کند
نقل قول کردن
#4 مراد 1399-02-03 08:44
این هنرمندان ازمفاخر لرستان هستند
نقل قول کردن
#5 دالوند. 1399-02-06 19:39
فرج علیپور یک قهرمان زنده است که تا زنده است باید قدرش را بدانیم ایشان از مفاخر ونوابق موسیقی لری هستند که باید به حدی از نظر مالی در موسیقی تامین شود که برای که دنبال کسب و یشه دیگری نرود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا