یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شناخت طايفه خسروبيگي دلفانشناخت طايفه خسروبيگي دلفان
محسن ساعدی
قطع: وزيري
ناشر و تاريخ نشر: شاپورخواست، بهار 1395
تعداد صفحات:  134 مصور

بخشی از مقدمه کتاب به قلم "جمشید زالی‌پور":
انسان دريافته است كه براي پيشرفت و برآورده كردن نيازهاي مادي و معنوي خود به تجربه و علم گذشتگان خود نياز دارد. همچنين انسان از مطالعه‌ي داستان ها و سرگذشت اجداد و تاريخ آن ها لذت مي برد و به همين خاطر در مورد رفتار و گفتار گذشتگان خود تحقيق مي‌كند. انسان علاقه ي عجيبي به جاودانه شدن دارد و چون جسمش را جاودانه كند پس براي جاودانه كردن نامش مي‌كوشد او از تجربه‌ي گذشتگان خود استفاده مي كند و راز ماندگاري آن ها را به كار مي بندد.
از سوي ديگر چون در جامعه ي ما اصالت جايگاه ويژه‌اي دارد زيرا امروزه انسان در جستجوي هويت خويش است او هويتش را در اصالتش جستجو مي‌كند و اصالت هر فرد از جايگاه گذشتگان و اجداد وي در اجتماع سرچشمه مي گيرد پس تهيه‌ي شجره‌نامه و نوشتن تاريخ طايفه همان جستجوي اصالت است.
متأسفانه تا كنون كسي اقدام به جمع‌آوري و نگارش در مورد تاريخ و اصالت طايفه‌ي خسروبيگي ننموده است و بيش‌تر اطلاعات شفاهي و سينه به سينه نقل شده است كه با مرور زمان فراموش شده يا تغيير يافته اند و بسياري از اسناد نيز از بين رفته‌اند و به همين سبب بسياري از طوايف ديگر به ما نيش و كنايه مي‌زنند و ما را فاقد اصالت قلمداد مي‌نمودند تا اين كه آقاي ساعدي به اين امر مهم اقدام نمودند و با پشتكار و صبر خود توانستند شجره‌نامه‌ي طايفه‌ي خسروبيگي را احيا نمايند.
 من از ايشان تشكر مي‌كنم كه به جاي همه ي ما جور و مشقت اين راه را به دوش كشيدند و دهان ياوه‌گويان را بستند اين كتاب از جوانب مختلف حائز اهميت است. از جمله:
 1. نام طايفه‌ي خسروبيگي را ماندگار كرده است؛
 2. نويسنده به گفته‌هاي ديگران اكتفا ننموده و از مناطق مختلف و حتي از تعداد زيادي از قبور قديمي طايفه‌ي خسروبيگي بازديد نموده است؛
3.  با توجه به وسواس زيادي كه آقاي ساعدي در صحت اطلاعات داشتند مطمئنم كه مطالب كتاب بسيار دقيق است و به جرأت مي‌توانم بگويم كه شجره‌نامه‌هاي اين كتاب يكي از دقيق‌ترين و صحيح‌ترين شجره نامه‌هاي استان است زيرا بارها ويرايش و پاك‌نويس شده‌اند؛
4.  وي با حدود 111 نفر از بزرگان و مطلعين كه خود ناظر اتفاقات بوده‌اند مصاحبه نموده است و براي اطمينان از صحت يك واقعه يا اطلاعات با افراد مختلفي گفتگو نموده است.
با مطالعه‌ي اين كتاب متوجه شدم كه مردمان خسروبيگي از قديم‌الايام افراد اصيلي بوده اند كه بسيار مهربان، متحد، مردم‌دار، زيرك، سخت‌كوش، بخشنده و بزرگ منش هستند كه اين ويژگي‌ها موجب سربلندي ماست، پيشرفت اين طايفه تا كنون به سبب اين خصايص بوده است و امروزه شاهد كم‌ترين آمار درگيري، فقر و بيكاري ... در بين اين طايفه هستيم.
اتحاد اين طايفه زبانزد خاص و عام است اميدوارم كه اين خصايص را ما نيز به فرزندان‌مان منتقل كنيم و مردمان خسروبيگي مقداري از پشتكارشان را صرف يادگيري علم و دانش نموده و در بهترين رشته‌هاي مختلف تخصص بگيرند كه دارايي‌هاي‌مان را صرف احداث پروژه‌هاي صنعتي و عمراني كنيم و مشاغل اداري را از جمله رياست ادارات مختلف و عضويت در شوراي شهر و شهرداري و حتي نماينده‌ي مجلس شوراي اسلامي را تصاحب نماييم و بعد جايگاه واقعي خود در استان لرستان تكيه زنيم و ديگر به نيروهاي غيرِ‌خودي متكي نباشيم و حرفي براي گفتن داشته باشيم.

دیدگاه‌ها  

#1 ابوالفضل خسروبیگی 1396-09-22 20:56
خسروبیگ یکی از روستاهای مرکزی میباشد
نقل قول کردن
#2 Z.khabbazisani@gmail.xom 1399-11-20 00:31
خیلی خخخخ مخصوصااستادم چه خوب به تاپ و توپ هم نمیزنیدتشکر
نقل قول کردن
#3 زهراخبازی 1399-11-20 00:35
میگوینداین قوم به زبان ترکی هستند فقط خودشان فرهنگشان رادوست دارند برای بقیه قابل پذیرش نیست
نقل قول کردن
#4 عبدالله 1401-04-16 11:36
فقط خسروبیگی
نقل قول کردن
#5 طاها سهرابی 1402-02-24 00:11
به نقل از زهراخبازی:
میگوینداین قوم به زبان ترکی هستند فقط خودشان فرهنگشان رادوست دارند برای بقیه قابل پذیرش نیست

اصالت خسروبیگی لک هست و طایفه ای متمدن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا