یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

غلام زيني‌وندسه چهار دهه قبل از بازیکنان مطرح کشور و استان لرستان بود. در سال‌هاي پاياني بازي، به مربي‌گري هم روي آورد و پس از مدتي بازي را را ها كرد و فقط به مربي‌گري پرداخت.
با توجه به داشتن علم روز فوتبال و جدیت و قاطعیت در کار‌، بازيكنان بسياري تحويل فوتبال لرستان داد و افتخارات متعددي نيز با تيم‌هاي فوتبال اين ديار كسب كرد كه مهم‌ترين آن‌ها كسب مقام اول المپياد ايرانيان در كشور و نيز صعود همراه با تيم فجر 57 خرم‌آباد به جمع 4 تيم برتر كشور در جام حذفي سال 1373 را مي توان ذكر كرد.
از غلامرضا زيني‌وند صحبت مي‌كنيم، مربی کهنه‌کار خرم‌آبادی كه اخيراً براي همكاري در آكادمي فوتبال باشگاه استقلال تهران دعوت شده است. به همين بهانه با وی گفت‌وگويي كوتاه داشتيم:
 
آقا غلام، چطور شد به آکادمی استقلال رفتید؟
یکی از دوستانم که مسوولیت آکادمی استقلال را بر عهده گرفت، از من خواست تا در این آکادمی جهت آموزش فوتبال نوین به نوجوانان کمک کنم.
 
در چه قسمتی مسئولیت دارید؟
به عنوان مربی در رده نوجوانان و نونهالان و همچنین سرپرست مستقیم رده نونهالان از 20تيرماه 1393 قررداد بستم و در خدمت باشگاه هستم.
 
چرا به رده‌های پایه روی آوردید؟
در گذشته ظاهراً توجه جدی به این رده‌ها نشده بود، اما مدیریت آکادمی از آنجایی که  اصرار دارند بازیکنان زیادی را پرورش دهند به همین خاطر تجربه مربی‌گری و علم فوتبال را مد نظر قرار داده و از من خواستند که به طور جدی جهت انتقال دانش و تجربیات مربی‌گری به نونهالان و نوجوانان تمام سعی خود را به کار گیرم.
 
نگاه هيأت مدیره باشگاه استقلال به آکادمی چگونه است؟
خوشبختانه تیم جدید هیأت مدیره باشگاه نگاه مثبت و برنامه‌محوری به آکادمی دارند. در این مدت چندین بار اعضای هیأت مدیره و در رأس آن‌ها آقاي بهرام افشارزاده مدیرعامل باشگاه از آکادمی دیدن کرده و کلیه امورات فنی را زیر نظر دارند. همچنين حمایت‌های قابل توجهی از آکادمی و تيم‌هاي رده‌های پایه باشگاه دارند.
غريبه‌ها فوتبال لرستان را به نابودي كشاندند/ حمايت از بازيكنان لرستاني در آكادمي فوتبال استقلال 
الان که شما مشغول همکاری با یکی از آکادمی‌های مدرن كشور هستید. آیا این امکان هست که نونهالان یا نوجوانان مستعد هم‌استانی خود را به این آکادمی دعوت کنید؟
صددرصد. در حال حاضر دو نفر از بازیکنان نوجوان کوهدشتی وارد آکادمی شدند که آن‌ها را تحت آموزش‌های لازم قرار دادیم تا بتوانیم بعد از موفقیت‌شان در آزمايش‌ها این دو را در نیم فصل بعد وارد فهرست آکادمی کنیم. اگر استعدادهایی باشند که در کمیسیون فنی آکادمی تایید شوند حتماً آن‌ها را حمایت خواهیم نمود.
 
پس کار با غلام زینی‌وند سخت است. قبول دارید؟
من یک مربی سخت‌کوش هستم و اعتقاد دارم بازیکن در یک مدت کوتاه به حد استاندارد نمی‌رسد. از آن‌جایی که اکثر بازیکنان لرستان در رده‌های نوجوانان و جوانان و امید تحت آموزش‌های تخصصی قرار نگرفته‌اند، بنابراین برای این که بتوانیم بازیکن را به شرایط ایده‌آل برسانیم باید تلاش زیادی کنیم و حداقل روزی دو جلسه تمرین داشته باشیم. اگر بخواهیم بازیکن 90 دقیقه‌ای بسازیم مسلماً از نظر فنی بایستی نهایت تلاش را به کار گرفت.
 
يعني سخت‌گیری‌هاي شما به نفع خود بازیکن است‌؟
دقیقاً. سوابق من موجود است. اگر نتیجه‌ای با تیمی کسب کردیم بیش‌ترش مدیون آمادگی جسمانی و فنی بازیکنان بوده و اگر غیر از این باشد نتیجه‌ای بدنبال نخواهد داشت.
 
در میان صحبت‌های‌تان از عدم توجه به رده‌های جوانان و امید گفتید. در اين خصوص بیش‌تر توضیح دهيد.
اگر به دهه‌های 60 و 70 برگردیم می‌بینیم که رده‌‌های پایه فوتبال لرستان همیشه جز مدعیان و تیم‌های بالای جدول بودند و تغذیه‌کننده‌ي تیم‌های بزرگسالان ما به شمار مي‌رفتند. اين موضوع نشان از زحمات و تلاش‌های مربیان داشت بازیکنان زیادی در آن سال‌ها دارد. از دل تیم‌های پایه استان بازيكنان بزرگي به فوتبال کشور معرفی شدند، اما الان تیم‌های پایه ما در چه وضعیتی هستند‌؟ آیا می‌توانیم حتی با گذشته قیاس کنیم؟ برنامه‌ریزی جهت گسترش و توسعه تیم‌های پایه استان وجود ندارد که اين یک ضعف اساسی برای ما به حساب می‌آید.
 
اخیر از نظر شما چه عواملی طي چند سال باعث رکود فوتبال لرستان شده است؟
در یک جمله می‌توانم بگویم غریبه‌ها فوتبال لرستان را به نابودی كشاندند!  شما ببینید دو تیم کوثر و گهر بدون برنامه‌ریزی و بدون پشتوانه‌ای به استان آمدند و علی‌رغم هزینه‌های میلیاردی، هر دو تیم از فوتبال محو شدند. دلیلش این است که به واسطه‌ي این تیم‌ها عده‌ای غیربومی که موفقیت و عدم موفقیت‌، نتیجه‌گیری یا عدم نتیجه‌گیری و آبروي لرستان برای‌شان مهم نبود چند صباحی برای مال دنیا به استان آمدند و رفتند و توسط لرستان نام و نشان و شهرتی برای خود در فوتبال دست و پا نمودند. این همه هزینه‌های کلان که شد برای کدام بازیکن بومی سکوی پرتاپ شد؟ ! فوتبال لرستان در سطح کشور فوتبال بی‌نام و نشان نبود که عده‌ای فرصت‌طلب و سودجو به خاطر منافع خودشان حیثیت ورزشی این استان را به باد بدهند!
در استان مربیان شایسته‌ای داریم که می‌توانستند جزو نفرات اول کادر فنی باشند ولی همه دیدیم که این تیم‌های غیربومی بی‌اعتنایی زیادی به طرفیت‌های لرستان کردند. تیم‌های دارتاک و داتیس با دست خالی از صفر تا لیگ دسته دوم کشور بالا آمدند اما کسی نبود به آن‌ها یک خسته نباشید بگوید و مديران بومي‌شان به راحتی عطای فوتبال را به لقایش بخشیدند.
 
همان طور که می‌دانید بازوند استاندار لرستان از علاقه‌مندان به ورزش است. چه توصیه‌ای به ایشان دارید تا حواث تلخ گذشته تکرار نشود‌؟
ایشان تقريباً بومی و لرتبار هستند. علاقه‌مند است لرستان در همه حوزه‌ها بخصوص ورزش رشد کند. این یک ظرفیت و پتانسیل فوق‌العاده است که در دیگر استان‌ها شاید وجود نداشته باشد. بنابراین ایشان می‌تواند برای فوتبال مریض ما چاره‌ساز باشد. پیشنهاد می‌کنم آقاي استاندار کارشناسان دلسوز و کارکشته ورزش را جمع کند و یک طرح و برنامه دراز‌مدت را در نظر بگیرند، برنامه‌ریزی کرده و آن را عملیاتی کنند، یعنی تقسیم کار کنند. اگر به این روش حرکت کنند مطمئن باشید ظرف چند سال بهره‌برداری خوبی خواهند داشت. اما اگر بخواهند همچون مسوولان گذشته بدون برنامه‌ریزی و بدون طرح و برنامه و به صورت احساسی عمل کنند، نتیجه‌اش این می‌شود که هم‌اکنون هستیم یعنی محو کامل از فوتبال کشور علی‌رغم همه شایستگی‌های جوانان باغیرت لرستان.
 
آقا غلام، اگر هم‌اکنون پیشنهادی از طرف مسوولان لرستان داشته باشی آیا می‌پذیری که کمک کنی؟
من و امثال من دغدغه رشد و تعالی ورزش استان را داریم. اگر از خارج از کشور هم پیشنهاد داشته باشیم شک نداشته باشید که اولویت اول کمک به ورزش شهر و استانم خواهد بود.
 
گفت‌وگو: سید احمد  موسوی / روزنامه خبر ورزشی (ضمیمه لرستان)
بازنشر در پایگاه خبری یافته
 

دیدگاه‌ها  

#1 رشید 1393-06-15 14:21
غلام زینی وند هم از آن دسته از مربیان است که در کار فنی توصییه پذیر نیست و بعضی آقایان زیاد مایل نیستند وی در استان کار کند

چون علمش را دارد می تواند موفق باشد. کارنامه اش گویای همه چیز است
نقل قول کردن
#2 علیرضا.م 1394-01-09 02:26
باسلام حضورآقایان موسوی وجایدری"بنظرم شمادوتن ازباوجدانترین روزنامه نگاران ورزشی استان هستیداماازشماهم خیلی گله دارم
حتماوقطعا محمدمیرزایی مربی تیم ملی فوتبال ناشنوایان ایران رابخوبی میشناسید"تنها مربی المپیکی تمام ادوارالمپیک درفوتبال لرستان.
گوهری که بخاطرحجب وحیا "دلسوزی قشر جوان ومحروم استان همواره موردکم لطفی وبی مهری قرار گرفته"مربی که دههابازیکن ساخته وبه تیمهای ملی رده های مختلف وتیمهای لیگی معرفی نموده است.ودرکنار بزرگان فوتبال ایران همچون:غلام پیروانی"حسن روشن"محمدحسین ضیایی و ولی اله صالح نیا برای ایران ولرستان افتخار آفرید وبه همرا تیم ملی فوتبال ایران دربین5تیم برترفوتبال دنیادرکشوربلغار ستان قرار گرفت امادریغ ازذره ای توجه"چراکه نسبت فامیلی با هیچیک از مسئولین نداشت"وبعضیها اصلا نخواستند نامی از وی وافتخاراتش به هر عنوان وبهانه برده شود
امیدوارم خبرنگاران عادل.صدا وسیما ومسئولین و..بگویندبعدازا ین همه زحمت"دلسوزی وکسب افتخاربرایش چه کردندتادرآینده به مشکلات شادروان ناصر میرزایی"یاغلام زینی وند دچارنشودهرچندهن وزهم دیرنشده ویکسال ازبازگشت ایشان ازالمپیک میگذرد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا