یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در طی یک دهه‌ی گذشته، عملکرد درخشان و کاملاً مشهود، هیأت کشتی بروجرد، باعث شد در جریان برگزاری اردوی تیم ملی کشتی آزاد ایران به میزبانی خرم آباد، دقایقی با مهدی یاری رئیس باتخصص و تأثیرگذار کشتی بروجرد به گفت و گو بنشینیم که چکیده‌ی آن را در زیر خواهید خواند:
 


آقای یاری از روز‌های ابتدای کار که هیأت بروجرد را در اختیار گرفتید، از چالش و مشکلاتی که پیش رو داشتید توضیح بفرمایید.
ما در روز‌های ابتدای کار، مشکلات فراوانی داشتیم، از نظر سالن و زیرساخت‌ها، عدم برنامه‌ریزی بر روی کشتی پایه و.... ما مرحله به مرحله با کمک دوستان و همراهی جامعه کشتی، مشکلات و کاستی‌ها را کنار میزدیم و به جلو حرکت می‌کردیم.
حاصل یک کار گروهی و ثبات در مدیریت، افتخاری است که امروز شاهد آن هستیم، کشتی بروجرد در حال حاضر ۱۱ کشتی گیر ملی پوش در رده‌های: نونهالان، نوجوانان و جوانان دارد. بی‌تردید این افتخار و پیشرفت متعلق به کل استان لرستان است.
 
جناب یاری این میزان از رشد در رده‌ی پایه شگفت‌انگیز و قابل تامل است، چگونه به این جا رسیده‌اید؟
مهمترین دلیلش ثبات مدیریت است، اگر این فرصت ۱۰ ساله به من داده نمی‌شد، بی‌تردید امکان اجرایی کردن برنامه‌ها وجود نداشت، خیلی از رؤسای هیأت‌های مختلف ورزشی، آدم‌های خوش فکر و متخصصی هستند، ولی بعد از مدت کوتاهی برکنار و عملاً کار بلندمدت نمی‌شود انجام داد.
در کنار ثبات مدیریت، استفاده از مربیان عاشق، دلسوز، صبور و با دانش از دیگر عوامل موفقیت‌آمیز در نتایج هیأت بروجرد است.
ما در عرصه مربیگری در کنار پیشکسوتان گران قدر، به پرورش مربیان جوان اقدام کردیم، برگزاری کلاس‌های مربیگری درجه ۳ و کلاس‌های دانش افزایی از نظر فنی جهش بسیار خوبی در کشتی بروجرد ایجاد کرد.
بی گمان در پیشرفت فنی کشتی بروجرد آقایان: غلام رضا محمدی، فرید بهرامی ریاست هیأت استان لرستان، محسن مرادی مربی زحمتکش و پرتوان هیأت بروجرد و همه‌ی مربیانی که با تمام کم و کاستی‌ها در کنار ما بودند، نقش پر رنگی ایفا کرده‌اند.
 
آیا هیأت کشتی بروجرد با مشکلات مالی دست به گریبان است؟
در واقع کل ورزش کشور با مشکل مالی مواجه است، اکثر کشتی‌گیران ملی پوش با افتخاراتی که در سطح جهان، المپیک و آسیا کسب می‌کنند، از دستمزد و پاداش های‌شان ناراضی بوده و از تبعیض‌هایی که بین آن‌ها و فوتبالیست‌ها می‌شود، گلایه‌مند هستند
طی ۱۰ سال گذشته تمام اعتبارات دولتی که به کشتی بروجرد اختصاص داده شده است، حدود ۱۲۰ میلیون تومان بوده است، که بسیار ناچیز است.
ما چاره‌ای نداشتیم جز اینکه از کشتی گیر‌ها شهریه بگیریم، و آن شهریه را صرف تعمیر، تجهیز سالن‌ها، دستمزد مربی‌ها و اعزام تیم‌ها نماییم.
 
 
در پایان اگر صحبتی خاصی باقی مانده است، بفرمایید:
در این فرصت از همه‌ی همکارانم در هیأت بروجرد که خالصانه و بدون چشم داشت در کنار ما بوده‌اند، کمال تشکر را دارم.
 
گفت و گو: رضا طولابی، پایگاه خبری یافته

دیدگاه‌ها  

#1 reza 1402-10-20 08:07
واقعا همینطوره آقای یاری حق بسیار زیادی بر گردن کشتی استان و تاثیر بسزایی در پیشرفت کشتی بروجرد داشته اند.
منتهی نکته ای که متاسفانه مشکلی که نه تنها در کشتی بلکه در بین تمامی ورزشکاران با استعداد بروجرد وجود داره اینه که قهرمانان ما هنگام ثمردهی و گرفتن نتایج و در بهترین شرایط و در اوج آمادگی ،ورزش رو به خاطر مشغولیت کاری-سربازی-ازد واج و .. رها میکنند. بی از 20 مورد که شخصا به گرفتن مدال آسیایی جهانی و حتی المپیک آنان اطمینان داشتم رو میتونم مثال بزنم..
نقل قول کردن
#2 احمد 1402-10-30 16:58
آقای یاری باعث افتخار ما بروجردیاست و همیشه دلسوز کشتی بروجرد بوده و هست
نقل قول کردن
#3 احمد 1402-10-30 17:02
اقای یاری حرف ندارن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا