یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

وحيد اميري بازيكن لرستاني تيم نفت تهران - يافتهفوتبال لرستان با توجه به نبود صعنت پویا و پایدار، عدم تمایل بخش خصوصی به باشگاه‌داری، نداشتن زیر ساخت‌های مناسب و عدم حمایت مسوولان از تیم‌داری، در سطح اول کشور تیم ندارد.

ولی بسیاری از چهره‌های شایسته و بازیکنان مستعدد لرستانی با توجه به این مشکلات در تیم‌های متمول و باامکانات سایر استان‌ها توپ می‌زنند. بازیکنان شایسته‌ای همچون: بهنام بیرانوند، ابراهیم میرزاپور، بیژن کوشکی، حمید فتحی، وحید امرایی، حسين پاپي، سجاد و علی‌رضا بیرانوند، وحید امیری و ... بسياری دیگر از بازیکنان شایسته که در تیم‌های مطرح ديگر حضور دارند.

یکی از این بازیکنان شایسته و با‌آتیه لرستانی "وحید امیری" هافبک چپ‌پا و با‌اخلاق تيم ليگ برتري نفت تهران است که امسال در لیگ برتر خوش درخشید و پس از خسرو حیدری با 9 پاس گل به عنوان دومین بازیکن برتر در پاس گل لیگ برتر فوتبال کشور معرفی شد.

وقتی در تيم نفت مسجدسلیمان بازی می‌کرد همه از ظهور یک چپ‌پای آینده‌دار حرف می‌زدند، چپ‌پایی که هم تکنیک داشت و هم سرعت که خیلی زود به نفت تهران پیوست و در لیگ سیزدهم، یکی از اراكان اصلي موفقیت این تیم بود.

وحید امیری، این چپ‌پای 29 ساله که حتی مورد توجه كارلوس كي‌روش هم قرار گرفته بود از فصلی که گذشت، تیم ملی و آینده صحبت می‌کند:

 

خودت را معرفی کن و بگو چند سال داري؟

وحيد اميري هستم متولد 1366 در یکی از روستاهای اطراف خرم‌آباد به نام دره‌بادام از منطقه چگنی که می‌تواند یکی از پایگاه‌های استعداد‌یابی  اصلی فوتبال لرستان باشد، به دنیا آمدم.

 

چه کسانی در رشد فوتبالت نقش اساسی را ایفا کردند؟

فوتبالم را مدیون مربیان دل‌سوز و زحمتکش لرستانی همچون، شمس‌الدین و سعید سپهوند، سید‌ محمد(محسن) سجادی، بهمن موسوی، فضل‌الله حیدری، حاج همایون بهاروند، بهمن محمدی‌پور و مربیان غیر‌لرستانی همچون ابراهیم قاسم‌پور، داریوش یزدی، بهروز مکوندی و یحیی گل‌محمدی می‌دانم.

 

دلیل افت فوتبال لرستان با توجه به این همه استعداد و بازیکنان شایسته در لیگ برتر جیست؟

مهم‌ترین دلیل افت فوتبال لرستان، نبودن تیم در لیگ برتر و حتی لیگ یک، عدم حمایت مسوولان، نبود اسپانسر و حمایت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری براي ورزش قهرمانی و باشگاه‌داری است.

 

آقاي اميري، با توجه به فصل درخشانی که سپری کردی آیا پیشنهادی داری یا این که می‌خواهی در نفت تهران بمانی؟

ابتدای فصل که به نفت آمدم قرارداد 3 ساله بستم. به همین دلیل 2 سال دیگر در خدمت این تیم هستم و اگر پیشنهادی هم برسد، فکر نمی‌کنم مسوولان نفت با جدایی‌ام موافقت کنند.

 

وحيد اميري بازيكن لرستاني تيم نفت تهران - يافته

 

دوست نداری به تیم بزرگ‌تری بروی؟

فعلاً نه. قصدم این است که یک سال دیگر در نفت بمانم چون آرامش این تیم را دوست دارم و می‌خواهم لیگ چهاردهم هم در خدمت این تیم باشم و بتوانم زحمات مدیریت باشگاه و کادر فنی را جبران کنم.

 

خیلی از بازیکنان وقتی از دسته پایین‌تر به لیگ برتر می‌آیند زمان می‌برد تا جا بیافتند. تو در لیگ یک فوق‌العاده بودی و وقتی به لیگ برتر هم آمدی درخشیدی، دلیل خاصی داشت یا به دلیل آرامش نفت تهران بود؟

اعتماد یحیی گل‌محمدی در درخشش من تاثیر مهمی داشت. من مدیون آقا یحیی هستم، خیلی مواقع بود که اشتباه می‌کردم یا عملکرد ضعیفی داشتم، اما او به من فرصت داد تا جبران کنم. من هم نمی‌گویم صددرصد، اما توانستم گوشه‌ای از زحمات او و باشگاه را جبران کنم.

 

مدارک شما را برای حضور در تیم ملی تحویل گرفتند؟

تمام مدارک مرا گرفتند و تا 50 نفر نهایی هم رفتم، اما متاسفانه در 5 هفته آخر، پارگی عضله همسترینگ سراغم آمد و نتوانستم به‌طور کامل بازی کنم. به همین خاطر اردوي تیم ملی را از دست دادم.

 

کی‌روش یا کمک‌هایش مستقیم هم با تو صحبت کرد؟

در این حد نبود که مستقیم صحبت کنند. سر تمرین آمدند و نگاه کردند. بازی‌های مرا هم زیر نظر داشتند. هنوز که هنوز است پاسپورتم در فدراسیون مانده است.

 

چرا پس نگرفتی؟

چون مسوولان باشگاه به فدراسیون دادند، منتظرم خودشان برایم بگیرند.

 

چرا این‌قدر دیر به سطح اول فوتبال ایران رسیدی؟

چون خیلی دیر فوتبالم را شروع کردم. سال 87 در خرم‌آباد و یک تیم از لیگ 3 فوتبالم را شروع کردم. دو سال بعد را در لیگ دو بازی کردم و دو سال هم در عضویت نفت مسجد‌سلیمان در لیگ یک بودم. این فصل، ششمین فصل حضورم در فوتبال بود که توانستم به جمع 50 بازیکن منتخب کی‌روش برسم.

 

در مورد گروه‌بندی جام جهانی و  تيم‌هاي هم‌گروه‌ ایران چه نظري داري؟

ببینید، خیلی‌ها دوست داشتند که ما در جام جهانی با تیم‌های نامی و بزرگ هم‌گروه شویم، صرفاً به دلیل این که جلوی این تیم‌ها بازی کنیم. ولی من اعتقاد داشتم اگر جلوی تیمی بازی می‌کردیم که در حد و اندازه‌های خود ما بود خیلی بهتر می‌شد.

 

به نظرت آیا تیم ملی به مرحلۀ بعد صعود می‌کند؟

خوب، قرعۀ سختی به ما خورده. قبلاً هم گفتم که هر تیمی به جام جهانی راه یافته تیم باشخصیت و خوبی است. کما این که تیم ایران که به جام جهانی صعود کرده و مطمئن باشید دست کمی از بوسنی و نیجریه ندارد و اگر خدا کمک‌مان کند و روز، روز ما باشد ان‌شاءالله به دور بعد صعود می‌کنیم.

 

الگویت در فوتبال چه بازیکنی است؟

الگویم آرین روبن است.

 

اما او بیش‌تر در سمت راست بازی می‌کند اما تو هافبک یا بال چپ هستی!

چون روبن چپ‌پا است دوستش دارم. البته در بایرن از او در سمت راست استفاده می‌کنند اما چون تکنیک دارد و پای تخصصی‌اش چپ است فوتبالش را دوست دارم.

 

گقت‌و‌گو: محمود داودی‌نژاد / نشریه طلوع لرستان

 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 اشکان 1394-03-13 11:24
خیلی دوستت داریم خرم اابادی باغیرت
نقل قول کردن
#2 یونس 1394-03-13 11:25
وحید جان افتخاری هستی واسه خرم اباد به خدا
نقل قول کردن
#3 حبیب شهبازی دورود لرستان 1394-04-17 02:44
وحید امیری بازیکن باتکنیکی هست امیدوارم بتونه به تیم ملی کمک کنه و بازیکنان و ما افتخار میکنیم دو بازیکن خرم ابادی در تیم ملی کشورمون داریم اقای وحید امیری و علی رضا بیرانوند.
نقل قول کردن
#4 علی امیدی راد 1394-04-17 19:59
عالی همسایهی ما است وحید جون :D
نقل قول کردن
#5 علی امیدی راد 1394-04-17 20:00
:D
نقل قول کردن
#6 لرستان پلدختر 1394-04-29 12:24
وحید جان وعلیرضا جان همیشه شما رو حمایت میکنیم.
نقل قول کردن
#7 ساتیرا 1394-06-24 16:14
افتخار شهر مایی وحید جان لر باغیرت
نقل قول کردن
#8 دوستت داریم امیری 1394-08-17 21:31
وحید امیری بازیکن بزرگی است رضا از ارومیه
نقل قول کردن
#9 محسن انصاری 1394-10-02 17:18
وحید جان خیلی سبک بازیتو دوست دارم امیدوارم موفق باشی
نقل قول کردن
#10 بهزاد صفربیرانوند 1394-10-03 16:11
اقا علیرضا و اقا وحید خیییییلی دوستون داریم بزرگترین افتخار شهر مایید
نقل قول کردن
#11 مجتبی بهاسته 1394-10-08 14:41
سلام اقا وحید ما دلمون میخواد به پرسپولیس بری که فوتبالت دیده بشه و ما بیشتر بببنیمت من چند بار اومدم سر تمرینات ولی موفق نشدم ببینمت با تشکر ولی به دیدنت میام
مجتبی بهاسته دزفول
نقل قول کردن
#12 علی حسینی چگنی 1395-05-16 19:57
وحید افتخار سراب دوره چگنی هستی
نقل قول کردن
#13 وحید 1395-06-27 00:02
منم فوتبالو دوس دارم.باورکنید اگه سرنخی از فوتبال گیر بیارم میتونم منم مثل وحید امیری وعلیرضا بیرانوند موفق باشم و هردوشون رو تحصین میکنم
نقل قول کردن
#14 ایمان سلیمی 1395-07-08 22:02
سلام به دو فوتبالیست خوب و باغیرت کشورمون،علیرضا بیرانوند و وحید امیری که همیشه بهتون افتخار میکنیم و درود به شرفتون که هیچ وقت و هیج جا اسالتتون رو فراموش نمیکنید و افتخار لرستان،خرم آباد و چگنی هستید
نقل قول کردن
#15 وحیدویس کرمی ازچگنی 1395-12-17 23:24
اقاوحید وعلی رضاعقاب افتخارلرستان هستید واقاوحیدافتخارچ گنی درود برشرف وغیرتتون
نقل قول کردن
#16 محمد 1396-04-23 11:37
درود بر بازیکنان لرستانی که توانسته اند در لیگ برتر بازی کنن خوشبه حالتان من هم اگر یک فرصت بهم میدادن میتونستم خودمو به همه ثابت کنم چون به خودم ایمان دارم ولی افسوس
نقل قول کردن
#17 میلاد کاظمی 1396-09-01 16:21
:-x عشقی وحید mis یادت هست؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا