یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اردوی تیم ملی دراگون بوت (قایق‌رانی) در شهرستان بابلسر مازندران در حال برگزاری است.
این اردو از 20 تیر در تهران شروع و تا 25 مردادماه ادامه دارد و در این تاریخ تیم ملی جهت شرکت در مسابقات قهرمانی جهان به تایلند اعزام می‌شود.
مسابقات از 30 مرداد تا 3 شهریور در مواد 2000 متر، 1000 متر، 500 و 200 متر برگزار می‌کردد و تیم ایران با برنامه‌ریزی دو ساله جهت کسب سهمیه مسابقات جام جهانی دراگون بوت (۱۲ تیم برتر دنیا) و به دنبال آن حضور در بازی‌های آسیایی 2022 آماده می‌شود.
بین اردونشینان کشورمان، «علی عالی‌پور» به عنوان تنها نماینده لرستان عضو تیم ملی حضور دارد، این در حالی است که ظرفیت و پتانسیل قایقرانی لرستان خیلی بیشتر از داشتن یک ملی‌پوش در دراگون بوت است.

 
به همین خاطر گفتگویی کوتاه با او انجام دادیم:
 
وضعیت قایقرانی لرستان چگونه است؟
سال‌های گذشته لرستان در تمامی رشته‌ها در تیم ملی قایقرانی نماینده داشت اما متاسفانه طی چند سال اخیر مسئولان و هیأت قایقرانی استا توجه چندانی به این رشته نداشته‌اند و گاهی هم موانعی را نیز بر سر راه پیشرفت قایقرانان لرستانی ایجاد کردند.
 
مثلاً چه موانعی؟
آن‌ها تمام توجه‌شان را سمت بخش تفریحی و درآمد‌زایی بردند تا جایی که حتی اجازه تمرین به امثال من ندادند، به همین خاطر مجبور شدم تمرینات آماده‌سازی را در تهران زیر نظر هیات قایقرانی تهران ادامه دهم و از لرستان به تهران مهاجرت کنم!
 
در تهران چه شرایطی بهتر از لرستان برای شما وجود دارد؟
هیات قایقرانی تهران مرا با عناوین جهانی و آسیایی و کسب رتبه نخست تیم ملی طی 4 سال اخیر، امسال به عنوان سهمیه استان خود به اردو معرفی کردند!
 
یعنی در لرستان چنین شرایطی برای شما فراهم نبود؟
طی این سال‌ها مسئولین هیات قایقرانی استان لرستان هیچ حمایت مادی و معنوی از من به عنوان تنها ورزشکار لرستانی تیم ملی دراگون بوت نکردند. حتی یک تماس تلفنی هم نگرفتند، در حالی که سایر استان‌ها با این‌که چند نماینده دارند از همه آن‌ها حمایت می‌کنند.
 
چرا به عنوان یک ملی‌پوش، مشکلات خود را به جای هیأت با اداره ورزش و جوانان استان مطرح نکردید؟
بارها در خصوص این مشکلات با اداره ورزش و جوانان استان صحبت کردم ولی پاسخ روشنی نگرفتم.
 
یعنی دیگر قصد بازگشت به لرستان ندارید؟
با شرایط کنونی، خیر! در حال حاضر از 3 استان کشور درخواست دارم که خودم را ورزشکار استان‌شان معرفی کنم، امیدوارم مسولان قایقرانی استان لرستان نگاه‌شان را به سمت ظرفیت ورزشی بسیار بالای جوانان لرستان ببرند و با توجه به وجود زیرساخت‌های کافی استان همانند دریاچه کیو، دریاچه شاپوری خرم‌آباد  و ... مثل گذشته باعث راه‌اندازی دوباره قایقرانی لرستان در بالاترین سطح کشور و بین‌المللی شوند. البته این را هم اضافه کنم با تمام این موانع و مشکلات خودم را نماینده لرستان می‌دانم و امیدوارم نتیجه‌ای درخور مردم شریف لرستان به دست آورذه و موجب شادی دل مردم استانم شوم.
 
درخواست خود را به صورت شفاف خطاب به مسئولان استان عنوان کنید.
امیدوارم رسانه‌ها صدای مرا به گوش مسئولان بالا‌دست ورزش استان و کشور برسانند تا از این پس شاهد کم‌لطفی مسئولین ورزش استان به جوانان لرستانی نباشیم، جوانانی که می‌توانند با کم‌ترین توجه بهترین نتایج را در بالاترین سطح ورزش جهان رقم بزنند. سعی کنید از همه قهرمانان استان حمایت کنید در غیر این صورت ممکن است دچار بی انگیزگی شده و از استان کوچ نمایند یا این که دور ورزش قهرمانی را برای همیشه خط بکشند!
 
 
گفتگو: فرشید گله‌داری/ یافته

دیدگاه‌ها  

#1 آریان 1398-05-19 09:26
لرستان ظرفیت های فراوان ورزشی،اقتصادی ،هنری و...دارد و محروم نیست اما واما از داشتن مدیران دلسوز و متخصص محروم است واین امر ناخوشایند موجب مهاجرت نخبه ها به سایر استانها میشود.به حال لرستان بایستی گریست.
نقل قول کردن
#2 #محمد 1398-05-19 12:34
حرف حق
نقل قول کردن
#3 محمود 1398-05-19 14:38
امیدوارم به گوش مسئولین برسه...
نقل قول کردن
#4 محمود 1398-05-19 14:49
امیدوارم به گوش مسئولین برسه
نقل قول کردن
#5 گرشاسبی 1398-05-19 16:14
سلام واقعا چرا انقدر کم لطفی و بی توجهی.
نقل قول کردن
#6 گرشاسبی 1398-05-19 16:16
تا کی بی توجهی و فرار افراد ورزشکارو نخبه.
نقل قول کردن
#7 کاوه 1398-05-19 17:32
زمانی قایقرانی لرستان، در تمامی رشته ها ملی پوش داشت و حتی مربی تیم ملی (آقای مهدی فاضلی) لرستانی بود اما با واگذاری هیئت قایقرانی به افراد جدید، فقط آقای عالی پور در تیم ملی مونده. اونم به این خاطر که در تهران فعالیت می کنه. کاش بستری فراهم می شد استعدادها و قهرمان هایی مثل علی عالی پور برای استان خودمون افتخار آفرینی می کردند.
نقل قول کردن
#8 چگنی 1398-05-19 22:35
بیرانوند تو تالاری در خرم آباد یک عکسی با دختر بچه گذاشته مردم ریختن اینقدر حرف زشت زدن که آدم خجالت میکشد! بخدا من جای بیرانوند بودم بدلیل این همه توهین هیچوقت دیگه تو تهران بازی نمیکردم
نقل قول کردن
#9 والیان ایران لر 1398-05-20 01:19
خوب میراث داری نکردیم...
نقل قول کردن
#10 بهزاد 1398-05-20 14:06
تا جایی که یاد داریم قایقرانی لرستان خودش و تو ایران مطرح کرده بود ولی متاسفانه با مدیریتی که در چند سال اخیر بر قایقرانی لرستان حاکم شده فروغ گذشته رو نداره و بیشتر بدنبال قایق های تفریحی هستند که نتیجه اش میشه مهاجرت قهرمان های این رشته به استانهای دیگه....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا