یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مربی تیم ملی کشتی فرنگی معتقد است با توجه به افت‌وخیزهای اخیر تیم ملی باید افرادی وارد گود شوند تا این رشته را به آرامش و روزهای اوج خود برسانند.
ناصر نوربخش به عنوان یکی از مربیان و همکاران قدیمی محمد بنا مدت‌ها از عرصه ملی دور بود، اما به‌تازگی با حضور سرمربی جدید، فرصتی دوباره یافته تا در کادر فنی تیم ملی فعالیت کند. وی در گفتگو با مهر با بیان اینکه در هر شرایطی که لازم بوده به کشتی کمک کرده، اظهار داشت: مهم‌ترین هدف این بوده که برای کشتی مفید باشم و به همین دلیل در هر مقطعی با هر مربی در تیم ملی همکاری داشتم. من معتقدم اگر می‌توان به کشتی کمک کرد باید در هر مقطعی وارد گود شد و باری از دوش کشتی برداشت.
وی افزود: به عنوان فردی که مدتی سرمربیگری تیم ملی را هم بر عهده داشت بر این باورم که تیم ملی کشتی فرنگی در دو سال اخیر نتوانست در حد انتظارات ظاهر شود. البته باید به این نکته هم توجه داشت که بی‌ثباتی در کادر فنی بارها باعث تا تیم ملی ضربه بخورد. تجربه نشان داده کادر فنی باید ثبات داشته باشد تا بتواند برنامه‌هایش را به‌خوبی اجرا کند و به هدفش برسد. البته سرمربی قبلی هم به‌نوعی توانست زیر سایه ثبات نسبی به کارش ادامه دهد اما نتوانست به خوبی نتیجه بگیرد.
مربی سازنده کشتی فرنگی به نکته جالبی در خصوص دوران حضورش در عرصه ملی اشاره کرد و گفت: همیشه زمانی سراغ من آمدند که در واقع دست همه خالی بود و تیم ملی حال و روز خوبی نداشت. این بار هم وضعیت تیم ملی مشخص است و با فراز وفرودهای زیادی همراه بوده، اما با این حال سعی می‌کنم طوری عمل کنم  تا تیم ملی از شرایط بحرانی کنونی خارج شود.
نوربخش با تاکید بر همدلی و یکپارچگی اهالی کشتی گفت: متأسفانه بارها به دلیل عدم همدلی و اتحاد ضربه خوردیم و تیم ملی تا می‌خواست دارای ثبات و آرامش شود با برخی تفرقه‌افکنی‌ها همراه می‌شد. باید قبول کرد که روزهای سختی را پیش رو داریم و باید در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان و المپیک ۲۰۲۰ توکیو از اعتبار کشتی ایران دفاع کنیم. پس بهتر است به تلاش و همدلی کارها را پیش ببریم و موانع را از سر راه برداریم.
 
نوربخش مربی ارزنده لرستانی
‍ این مربی 60 ساله بروجردی سال‌ها عضو تیم لرستان بود و عناوین بسیاری را کسب کرد.
وی که حدود چهار دهه تجربه مربیگری و تألیفاتی هم در این زمینه دارد در کنار مربی بزرگی مانند محمد بنا موفقیت‌های زیادی را برای کشتی فرنگی ایران در سال‌های فعالیتش رقم زده است.
او در جام جهانی 2015 کشتی فرنگی که اردیبهشت سال 93 در تهران برگزار شد به عنوان مربی ارشد تیم ملی، قهرمان جام جهانی شد و بعد از آن به همراه تیم ملی برای اولین بار عنوان قهرمانی جهان را در تاشکند ازبکستان کسب کرد.
در هر حال نوربخش اکنون به عنوان یکی از مربیان تیم ملی کشتی فرنگی بزرگ‌سالان در کنار محمد بنا است و تیم را مهیای حضور برای رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان و المپیک ۲۰۲۰ توکیو می‌کند.
این مربی سازنده کشتی در ابتدا در لرستان زندگی می‌کرد و از 26 سال گذشته در تهران سکنی گزیده و شاگردان زیادی را تحویل تیم‌های ملی داده است.


****************

لرستان قهرمان كشتي كشور 1367- يافته

منبع: كتاب "40 سال همگام با مطبوعات

تصوير تيم كشتي فرنگي لرستان كه در مسابقات قهرماني كشور سال 1367 به مقام اول دست يافت.

ايستاده از راست: روح‌الله كريمي(مربي)، علي‌رضا لرستاني، صيدمحمد نادري، سيدمحمدرضا قياسيان (رئيس هيأت)، محمد مغراضی، محمد صادقي، ناصر خليلي، شجاع دارابي(داور)

نشسته از راست: منوچهر نرگسي، نادر خليلي، ناصر نوربخش، ناصر اسماعيلي و مرتضي پاپي‌نيا

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 امیر 1397-10-14 10:52
با عرض سلام
من از خانواده آقا ناصر نوربخش هستم
پدر آقا ناصر(بالان)(شاغ ل در اداره برق بوده) در خرم آباد زندگی میکرده و ناصر خان هم خرم آباد متولد شده و لی بعد از چند سال به بروجرد نقل مکان کرده اند
با تشکر یکی از همسایگان
نقل قول کردن
#2 علی 1397-10-14 22:57
آخرش همسایه ای یا خانواده ای فکر نمیکنم خرم آباد یابروجردی بودن ایشون اینقدر مهم باشه مهم اینه که اهل لرستانه
نقل قول کردن
#3 مصی 1397-10-16 01:47
بله مهم آینه ایشون جز افتخارات کشتی لرستان هستش، هرچند ک بچه محله ( باغ دختران) خرم آباد هستن،
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا