یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در حال حاضر تقریباً تعداد افرادی که روزانه در بیمارستان شهدای عشایر بستری می‌شوند با تعداد افرادی که از بیمارستان مرخص می‌شوند برابر است و چنان چه مردم به همین منوال ادامه دهند و تا جایی که می‌توانند اصول بهداشتی را رعایت کنند در اواخر فروردین با سیر نزولی این بیماری در استان روبه‌رو خواهیم شد.
رئیس بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد ضمن بیان این مطلب به «یافته» می‌گوید: مردم در ضمن تعطیلات عید رفت‌وآمدها را محدود کردند و کمتر در اماکن عمومی حضور یافتند و همین مسئله موجب شد که تعداد مبتلایان به این بیماری تا حد زیادی کاهش یابد.
عباس آزادی می‌افزاید: اگر مردم مسئله مبارزه با کرونا را جدی بگیرند به‌زودی شاهد پیروزی‌مان در این عرصه خواهیم بود.
وی می‌افزاید: مردم لرستان در زمینه قطع زنجیره انتقال کرونا بسیار خوب عمل کردند و نشان دادند که از فرهنگ و شعور بالایی برخوردارند.
این مقام مسئول اظهار می‌کند: بسیار نگران پیک بیماری بعد از 13 فروردین بودیم که خدا رو شکر مردم بسیار هوشمندانه عمل کردند و با ماندن در خانه مانع این اتفاق شوم شدند.
زمان پایان بیماری
رئیس بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد که خود فوق تخصص بیماری‌های عفونی است در خصوص زمان از بین رفتن کامل این بیماری می‌گوید: ممکن است اپیدمی این بیماری تا آخر فروردین از بین رود اما این به معنای از بین رفتن کامل این بیماری نیست و لازم است که هم چنان نکات بهداشتی رعایت شود.
این مقام مسئول می‌گوید: هیچ زمان خاصی نمی‌توان برای از بین رفتن کامل این بیماری اعلام کرد ممکن است سه ماه دیگر پایان یابد و یا تا آخر سال با ما باشد.
آزادی می‌افزاید: میزان رعایت مردم و توجه به توصیه‌های پزشکی این زمان را کوتاه می‌کند.
 
هیچ‌یک از کادر درمان عشایر کرونایی نشدند
سلامت کارکنان بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد اصلی‌ترین شرط برای انجام خدمت به مردم است و ما تمام تلاشمان را کردیم تا این مهم حاصل شود. آزادی ضمن بیان این مطلب می‌افزاید: از زمان شیوع کرونا تا به امروز اجازه ندادیم حتی یک روز همکارانمان بدون لباس و ماسک و دستکش بمانند و خدا را شکر هیچ‌یک از کادر درمان این بیمارستان تابه‌حال به این بیماری گرفتار نشده‌اند.
او می‌افزاید: کادر درمان سربازهای خط مقدمی هستند که به پشتیبانی و حمایت نیاز دارند و لازم است که از نظر تامین تجهیزات و امکانات رفاهی از جمله استراحت کافی و تغذیه مناسب بهره‌مند باشند.
آزادی می‌گوید: در تمام این مدت سعی کردیم که نیروهایمان در امنیت خاطر و آرامش خدمت‌رسانی کنند و به‌منظور تشویق، به همه همکارانی که با بیماران کرونایی سروکار داشتند پاداش دادیم.
 وی در تمام این مدت به منظور خدمت‌رسانی بهتر، تمام‌وقت در بیمارستان حضور داشت و علاوه بر مدیریت بیمارستان، در معاینه و مداوای بیماران نیز پابه‌پای همکارانشان در حال خدمت هستند.
علت شدت و ضعف کرونا
دکتر آزادی معتقد است که شدت و ضعف این بیماری به ژنتیک انسان‌ها بستگی دارد، به همین دلیل در برخی کشورها قابل‌کنترل نیست و خوشبختانه در کشور ما، در حال حاضر تحت کنترل درآمده است و امید است که در آینده‌ای نه‌چندان دور به‌طور کامل مهار شود.
این مقام مسئول می‌گوید: سازمان بهداشت جهانی چند دارو را برای کنترل و درمان کرونا معرفی کرده است که در برخی کشورها جواب داده است که ایران از جمله این کشورهاست.
وی می‌افزاید: البته علاوه بر ژنتیک، سبک زندگی آدم‌ها میزان مقاومت سیستم ایمنی را تعیین می‌کند و همین مسئله هم در مقابله با این بیماری تأثیرگذار است.
 
ماسک صد برابر دستکش تأثیرگذار است
دکتر آزادی اظهار می‌کند: لازم است که مردم در محیط‌های بسته و در جاهای عمومی حتما از ماسک استفاده کنند او می‌افزاید: دستکش 1 صدم ماسک در جلوگیری از ابتلا به کرونا تاثیر دارد.
او از مردم می‌خواهد در صورت لزوم برای حضور در جاهای عمومی، حتماً فاصله یک متر و نیمی را با دیگران رعایت کنند و به‌طور منظم دست‌هایشان را با آب و صابون شستشو دهند و در جاهایی که امکان شستشوی دست‌ها را نداشتند از الکل و مواد ضدعفونی‌کننده استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:شجاعانی که با مرگ می‌رقصند+ تصاویر از تلاشگران بیمارستان عشایر خرم‌آباد
زودتر مراجعه کنید درمان می‌شوید
در صورت ابتلا به کرونا، اگر بدون فوت وقت و به‌محض بروز اولین علائم به پزشک مراجعه کنید به‌راحتی درمان می‌شوید. ندا رحمتی که کارشناس پرستاری است ضمن بیان این مطلب به «یافته» می‌گوید: در صورت داشتن یکی از علائم تب، سرفه، تنگی نفس و سردرد شدید به یکی از مراکز بهداشتی تعیین‌شده توسط علوم پزشکی مراجعه کنید.
وی می‌افزاید: هرچه زودتر مداوا را شروع کنید احتمال درگیر شدن ریه و وخیم شدن اوضاع کمتر می‌شود. او اظهار می‌کند: بیشتر افراد مبتلا به کرونا که جان خود را از دست می‌دهند یا بیماری زمینه‌ای دارند یا با دیدن علائم بیماری، آن‌ها را جدی نمی‌گیرند و زمانی به بیمارستان مراجعه می‌کنند که کار از کار گذشته است.
در خرم‌آباد مرکز جامعه سلامت شهری ناصرخسرو واقع در خیابان رازی، خیابان بوعلی، جنب مرکز بهداشت شهرستان خرم‌آباد، بلوار کریم‌خان جنب اورژانس 115 مرکز گلدشت شرقی، بلوار ولایت بین نگارستان 16 و 17 پایگاه آزادگان، میدان تختی پایگاه سلامت تختی برای گرفتن تست کرونا از 8 صبح تا 10 شب آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند و در شهرستان‌ها نیز مراکز بهداشتی به این مهم اختصاص‌یافته است.

فاطمه دارابی- خبرنگار یافته

دیدگاه‌ها  

#1 لرستان 1399-01-19 10:04
دکتر عزیز تا دیروز که ماسک نداشتیم همه تون میگفتید که اصلا نیازی به ماسک نیست.!!!!
انتظارمون اینه که افراد باسواد اظهارنظر علمی داشته باشن نه سیاسی
نقل قول کردن
#2 علی 1399-01-21 15:05
خسته نباشی اقای دکتر خسته نباشند کادر درمان پرستاران ونیروهای درمانی درگیر با این سلاح نامرئی ناشناخته.اقای دکتر ما درک میکنیم شما را که واقعا کار شما بسیار دشوار تر از جنگ تن به تن نظامیست .شما حوزه درمان ویروس و بخش ویزه این بیماری شایسته تقدیر هستید.و در این شرایط دشوار که گریبان مردم جهان را گرفته نقش شما برجسته گردید در واقع فرشتگان خدائیت
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا