یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

گفتگوی چالشی با محمد رضایی رابط و رییس شورای اصلاح طلبان لرستان پیرامون برنامه جبهه سیاسی اش در انتخابات اسفند 98

بخش اول:

 از چگونگی تشکیل شورای جدید جبهه اصلاح‌طلبان لرستان و مکانیسم انتصاب و انتخاب اعضای شورای اصلاح‌طلبان آن تا انتقاد بی‌برنامگی احزاب در خصوص برنامه محوری توسعه در لرستان



 
رابط شورای جبهه اصلاح‌طلبان لرستان با شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کشور به برخی ابهامات در خصوص تشکیل شورای جبهه اصلاح‌طلبان لرستان پاسخ داد.
 به گزارش یافته، به نقل از بلوطستان محمد رضایی در گفتگو با علی صارمیان مدیر کانال توسعه لرستان گفت: برای پیشبرد کار شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان لرستان، ارتباط بیشتر با دوستان منتقد و فعالان سیاسی برای اصلاح امور ضروری است.
وی بیان کرد: دوستان شورای اصلاح‌طلبان باید با فعالان سیاسی و مجازی و منتقدین ارتباط گرفته و نقدها و دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را بشنوند و در شورا مطرح کنند
وی در خصوص چگونگی تشکیل این شورا در لرستان گفت: بعد از تصمیم‌گیری شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کشور مبنی بر راه‌اندازی یا بازسازی شورای اصلاح‌طلبان استان‌ها دوستان تماس گرفتند و از بنده نظر خواستند، مشخصاً آقایان جواد امام و محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس که کسی یا کسانی را به‌عنوان رابط شورای سیاست‌گذاری کشور برای لرستان که مأموریت راه‌اندازی و بازسازی شورای اصلاح‌طلبان استان را به عهده بگیرد معرفی کنم و از بنده مشورت خواستند.
رضایی ادامه داد: بنده یک مقدار برای انجام این کار آن‌هم در این فضای فعلی به نحوی به دلیل اینکه انگیزه‌ای نداشتم و امیدوار نبودم انگیزه‌ای باشد برای تشکیل این شورا در لرستان دوستان نیز انگیزه کافی داشته باشند و ابهاماتی وجود داشت ازجمله نحوه حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی مجلس، رد صلاحیت‌ها و برخوردهای شورای نگهبان و برخی ابهامات که در ذهنم بود علاوه بر این هزینه‌هایی را باید اصلاح‌طلبان در کشور پرداخت کنند که آن هزینه‌ها را افرادی که از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کنند افراد انتخاب‌شده‌ای هستند که باید اصلاح‌طلبان هزینه‌های آن‌ها را پرداخت کنند به همین دلیل من چون انگیزه نداشتم از دوستانی که از بنده خواستند رابط شورا بشوم عذرخواهی کردم.
وی افزود: چند نفر از دوستان را برای این کار معرفی کردم اما آن دوستان نپذیرفتند به‌عنوان رابط شورای سیاست‌گذاری کشور با استان فعالیت داشته باشند و در روزهای آخر همه استان‌ها رابطینشان مشخص شده بود و لذا با اصرار دوستان در تهران و با وجود عدم تمایل به کار و چون اعتقاد داشتم دوستان جوان‌تر وارد کار شوند و ما هم به‌عنوان همراه آن‌ها را همراهی کنیم و کنارشان باشیم و مشورت بدهیم، این اتفاق پیش نیامد و بنده این مأموریت را به‌صورت موقت پذیرفتم تا انشالله پس از تشکیل شورا در صورت موافقت اعضا، یک فرد مناسب برای این کار پیدا کنیم که جوان‌تر و باانگیزه‌تر باشد.
نحوه تشکیل شورای اصلاح‌طلبان هر استان به این شکل است که احزابی که در آن استان‌ها تشکیلات و دفتر و نمایندگی دارند که در کشور 40 حزب هستند و شورای هماهنگی احزاب هستند و به‌عنوان احزاب اصلاح‌طلب فعالیت می‌کنند عضو حقوقی شورا هستند و نصف این احزابی که در استان دفتر و تشکیلات دارند افراد حقیقی باید عضو شورای جبهه اصلاح‌طلبان استان شوند که انتخابشان بر اساس آیین‌نامه بر عهده رابطین استانی بود اما بر اساس تجربه‌ای که از اختلافات ادوار گذشته داشتیم و معمول بود بین دوستان ایجاد شود و برای اینکه این تشکیلات بتواند درست‌تر پیش برود در روند انتخاب 12 عضو حقیقی 8 نفر را به انتخاب دوستان احزاب گذاشتیم و 4 نفر را دیگر را نیز خودم انتخاب کردم.
رابط شورای جبهه اصلاح‌طلبان لرستان با شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کشور گفت: حضور خانم‌ها در شورا کمرنگ بود و عمدتاً در رأی‌گیری صورت گرفته رأی نیاورده بودند و به همین دلیل در 4 انتخابی که دست بنده بود ما یکی از اهالی رسانه را با انتخاب خود دوستان و یکی از بانوان را نیز به اعضای حقیقی اضافه کردیم که همگرایی بیشتری در شورا ایجاد شود.
وی عنوان کرد: یک موقع است که شما مأموریت پیدا می‌کنید شورای اصلاح‌طلبان لرستان را راه‌اندازی کنید مکانیسم دیگری غیر از این مکانیسم وجود دارد، شما نخبگان سیاسی و اهالی فرهنگ و نخبگان را جمع می‌کنید و آن موقع از بین این افراد، افرادی زبده‌تر که در بینشان خانم‌ها و نخبگان سیاسی و جوانان و چهره‌های پیشکسوت سیاسی حضور دارند افرادی انتخاب کمی شوند و شورایی تشکیل می‌شود که همه جوانب را رعایت می‌کند که در آن هم جوانان و هم نخبگان و هم پیشکسوتان و بانوان ... هستند، اگر به این صورت شکل نگیرد انتقاد به آن وارد است اما زمانی که آئین‌نامه‌ای به شما می‌دهند که استخوان‌بندی آن شورا را احزاب تشکیل می‌دهند قضیه فرق می‌کند.
‍ وی بیان کرد: احزاب فارغ از گرایشات‌شان در استان لرستان و به‌طورکلی کشور درمجموع آن‌قدر که انتظار می‌رود دبیران احزاب استان‌ها افراد زبده سیاسی که توانمندی‌های بالایی داشته باشند و دارای تجارب والای سیاسی باشند حداقل در استان لرستان بخش عمده‌ای احزاب متأسفانه نیستند ضمن اینکه همه این عزیزان قابل‌احترام هستند و بالاخره کار را از یکجایی شروع کرده‌اند و البته به معنایی این نیست که ما افراد شاخص و زبده‌ای در بینشان نداریم.
رضایی گفت: شورای تشکیل‌شده جبهه اصلاح‌طلبان لرستان نسبت به سنوات قبل؛ در آن اتفاق‌های خوبی افتاده است، شما در این شورا افراد جدید و اسم‌های جدیدی را می‌بینید، روسای کمیته‌ها جوان‌ترهایی را می‌بینید که اسمشان را کمتر شنیده‌اید، غیر از رئیس شورا جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی موسوی مابقی افراد هیات رئیسه جوان‌تر و باسابقه کمتر و جویای نام بیشتری هستند که برای همه آرزوی موفقیت دارم.
وی گفت: ما همان مشکلاتی را که در ناحیه احزاب در این استان داریم در حوزه رسانه هم داریم که مشکلات خاص خودشان را دارند که امیدواریم هر چه جلوتر می‌رویم احزاب قدرتمندتر و رسانه‌های پای کارتر و حرفه‌ای‌تر در استان داشته باشم.
وی با اشاره به برخی ایرادات و اشکالات منتقدین در خصوص لزوم جوان‌گرایی در تشکیلات سیاسی اصلاح‌طلبان لرستان گفت: انتقادات و ایرادات دوستان را بجا می‌دانم و معتقدم ما نباید صرفاً شعار جوان‌گرایی بدهیم، من در تجاربی که دارم در این مدت شفاف عرض می‌کنم و می‌دانم احتمالاً بر خی دوستان دلخور هم خواهند شد و جبهه‌گیری‌ها و جهت‌گیری‌های هم ممکن در آینده در این زمینه ایجاد شود، من به ریاست مادام‌العمر افراد ایراد دارم و جز در مقام مشاور این ماندگاری را مفید نمی‌دانم؛ اما امروز را توجه بفرمایید که در استان هر جوانی را که مشاهده می‌کردم شعار جوان‌گرایی می‌داد با ورودش به تشکیلات شورای اصلاح‌طلبان دیگر شعار جوان‌گرایی نمی‌داد، هر پیشکسوتی را می‌دیدم که اعتقاد داشتند شورا باید در آن افراد استخوان‌دار و محکمی باشند مادامی‌که وارد شورا می‌شدند دیگر این ایراد را مطرح نمی‌کردند.
رضایی ادامه داد: در مورد پیشکسوتان سیاسی استان هم دیده‌ام که شعار جوان‌گرایی می‌دهند، اما می‌توانند با کنار رفتنشان از آن مسئولیت جوان‌تری را معرفی کنند و جوان‌تری این مسئولیت را بپذیرد اما این کار را نمی‌کنند
وی گفت: اعتقاددارم باید ماها کنار باشیم و کار را به جوان‌ترها واگذار کنیم، انگیزه این کار را من واقعاً ندارم و با وجود بی‌انگیزگی در انجام کار این در کنار دوستان هستم.
البته به معنایی این نیست که ما افراد شاخص و زبده‌ای در بینشان نداریم عنوان کرد: مسیر همین است، و شخصاً با همین استدلال بنا ندارم این وظیفه رابط بودن را تا آخر ادامه بدهم و امیدوارم جای خود را به دوستان جوان بسپارم اگر شورا بپدبرند.
 چون احساس کردم در مسیر راه‌اندازی این شورا این دوستان احزاب بنده را ریش‌سفیدتر قلمداد کنند و می‌توانیم باعث اتحاد اولیه و مانع از چند تیکه شدن جریان و بروز برخی مشکلات شویم با آئین‌نامه ابلاغ‌شده شورای سیاست‌گذاری مرحله تشکیل شورا را انجام دادیم، هیات رئیسه و کمیته‌ها تشکیل شد، این اتفاق هم افتاده و انشاالله یک چهره جوان‌تر این کار را انجام خواهد داد.
وی گفت: اعتقاددارم دولت جناب آقای روحانی دولت اصلاحات نیست و هیچ‌وقت هم آقای روحانی گرچه برآمده از آرای اصلاح‌طلبان بوده است چنین ادعایی نداشته است اما تحت شرایط خاصی که دوستان اصلاح‌طلب کشور و مردم قرار داشته بودیم مجبور به این انتخاب شدند، روحانی اصلاح‌طلب نبود اما برنامه‌ای را که آقای روحانی در انتخابات ترسیم کرده بود نسبت به برنامه‌ها و رویکردهای سایر گزینه‌های حاضر در انتخابات، اصلاح‌طلبان احساس کردند به دیدگاه‌های آنان نزدیک‌تر است و یا خواسته‌های آن‌ها را نه به‌طورکلی بلکه به‌طور نسبی در این دولت می‌تواند محقق شود
رضایی گفت: در مورد عملکرد دولت روحانی در استان و نسبتش با اصلاح‌طلبان استان اطهار کرد:
 اعتقاددارم دوستان اصلاح‌طلب نمی‌توانند پاسخگوی عملکرد این دولت باشند اما در دو دوره دولت خاتمی ما پاسخگو هستیم و در قبال مسئولیت‌هایی که داشته‌ایم پاسخگو هستیم.
وی با بیان اینکه اصولاً اصلاحات اگر در خدمت توسعه نباشد شاید خیلی نمی‌تواند هدف والایی داشته باشد، افزود: حتماً باید توسعه در دستور کار باشد اما همچنان در ارتباط با توسعه و برنامه آن نظرم این است در مورد توسعه اقتصادی، معضل بیکاری و مسائل مشابه باید افرادی که در این زمینه مسئولیت و تخصص دارند باید پاسخگو باشند. فعال شاخص اصلاح‌طلب گفت: هر گروه و یا جریانی که در خدمت توسعه استان باشد من هرجایی که بتوانم به‌رغم اینکه به تعبیر بخشی از دوستان به‌اندازه کافی در این عرصه‌ها بوده‌ایم اما به‌عنوان مشاور و دوست و حامی و کسی که دغدغه توسعه استان و کشور را دارد، حمایت خواهم کرد.
 
آقای صارمیان در نقد و سوالی چالشی از آقای رضایی پرسید: با توجه به اینکه توسعه، نسبت مستقیمی با افراد داشته است، یعنی اگر در سال ۷۶ جناب خاتمی کارنامه‌ی پرباری در بحث توسعه در استان‌های برخوردار داشتند، هم‌زمان مدیران اصلاحاتی در لرستان و غرب کشور حضور داشتند و به نظر می‌رسد که برنامه‌ی توسعه در لرستان، یا کند بوده یا اصلاً مدنظر دوستان سیاسی نبوده است به‌هرحال توسعه‌ی اقتصادی و کاهش بیکاری و برخورداری رشد اقتصادی و کاهش فساد و کارآمدی دولت و سایر آیتم‌های توسعه و حکمرانی خوب، نمره‌ی کمتری لرستان در استان‌های دیگر داشته است. شما در انتصابات و در انتخاب مدیران و برنامه‌ریزی مسئولیت داشتید و مسئولیت همه‌ی این‌ها بر گردن بالاترین مقامات استان بوده است.
درجایی هم که مسئولیت نداشتید و شمارا از دولت جدا کردند؛ بازهم به‌عنوان آدم پرنفوذی با دولت‌های همگام تا اواخر دولت آقای خاتمی می‌توانستید مقداری توازن را برقرار کنید و احساس می‌شود در این مورد دولت اصلاحات در لرستان موفق نبوده است؛ حداقل در انتخاب مدیرانی که محمل این توسعه باشند.
در واقع اتفاقی که به‌صورت افسانه برای پتروشیمی پیش آمد، در بحث سدها و بردن آب لرستان به مناطق کویری و عدم توازن منطقه‌ای مثلاً بین ارستان و اصفهان... درست است که این اتفاق در دولت آقای احمدی‌نژاد و در ادامه در دولت آقای روحانی دنبال می‌شود و اصلاح‌طلبان می‌توانند خود را از این مسئله کنار بکشند؛ اما مغز متفکر این تبعیضات به عصا دوستان شما در وزارت نیرو نظیر آقای بی‌طرف بود که به نظر می‌رسد دوستان لرستانی اصلاحات در بحث رابطه با دوستان اصلاح‌طلب کشور و مدیران، ضریب نفوذی برای توازن منطقه‌ای و توسعه لرستان نداشتند. یا برنامه‌ای برای توسعه‌ی زیرساخت در لرستان نداشتند. ممنون می‌شوم در این مورد هم شفاف‌سازی کنید
آقای محمدرضایی ریس شورای اصلاح‌طلبان لرستان در پاسخ به این نقد سؤال اطهار داشت: بنده عدم توازن و عقب‌افتادگی تاریخی استان را به علت‌های مختلف ازجمله در این دوره تاریخی می‌پذیرم و شاید انگیزه کار برای جبران این عقب‌افتادگی در انتخاب نمایندگی مطالبه گر باشد. شاید در دوره‌های قبل این دغدغه محو نبوده و اکنون هست در پاسخ جناب رضایی خاطرنشان کردند که:
در پاسخ به سؤال مدیریت ارشد استان، ضمن تائید فرمایش شما، باید عرض کنم که در مدیریت ارشد استان، هر کدام از معاونین در حوزه‌های خودشان، مدیران بخشی را انتخاب می‌کنند و به وزارتخانه‌های مربوطه به‌وسیله‌ی استاندار پیشنهاد می‌دهند. این هم به میزان توانمندی استاندار بستگی دارد که تا چه حد می‌تواند وزیر را متقاعد کند، البته بنده استاندار یا معاونت عمرانی و یا اقتصادی نبوده‌ام. توجه کنید که در این استان و در کشور نمایندگان مجلس در انتخاب مدیر، چقدر می‌توانند تأثیرگذار باشند.
اگر این‌ها را هم در نظر نگیریم، معمولاً معاونین استاندار هر کدام در حوزه‌ی کاری خود مدیران را پیشنهاد می‌دهند.
برای مثال حوزه‌ی سیاسی، مدیر آموزش‌وپرورش، مدیر فرهنگ و ارشاد، مدیر کار و امور اجتماعی را پیشنهاد می‌دهند. حتی اداره‌ی کار و امور اجتماعی کوچک‌ترین بحثی در زمینهٔ‌ی تولید کار و اشتغال ندارد.
مدیرکل مسکن و شهرسازی را معاون عمرانی استان انتخاب می‌کند و ...
اما در رابطه با توسعه، برنامه‌ی جداگانه‌ای می‌طلبد که ما در زمان خدمت به مردم لرستان بودیم، در بخش توسعه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و حتی بخش‌هایی از توسعه‌ی اقتصادی و عمرانی و کارهای زیربنایی مثل سدها، برنامه‌ی مفصل دیگری را باید برای این بحث تعریف کنیم. بنده قول می‌دهم و همین‌جا اعلام آمادگی می‌کنم.
در ضمن دوستان دیگری که در آن دوره حضور داشتند و نقش پررنگی در انتخابات و تبیین برنامه‌ها داشتند می‌توانند توضیحات بیشتری را در این خصوص به دوستان بدهند.
 
پایان بخش اول...


توضیح: مطالب ارسالی، لزوماً دیدگاه پایگاه خبری یافته نیستند اما مطابق فلسفه‌ي رسانه‌های بی‌طرف، آمادگي داريم نوشته‌ها و دیدگاه‌های دیگران را نیز در خصوص این موضوع و موضوعات مختلف به‌شرط رعایت قوانین مطبوعات، منتشر نماییم.


 

دیدگاه‌ها  

#1 بی نام 1398-08-06 14:59
جناب اقای رضایی با سلام و خسته نباشید خدمت شما یک تشکر و یک نقد از شما و شورای سیاستگزاری دارم اول تشکر بابت رویکرد درست و موثر شما در خصوص جوانگرایی و سپردن میدان به جوان هاو انتقاد بنده اینکه همان طور که مستحضرید در برهه زمانی فعلی حداقل هایی از فرصت به اصلاح طلبان جهت پذیرفتن مسوولیت هایی داده میشود ،فرصت هایی که ممکن است تا ۸ سال دیگر تکرار نشوند اما شورای سیاستگزاری علی رغم این فرصت شورا افراد ضعیفی را خصوصا در منصب مدیران سازمانهایی که مرتبط با اشتغال و یا نظترت بر بازتر و معیشت مردم است معرفی و منصوب نکرده که عملکرد ایشان باعث انتقاد زیادی از جانب مردم استان میشود .لطفا مطالعه و نظرتان را اعلام فرمایید تشکر
نقل قول کردن
#2 شهروند 1398-08-06 20:32
نه به اصلاح طلب و اصولگرا
بله به انقلابی
نقل قول کردن
#3 تبعیض را قبول می کنند! 1398-08-06 20:46
لرستان بهترین مسیر شمال به جنوب وشرق به غرب دارد ولی استانهای دیگر راه و راه آهن دارند.اصفهان آب لرستان را می برد.اجازه تدوین و تدریس زبان لری را نمی دهند.سرمایه گذاری های بزرگ لرستان را متوقف می کنند..با این بازیهای سیاسی فقط لرستان را به عقب می کشانندوهیچ سودی ندارند.نماینده ضعیف و استاندار ضعیف تر باعث شده سخن مشکلات مردم به گوش دولت نرسد.
نقل قول کردن
#4 مالزیری 1398-08-06 21:22
با سپاس از شما دست اندرکاران . به نظرم اگر این روال گفت و شنود را در این مرحله به افراد موثر گروههای دخیل در انتخاب دهید و برنامه همه گروهها از جمله اصولگرا و دیدگاههای مستقل کارشناسی را مطرح کنید از انتخابات طایفه ای به انتخابات برنامه محور همه گروهها و کاندیداها میل خواهیم کرد وگرنه اش همان اش و کاسه همان کاسه است.
برنده انتخابات باید برنامه جامع اس را شروع کند نه شش ماه فقط شام و ناهار پیروزی بدهد و بعد بفهمد برنامه ای نداشته و به قول لری خودمان چیزی هم از ملت دستی بخواهد. امیدوارم اقای رضایی گروه خودش را ودار به ارائه برنامه کند . گروههای دیگر هم برنامه شان را بدهند.
نقل قول کردن
#5 کمالوند 1398-08-07 07:07
به نقل از تبعیض را قبول می کنند!:
لرستان بهترین مسیر شمال به جنوب وشرق به غرب دارد ولی استانهای دیگر راه و راه آهن دارند.اصفهان آب لرستان را می برد.اجازه تدوین و تدریس زبان لری را نمی دهند.سرمایه گذاری های بزرگ لرستان را متوقف می کنند..با این بازیهای سیاسی فقط لرستان را به عقب می کشانندوهیچ سودی ندارند.نماینده ضعیف و استاندار ضعیف تر باعث شده سخن مشکلات مردم به گوش دولت نرسد.

راس موئی برار.پیا گپ ناریم
نقل قول کردن
#6 اکبر-ظ 1398-08-07 07:49
نه اصلاح طلب نه اصولگرا فقط رای به بی طرف.
نقل قول کردن
#7 کشوری 1398-08-07 07:55
در زمان اصلاحات بود که طرحهای انتقال آب از زاگرس به کویر مرکزی کلید خورد و الان ما محروم و بی صنعت مانده ایم
نقل قول کردن
#8 احمدی 1398-08-07 07:57
نماینده اصلاح‌طلب فرستادیم مجلس همیشه از مدرسه و آموزش و حقوق کم معلمها میگه دریغ از یک سخنرانی بابت بیکاری در خرم آباد!
نقل قول کردن
#9 زیوداری 1398-08-07 08:04
نماینده دزفول دنبال ثبت ملی آبشار شوی و دریاچه تمی الیگودرز بنام دزفول است اما دریغ از بلند شدن یک صدای اعتراضی توسط نمایندگان لرستان!!! لرستان دلسوز ندارد
نقل قول کردن
#10 شیران ایران لر 1398-08-07 10:55
به نقل از تبعیض را قبول می کنند!:
لرستان بهترین مسیر شمال به جنوب وشرق به غرب دارد ولی استانهای دیگر راه و راه آهن دارند.اصفهان آب لرستان را می برد.اجازه تدوین و تدریس زبان لری را نمی دهند.سرمایه گذاری های بزرگ لرستان را متوقف می کنند..با این بازیهای سیاسی فقط لرستان را به عقب می کشانندوهیچ سودی ندارند.نماینده ضعیف و استاندار ضعیف تر باعث شده سخن مشکلات مردم به گوش دولت نرسد.

همشهری عزیز آیا نمایندگان یا مسئولان لرستان پیگیری راه و راه آهن شدند که می گوییددولت تنها تبعیض دارد؟آیا پیگیری زبان لری درمجلس و فرهنگستان امور اقوام شده اند؟ آیا ما نمایندگان را انتخاب نمی کنیم؟جواب همه اینها فقط همشهریان و کل مردم لرستان هستند.
نقل قول کردن
#11 شیران ایران لر 1398-08-07 10:56
و همچنین در مورد انتقالات آب و همه مسائل مربوط به استان.
نقل قول کردن
#12 ابو اسحاق 1398-08-07 14:40
نه دل خوشی از به اصطلاح اصلاح طلب داریم نه از اصولگرا همشون در خصوص لرستان یکی هستند و آسیاب به نوبت دارند مردم به فکر خودشان باشند دیگه بعد از این همه تجربه نباید اشتباه کرد
نقل قول کردن
#13 علیرضا 1398-08-07 17:27
هه برا اصلاح دطلب چیه سه طرف پیا برایه قبیله گرایی در ادارات ما حرف اول را میزند.نه به ژن خوب.نه به اوناییکه متعقدن پدرانشان حقشونرا از سفره انتقلاب نبرده اند..این همه حقوق نجومی رانت و اختلاس چیزی برا و بنام اصلاح طلب باقی نگذاشته
نقل قول کردن
#14 محمد 1398-08-08 14:17
باسلام جناب رضائی لطفا نگاهی به عملکرد مدیران موردحمایت وتوصیه شده از طرف خود بندازید بعدبرای ارائه لیست انتخاباتی خود را آماده کنید
نقل قول کردن
#15 محمدمهدی 1398-08-08 14:22
من به عنوان یه اصلاح طلب به هیچ عنوان به لیست معرفی شده از سوی عده ای که فقط نام اصلاح طلبی را یدک می کشندوبزرگترین ضربات را برپیکراصلاحات زده اند وهیچگونه عملکردی ندارند رای نخواهم داداصولگرایان برایگونه افراد ترجیح دارند
نقل قول کردن
#16 1 1398-08-08 14:26
لطفا وضعیت مدیران به اصطلاح اصلاح طلب استان راببینید وبااصول گرایان مقایسه کنید وکمی تامل
نقل قول کردن
#17 تقی ... 1398-08-08 23:36
بله کاملا درست ،مدیران صنعتی و عمرانی
نقل قول کردن
#18 شهروند 1398-08-11 07:49
آقای رضایی آماری از عملکردتان درگذشته بدهید که منجر به رفع بیکاری شده؟بگذارید الحاق بشویم به استان لربزرگ .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا