یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

وقتی دل خوش کردن به یک سری آمار و ارقام و مقایسه آن‌ها با یکدیگر ملاک سنجش کارمان می‌شود دیگر مرگ هم، هم چون سایر آمارهای زجرآور دیگری که در خصوص مشکلات معیشتی در استان وجود دارد، برایمان عادی و توجیح‌پذیر می‌شود
و بی‌سرپرست شدن برخی خانواده‌ها و در به در شدن فرزندان‌شان تا حدی برایمان امری طبیعی جلوه می‌کند و این اتفاقات با این نوع تفکر، به امری عادی در جامعه تبدیل می‌شود و وظیفه ما می‌شود بازی با آمار و ارقام و توجیه آن‌ها!
وقوع مرگ به صورت روزانه، در جاده های استان، تکرار اتفاقات در نقاط حادثه خیز در جاده‌های استان، تولید خودروهای بی‌کیفیت نجومی، طولانی شدن پروسه چند بانده کردن جاده‌های لرستان، توسعه خیالی صنعت ریلی استان ، وجود خودروهای شوتی برای درمان بیکاری در لرستان و.... برای برخی مسئولین فقط یک رقم است غافل از این که همین ارقام، برای بسیاری از هم استانی‌های ما خانمان برانداز است و افراد بسیاری ناچارند سال‌ها درد و رنج را تحمل کنند و روزهای سختی را در تقویم زندگی شان تجربه کنند و سالها سوگوار عزیز از دست رفته باشند و چنان چه فرد فوت شده سرپرست خانوار باشد بر غم و رنج دوری مشکلات بی سرپرستی و فقر مالی هم افزوده می‌شود.
در سال‌های گذشته با وجود تلاش های راهداری استان برای ایمن سازی جاده ها و چهار بانده شدن آن ها و رفع نقاط حادثه خیز، هم چنان جاده های استان شاهد اتفاقات و حادثه هایی بس سهمگین هستند.
در سال گذشته 418 نفر در سوانح رانندگی محورهای درون شهری و برون شهری و جاده های روستایی استان جان خود را از دست دادند و 7هزار و 825نیز بر اثر سوانح رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کرده اند، این آمار در شرایطی اعلام شده که با توجه به شرایط کرونا، میزان سفر در سال گذشته بسیار کمتر از قبل بوده است.
مدیر کل پزشکی قانونی استان در گفتگو با "یافته" ضمن اعلام این مطلب ، می گوید: در دو ماهه ابتدای امسال 63 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند که از این تعداد 17 نفر زن و 46 نفر مرد بودند.
حمید رضا تنظیفی ادامه می دهد: در مدت مشابه سال قبل 57نفر (8زن و 49 مرد) بر اثر تصادف در جاده های لرستان جان خود را از دست دادند . او اظهار می کند: متاسفانه این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 10.5 درصد رشد داشته است.
وی می گوید: در این مدت یک هزار و 343 نفر مورد معاینات مربوط به مصدومان تصادفات در مراکز پزشکی قانونی استان قرار گرفتند، که از این تعداد یک هزار و 19 نفر مرد و 315 نفر زن بوده اند.
تنظیفی اظهار می کند: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 31.8افزایش داشته است.
راهداری پیگیر تخصیص اعتبار است
مدیر کل راهداری لرستان در این باره در گفتگو با "یافته" می گوید: راهداری لرستان برای کاهش تلفات جاده‌ای پیگیر تخصیص اعتبار از سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور برای افزایش سامانه نظارت تصویری است.
عباس شرفی ادامه می دهد: هم چنین راهداری جابه جایی تعدادی از دوربین‌های نظارت تصویری برای دریافت تصویر با کیفیت بهتر و کاهش سرقت را در برنامه‌های خود دارد.
 
راه اندازی سامانه نظارت تصویری
وی اظهار می کند: این اداره کل برای کاهش تصادفات در جاده های لرستان اقدام به خرید و تعویض کابل و سایر تجهیزات سامانه های نظارت تصویری کرده است.
مدیر کل راهداری لرستان می گوید: راه اندازی مونیتورهای نظارت تصویری مرکز فرماندهی پلیس راه و افزایش سامانه ثبت تخلف استان از دیگر اقدامات ما برای کاهش تصادفات جاده هاست.
وی می افزاید: در این  راستا میزان ثبت تخلفات از 51 سامانه به 78 سامانه رسیده است.
 
کمبود بودجه برای ایمن سازی راه ها
وی اظهار می کند: پنج هزار کیلومتر راه فرعی و روستایی در لرستان وجود دارد که سالانه  ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای برای ایمنی راه های استان باید هزینه شود که این میزان بودجه وجود ندارد.
 
شناسایی 54نقطه پرتصادف
شرفی می گوید: از ابتدای سال جاری ۵۴ نقطه پرتصادف شناسایی شده و اصلاح و رفع این نقاط به ترتیب اولویت در دستور کار قرار گرفته است، که تاکنون ۷ نقطه اصلاح شده است.
او ادامه می دهد: پس از شناسایی این نقاط در استان سریعاً اقداماتی مثل روشنایی، نصب تابلو، علائم اخطاری و اطلاعاتی نصب و انواع توصیه‌ها در این جاده به رانندگان داده شده است.
هرچند اقدامات راهداری لرستان در سال های گذشته برای توسعه ایمنی جاده های لرستان چشمگیر است اما  آمار و ارقام نشان می دهد که کافی نبوده است.
براساس نظر کارشناسان، عمده ترین دلیل تصادفات در جاده‌های لرستان برخورد رخ به رخ خودرو‌ها و سرعت زیاد رانندگان است ،بنابراین تا وقتی چهارخطه های استان به بهره برداری نرسند ، نقاط حادثه خیز اصلاح نشوند و فرهنگ رانندگی با سرعت مجاز در میان مردم نهادینه نشود هم چنان جاده های استان شاهد مرگ و میر حاصل از تصادف خواهند بود .
 
فاطمه دارابی- پایگاه خبری یافته

دیدگاه‌ها  

#1 خرم ابادی 1400-04-02 11:39
کلی گویی از طرف مسئولان فقط توجیه وظایف محوله شان می باشد-این که کسی اسم و محل این 54 نقطه را نمی داند تا هر جا که ماشین الات کار کنند بگویند همیجاست -و جذب اعتبار برای سامانه های تصویری که معلوم نیست سهمی در کاهش تصادف دارند یا فقط برای درامد زایی است- وبیان کردن اعداد نجومی اعتبارات برای بهتر شدن وضع را که بقال سر کوچه هم میتواند بیان کند - تو چه کرده ای .......شفاف و قابل شناسایی بگو
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا