یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اميررحمان خسروي هنرمند لرستاني - يافتهمي‌توانست خيلي زودتر از اين‌ها در دنياي موسيقي جايي براي خودش پيدا كند. استعداد شگرف و علاقه‌ي بي‌حد و حصرش به خوانندگي با رؤياهاي كودكانه‌اش آن‌چنان عجين شده بود كه تمامي تلخي‌ها و كمبودها را به جان خريد تا بتواند به چهره‌اي مطرح در موسيقي پاپ تبديل شود‌.

سال 1357 در خرم‌آباد ديده به جهان گشود‌. بدون ترديد فضاي سنتي حاكم بر جامعه(خرم‌آباد) در دوران نوجواني و جواني وي يكي از موانع تاثيرگذار بر روند پيشرفتش به شمار مي‌رود‌.

"با زبان مادري" و "سواد عاشقي" آلبوم‌هاي منتشرشده از اين هنرمند مستعد لرستاني است‌.

با دعوت از "اميررحمان خسروي" با وي گپ يك ساعته‌اي زديم كه ماحصل آن تقديم شما مي‌شود:

 

 آقاي خسروي در آغاز بفرما چطور وارد دنياي موسيقي شدي؟

حدود سال 65 و از گروه سرود مدرسه شروع كردم‌. تمرينات ما در كانون فرهنگي ادبي هنري واقع در چهارراه فرهنگ زير نظر استاد شاهين اسماعيلي برگزار مي‌شد‌. با تاسيس صداوسيماي مركز استان در بخش نمايش‌هاي راديويي مشغول به كار شدم‌. چند تيترا‍‍ژ و آرم برنامه‌ي هنري نيز ساختم‌.

 

اولين كنسرت شما در چه سالي برگزار شد‌؟

سال 1379 به همراه زنده‌ياد رضا سقايي اجراي مشتركي در سالن شهيد آويني داشتم كه اولين و ماندگارترين كنسرت تمامي ادوار زندگي هنري‌ام محسوب مي‌شود‌.

 

وقتي براي اولين بار روياي دوران كودكي خود را تحقق‌يافته مي‌ديدي و روي سن رفتي چه احساسي داشتي؟

طبيعتاً احساس خوبي داشتم‌. سرشار از شور و هيجان بودم و از اين كه در كنار يكي از نوابغ موسيقي قوم لر به اجراي مشترك برگزار مي‌كنم در پوست خودم نمي‌گنجيدم‌. اين كنسرت با استقبال بي‌نظير مردم هنردوست خرم‌آباد برگزار گرديد.

 

لطفاً در خصوص سبك خاص كارتان براي علاقه‌مندان هنر توضيح دهيد.

موسيقي پاپ روز ايران با گويش لري سبك من است.

 

موسيقي پاپ با گويش لري‌؟! فكر مي‌كنم سبكي جديد و نوآوري جالبي باشد.

بله كاملاً درست مي‌گوييد‌. در نو و بديع بودنش شكي نيست. چون اولين آلبوم پاپ با گويش لري در كتاب‌‌خانه ملي به نام اين‌جانب و تحت آلبومي به نام "با زبان مادري" به ثبت رسيد‌. علت اين مهم خلاء اين سبك موسيقي در منطقه‌ي ما قلم‌داد مي‌شد‌. اكثر اقوام ايراني هم از موسيقي محلي خود به نحو احسن استفاده مي‌كنند و هم اين كه در كنار آن براي شناساندن گويش‌هاي محلي با سليقه‌ي روز جوانان‌، موسيقي پاپ را ارتقا مي‌دهند.

اميررحمان خسروي هنرمند لرستاني - يافته

 

تا كنون چند آلبوم از شما منتشر شده است‌؟

در مجموع 3 آلبوم به نام‌هاي "با زبان مادري"، "سواد عاشقي" و يك آلبوم به صورت تصويري و با مشاركت ديگر هنرمندان استان كه جهت بزرگ‌داشت زنده‌ياد استاد سقايي بود انتشار يافت‌.

 

انتشار آلبوم‌هاي شما تحت حمايت اسپانسر خاصي صورت مي‌گير‌د؟

متاسفانه خير! تمامي هزينه‌هاي جانبي و جاري به صورت شخصي و از جيب خودم تامين شده است‌. تمامي زحمات و مشكلات انتشار را تنهايي به دوش كشيده‌ام‌. بالاخره افرادي بايد پيش‌قدم شده و امثال ما را كه دغدغه‌ي ارتقا فرهنگي و هنري ديارمان را داريم مورد حمايت قرار بدهند‌.

 

به نظر شما چه عواملي سبب شده كه جوانان امروزي تمايل بيش‌تري نسبت به موسيقي غيربومي داشته باشند‌؟

جوان امروزي به دنبال تحرك و پويايي است‌. دنبال نوآوري و ايده‌هاي جديد است. تنوع، سليقه‌هاي متفاوت و ظهور خواننده‌هاي زياد مي‌تواند بر گرايش جوانان به سمت موسيقي غيربومي تاثيرگذار باشد‌. موسيقي محلي ما داراي جايگاه خاصي در كشور بوده است‌. حضور اساتيدي چون صفاري، ميرزاوند، آشتياني، رحمان‌پور و اسكيني نشان‌دهنده‌ي پتانسيل بالاي موسيقي در لرستان است كه البته براي ايجاد نوآوري نياز به حمايت و توجه ويژه‌ي مالي و تبليغاتي داريم‌.

 

آقاي خسروي، يكي از رموز موفقيت شما در اجراي كنسرت‌هاي‌تان، برقراري ارتباط با مخاطب است. آيا از پيش روي اين موضوع كار كرده‌ايد‌؟

شايد تا حدودي تاثير گرفته از تجربه هنرهاي ديگرم چون تئاتر باشد و ديگر اين كه وقتي در محيط قرار مي‌گيرم و لطف و محبت دوستان را نسبت به خودم مي‌بينم احساس صميمانه‌اي پيدا كرده و بر روي سن راحت ارتباط برقرار مي‌كنم‌.

 

خواننده‌هاي مورد علاقه‌ي شما چه كساني هستند‌؟

كارهاي محمد اصفهاني، احسان خواجه‌اميري و محمد علي‌زاده را خيلي مي‌پسندم.

 

و حرف نگفته‌ي امبررحمان خسروي؟

از اين كه اين فرصت را در اختيارم قرار داديد و به درد دل‌هايم گوش فرا داديد متشكرم‌. از تمامي هواداراني كه مشوقم بوده‌اند و به من انرژي مثبت داده‌اند نيز تشكر مي‌كنم‌.

 

 

 


دیدگاه‌ها  

#1 ayoub 1392-12-14 07:37
سلام خدمت دو عزيز جناب آقاي طولابي و آقاي خسروي خبر خوبي بود از زحمات اين دو عزيز كمال تشكررادارم به آرزوي موفقيت هر دو شما
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا