یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سریال سی دا در ۱۴ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای برای پخش در زمستان‌ امسال از شبکه افلاک در حال تولید است. این روزها مراحل تصویربرداری سریال طنز سی دا تمام شده و هم‌اکنون مراحل تدوین، صداگذاری و آهنگسازی در حال انجام است.
خلاصه داستان این سریال تلویزیونی از این قرار است که یک کارخانه صابون‌سازی به دلیل واردات بی‌رویه صابون خارجی در شرف ورشکستگی و مجبور به تعدیل نیرو است؛ «جهان» یکی از کارگران اخراجی این کارخانه است که حالا برای تأمین خرج و معاش خود و خانواده‌اش دست به هر کاری می‌زند. از سویی قطعه زمینی در بیابانی دورافتاده و بی آب‌وعلف، به «دان انار» مادرزن «جهان»، ارث می‌رسد؛ این زمین به‌ظاهر بی‌ارزش، گنجی پنهان است.
 



برای آشنایی بیشتر با چگونگی ساخت این سریال طنز تلویزیونی با "سید نوری موسوی" هنرمند با سابقه طنز در لرستان و تهیه‌کننده-بازیگر این سریال گپ و گفتی انجام دادیم که در ادامه می‌آید:
 
با تبریک برای تولید این سریال تلویزیونی، لطفاً عوامل ساخت فیلم را معرفی فرمایید:
به نام خدا. نویسندگی این سریال را خانم راهبه خشنود به عهده دارد و احمد نیک کار به عنوان کارگردان و بازنویس نهایی فیلم‌نامه، امیرحسین بهاروند به عنوان دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، سید بهار موسوی به‌عنوان منشی صحنه، محمدباقر سپهوند به عنوان مدیر تصویربرداری، امیرعباس امیری به‌عنوان صدابردار، محمد ترکمن شاهی به‌عنوان مدیر تولید، ابراهیم بیرانوند به‌عنوان طراح گریم، بابک پیمانی به‌عنوان آهنگساز عوامل فنی سریال هستند
 
چه تعداد بازیگر در این سریال ایفای نقش کرده‌اند؟
ما گروهی بازیگر اصلی داشتیم و گروهی هم بازیگر فرعی و هنرور و در این سریال سید مصطفی موسوی، سید نوری موسوی، فرحناز فزون‌خواه مجتبی زرین جویی، فردوس بنیادیان، پیمان کرم زاده، سید سجاد موسوی، فاطمه کرم پور، هانیه ملکی، باقر مرادی، مهران بیرانوند، اسماعیل عبدالوند، سید محمود سهرابی، پگاه خلفوند، مریم محمدی، بازیگر خردسال آرنوش پور نصیر بازیگران اصلی سریال را تشکیل داده‌اند و ۶۰ بازیگر فرعی که در فواصل قسمت‌های سریال اضافه می‌شوند و ۸۰ هنرور نیز با ما همکاری کرده‌اند.
 



از تأمین مالی پروژه ساخت سریال بگویید:
متاسفانه بودجه‌ای که برای این سریال مد نظر قرار گرفتن بودجه استانی بود و زیاد بالا نبود و صداوسیمای کشور نگاه خوبی به مراکز استان‌ها ندارند ولی در تهران وقتی سریال می‌سازند با همین تعداد قسمت بودجه میلیاردی در نظر می‌گیرند، ولی بودجه این سریال بسیار پایین هست و این پایین بودن بودجه کار ما را با مشکل مواجه کرد. البته سعی کردیم که مشارکت بخش خصوصی را جذب کنیم و تعدادی اسپانسر داشتیم که در استان با ما همکاری کردند و با توجه به گرانی‌ها و تورمی که در کشور هست اگر کمک این عزیزان نبود کار پیش نمی‌رفت.
 
چه انتظاری از مرکزنشینان دارید؟
 انشاالله صداوسیمای کشور یک نگاه ویژه و خاصی به صداوسیمای مراکز استان‌ها داشته باشد هزینه‌ها در کل کشور یکی هست درست است در تهران یک مقدار هزینه‌ها بیشتر باشد ولی در استان‌ها هم هزینه‌ها به‌شدت بالا هست.
 
از فضا و لوکشین های ساخت سریال بگویید:
در این سریال سعی کردیم در فضاها و مکان‌های عالی تصویری برداری شود و در انتخاب لوکیشن بسیار دقت شده و لوکیشن های زیادی استفاده شده است. هم در مراحل فیلم بردای در روستاهای اطراف استان و هم در سطح شهر خرم‌آباد، سعی شده تنوع در این سریال در نظر گرفته شود.
 
سریال در چه قالبی ساخته شده است؟
سریال یه زبان لری است و ما سعی کردیم این سریال یک طنز فاخر باشد. سی دا در قالب یک طنز اجتماعی و امروزی است که نتیجه آن حاصل تلاش شبانه‌روزی دوستان و عوامل است که امیدواریم بتوانیم رضایت مخاطبین را جلب کنیم.
 


ساخت سریال چه مدت طول کشید؟
یک کار خوبی که در این سریال اتفاق افتاد نظم و انضباط عوامل فیلم بود. برنامه‌ریزی اولیه برای تصویربرداری فیلم ۶۰ روز کاری بود که خوشبختانه با تلاش کارگردان و یکایک بازیگران و عوامل فنی که سر موعد حاضر شدند و وقت‌شناس بودند، با همدلی مثال‌زدنی موفق شدیم ۴۸ روز کار تصویربرداری زا به پایان برسانیم.
 
تولید فیلم الآن در چه مرحله‌ای است؟
 مراحل تصویربرداری تمام شده و هم‌اکنون مراحل تدوین، صداگذاری و آهنگسازی در حال انجام است.
 



برای پخش سریال چه زمانی در نظر گرفته شده است؟
در پیش‌بینی اولیه، قرار بود که سریال «سی دا» در 14 قسمت 35 دقیقه‌ای برای پخش در زمستان سال جاری، تولید شود و تمام تلاش ما این است که اواسط دی‌ماه یا بهمن‌ماه مهمان خانه‌های مردم باشیم  هر چند می‌دانیم که این روزها بسیار از خانواده‌ها عزادار عزیزانشان هستند که به علت ابتلا به ویروس کویید 19 جان خود را از دست داده‌اند، ما هم عزادار و همدرد این عزیزان هستیم . ولی امید داریم به پخش این سریال شادی را به کانون گرم خانواده‌ها بیاوریم و کمی از بار تألمات جامعه بکاهیم!
 
به نظر شما امکان پخش این سریال در شبکه‌های سراسری وجود دارد؟
بنا بر تلاش‌هایی که صورت گرفته پیش‌بینی می‌کنیم این سریال در شبکه شما نیز پخش شود.
 
پیش‌بینی شما از واکنش مردم به سریال چیست؟
ما همه تلاشمان این بوده که سریال مورد توجه و رضایت مردم قرار گیرد و با توجه به طنز اجتماعی و فاخری که در ساخت سریال در نظر گرفته شده، به نظرم این سریال مورد اقبال عمومی قرار گیرد.
 
و سخن پایانی؟
لازم است که تشکر کنم از همه عزیزانی که ما را در ساخت این سریال همراهی کردند.
 
 
گفتگو: عبدالرضا قاسمی/ یافته
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 حمید رضا قباپنجه 1399-09-15 09:53
طنزی نو؟؟؟ گِمو نَکم فلونی
نقل قول کردن
#2 علی 1399-09-15 19:48
خداقوت ایشالله طنز خوبی باشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا