یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پسر 15 ‌ساله که با ضربات چاقو معلم خود را در شهرستان بروجرد کشته و گریخته بود، پس از 38 روز زندگی مخفیانه، در کانون اصلاح و تربیت تهران شناسایی و دستگیر شد.
محمد كلهر قاتل معلم بروجرديبه گزارش يافته به نقل از جام‌جم، حدود ساعت 11 صبح روز شنبه اول آذر امسال، محسن خشخاشی 43 ساله در حال تدریس درس فیزیک در دبیرستان پسرانه حافظی در خیابان ۴۵ متری بسیج شهرستان بروجرد بود که محمد كلهر دانش‌آموز 15 ساله وارد کلاس شد.
دانش‌آموز نوجوان بدون هیچ حرفی به سمت نیمکتش حرکت کرد. معلم از او خواست به دلیل غیبت‌های غیرموجه خود از دفتر نامه بیاورد که پسر نوجوان به طرفش حمله‌ور شد و با چاقویی که همراه داشت ضرباتی به گردن و سینه معلم خود وارد کرد و گریخت.
پیکر نیمه‌جان معلم به بیمارستان شهید چمران منتقل شد، اما تلاش پزشکان برای نجات جان او موثر واقع نشد و معلم فیزیک حدود ساعت 20 همان شب جان خود را از دست داد.
با توجه به حساسیت موضوع، پرونده در اختیار تیمی از ماموران پلیس آگاهی استان لرستان قرار گرفت و ماموران در نخستین گام راهی خانه‌ي این دانش‌آموز شده و دریافتند محمد پس از قتل به محلی نامعلوم گریخته است.
در حالی که تحقیقات پلیس برای دستگیری متهم فراری ادامه داشت، پدر او در بازجویی‌ها مدعی شد، محمد مشکلات روحی و روانی دارد و به همین دلیل در زمان حادثه کنترل خود را از دست داده و به طرف معلمش حمله کرده است.
در این مرحله از تحقیقات 2 نفر دیگر از اعضای خانواده نوجوان متهم به قتل که مقدمات فراری دادن وی را فراهم کرده بودند با دستور قضایی بازداشت و مورد تحقیق قرار گرفتند. تجسس‌های گسترده پلیس برای یافتن متهم فراری ادامه داشت، اما تا هشتم دي‌ماه بی‌نتیجه بود.
کارآگاهان جنایی که احتمال می‌دادند او به خارج از استان لرستان گریخته باشد مشخصات و تصاویر او در اختیار پلیس آگاهی سراسر کشور قرار گرفت تا به محض دیدن متهم وی را دستگیر کنند. با این حال پلیس آگاهی استان لرستان احتمال می‌دادندکه قاتل فراری ممکن است در شهرستان‌های اهواز، آبادان و نهاوند پنهان شده باشد، لذا این شهر‌ها را زیر نظر گرفتند، اما ردی از او به دست نیاوردند.
حتی هنگام خروج زائران اربعین حسینی، کارآگاهان مرز را به‌طور کامل زیر نظر گرفتند‌. بسیاری از اجساد بدون هویت نیز که در بانک پلیس آگاهی سراسر کشور ثبت شده بود بررسی شد، اما باز هم ردی از این متهم نوجوان فراری به دست نیامد
در حالی که جستجوها در این باره ادامه داشت، روز دوشنبه هشتم دی‌ماه امسال، کارآگاهان جنایی سرنخ‌هایی را به دست آوردند که نشان می‌داد نوجوانی به اتهام درگیری در کانون اصلاح و تربیت تهران بازداشت شده و دوره محکومیتش را سپری می‌کند.
مشخصات وی با همان قاتل فراری مشابهت دارد، اما نامی که او خود را به کانون اصلاح و تربیت معرفی کرده، علی صارمي است. با کشف این سرنخ، کارآگاهان با هماهنگی قضایی همراه پدر متهم برای تشخیص هویت واقعی نوجوان بازداشت شده در کانون، به محل مورد نظر اعزام و با تائید هویت وی از سوی پدرش، عامل جنایت را دستگیر کردند.
متهم در بازجویی اولیه به قتل معلم خود اعتراف کرد و گفت: گمان نمی‌کردم او مرده باشد. ساعاتی پس از حادثه و زمانی که متوجه مرگش شدم از کاری که انجام دادم، پشیمان گشتم و قصد داشتم خودم را تسلیم کنم تا مجازات شوم، اما ترسیدم خودم را به پلیس تسلیم کنم. عذاب وجدان یک لحظه از من دور نمی‌شد. پس از تهیه مقداری پول فرار کردم و زندگی پنهانی‌ام شروع شد.
وی اضافه کرد: پس از چند شهر، سرانجام به تهران آمدم که دستگیر شدم. در تهران مدتی آواره بودم تا این‌که با یک نفر درگیر شدم و سر از کانون اصلاح و تربیت درآوردم اما اسم واقعی خودم را به آن‌ها نگفتم.
آقای خشخاشی بی‌گناه بود و من بی آن‌که بفهمم کارم چه سرانجام تلخی دارد، مرگ او را رقم زدم. از کاری که کردم، پشیمانم، اما این پشیمانی دیگر سودی ندارد.
این در حالی است که متهم در رابطه‌ي با انگیزه‌اش از این جنایت تلخ سکوت کرده است. با ثبت اظهارات اولیه متهم، کارآگاهان جنایی او را از تهران به پلیس آگاهی شهرستان بروجرد منتقل کردند تا به زودی تحقیقات تکمیلی از وی آغاز شود.
با دستگیری متهم به قتل 15 ساله، روز گذشته برادر معلم بروجردی اعلام کرد: باورم نمی‌شود عامل جنایت در آستانه‌ي چهلم برادرم دستگیر شده است. در این مدت روز‌های تلخی بر من و خانواده‌مان گذشت. متهم فقط برادرم را نکشت بلکه امنیت جامعه را هم به مخاطره انداخت. از مسوولان قضایی شهرستان بروجرد می‌خواهم هر چه سریع‌تر متهم را محاکمه کنند و او را به سزای عملش برسانند تا هیچ فرد دیگر به خود اجازه ندهد دست به قانون‌شکنی بزند و جان دیگران را به خطر بیاندازد.
رئیس کل دادگستری استان لرستان نیز در این باره به گفت: دستگاه قضایی برای تکمیل پرونده و ادامه تحقیقات تا مشخص شدن نهایی علت و انگیزه قتل کار خود را ادامه می‌دهد و نتیجه به اطلاع مردم خواهد رسید.
جعفر بدري تصريح كرد: دستگاه قضا بدون اغماض و طبق قانون به تمام پرونده‌های حقوقی و قضایی رسیدگی می‌کند تا حقوق افراد به آن‌ها داده شود.
 
قاتل معلم بروجردي روز مراسم چهلم وي در تهران دستگير شد + جزييات 
قاتل معلم بروجردي روز مراسم چهلم وي در تهران دستگير شد + جزييات

دیدگاه‌ها   

#1 محمدرحيميان 1393-10-10 20:06
خوشحالم از اینکه دستگیرش کردید،،امیدوارم به سزای عملش برسه
نقل قول کردن
#2 محمدرحيميان 1393-10-10 20:08
:sad:
نقل قول کردن
#3 عليرضاشريفى 1393-10-10 20:08
سلام وسپاس از گزارش كامل شما
لطفا بر مطالبه عمومى فرهنگيان بروجرد مبنى بر مجازات فرد خاطى هم تاكيد كنيد
نقل قول کردن
#4 طالبی 1393-10-10 21:12
درودبرزحمت کشان نظام مقدس الخصوص رییس کل دادگستری استان لرستان بخاطرپیگیری موضوع
نقل قول کردن
#5 یکی از اولیا مدرسه 1393-10-10 22:17
مشاور مدرسه چه کاره است؟ بنده معطل تر از کارشناسی مشاوره در اداره کل و مناطق هیچ واحدی را نمی شناسم. بقیه واحدها کم تا بیش فعالند اما مشاوره به تمام معنی و اکمل تعطیل است, تعطیل! بجز موارد استثنا تمام مشاوران سرکار خود حاضر نیستند.
نقل قول کردن
#6 یک مشاور 1393-10-11 15:03
علت ضعف مشاوران در مدارس نیست علت دیدگاه وازت خانه آموزش و پرورش است که با مشاوره و مسایل و مشکلات دانش آموزی سطحی برخورد می کند .
نقل قول کردن
#7 معاون 1393-10-11 17:50
چرا باید همیشه منتظر دستور از بالا باشیم؟ وزارت چکار باید بکند؟
نقل قول کردن
#8 ع 1393-10-11 18:51
با سلام ضمن عرض تسلیت خدمت خانواده مرحوم خشخاشی ، از کلیه کسانی که در دستگیری این قاتل جانی زحمت کشیده اندتشکر می شود . امید است هر چه زودتر به سزای اعمالش رسیدگی شود تا در جامعه از اینگونه حوادث کمتر اتفاق بیفتد .
نقل قول کردن
#9 معصومه شهروند بروجردی 1393-10-15 08:06
به نام خدا،
با عرض سلام، از کلیه مقامات بزرگواری که برای دستگیری قاتل شهید محسن خشخاشی تلاش کردند نهایت تشکر و قدردانی به عمل می آید. به خانواده محترم شهید خشخاشی این حادثه جانسوز را تسلیت عرض می کنم. امیدواریم این قاتل هر چه زودتر به سزای عملش برسد.
(مترجم زبان انگلیسی در یکی از شرکت های تابعه وزارت نفت در تهران)
نقل قول کردن
#10 نازنین 1393-10-15 12:33
اینی که دارین میگین قاتل جانی یه پسر 15 ساله هست که تازه شاید واقعا مشکل روانی داشته
نقل قول کردن
#11 یک همشهری 1393-10-20 18:16
تسلیت به خانواده خشخاشی
ازایشان می خواهم قاتل راببخشندچون بااعدام این نوجوان مشکلی حل نمی شود این رفتاربسیاروحشیا نه که ازسوی این دانش آموز صورت گرفته می تواندریشه های اجتماعی داشته باشد.ناگفته نمانداو فقط یک کودک15 ساله است که به دلیل حماقت دست به این جنایت زده است.
به نظرمن زمانی نام این معلم دلسوزجاودانه ترمی شود که قاتلش اعدام نشود. چون معلمی یعنی گذشت وایثاروفداکاری
اگرقاتل داداشی هم که یک نوجوان بوداعدام نمی شد نام این پهلوان زیباتروابدی تر می شد
بنده به شخصه چون قاتل داداشی اعدام شد دیگرهیچ ابرازعلاقه ای به این مرحوم ندارم.
نقل قول کردن
#12 محمد امین صحرایی 1393-11-24 00:03
باتشکر از قویه قضاییه که زحمت بسیاری کشیدند که این قاتل به سزای عملش برسد امید وارم که این قاتل احد مجازات را داشته باشد باتشکر
نقل قول کردن
#13 حسین 1393-12-14 00:53
من خودم شاهد ماجرا بودم.تمامی بچه های مدرسه ما(حافظی)به شدت دچار آسیب روانی شدیم.مسئولین در تصمیمی نا به جا کارکنان مدرسه مارو اخراج کردند و مسئولین سخت گیری که حتی به ناخن ها و کفش های ماهم ایراد میگیرند را به جای آنها آوردند. ما از آن ماجرا ضربه خوردیم اما کارکنان مدرسه طوری با ما رفتار میکنند که انگار ما قاتل هستیم. بچه های حافظی واقعا از مدرسه بیزار شده اند. تکلیف چیست؟
حالا ما بگوییم چه فایده ای دارد؟ کی به حال زار ما میرسد؟ هیچکس!
همه با این تفکر غلط که قاتل از دل همین بچه ها بیرون آمده خواهان فشار بیشتر برروی بچه های ما هستند... خواهشا درج کنید
نقل قول کردن
#14 فاميل آقاى خشخاشي هستم 1393-12-22 08:31
خيلى خوشحالم از اينكه قاتل دستگير شد.اميدوارم كه هرچه زودتر اعدام بشه و به سزاى عملش برسه.
اين درسى براى ديگران ميشه تا از اين كارها نكنند. من نظر
كسى كه نظرش رو با نام يك همشهرى ثبت كرده خوندم.به جرأت
ميتونم بگم كه اين فرد فاميل قاتل هست. حتما نظر من رو تاييد كنيد
كه بخونش. منظورش چيه كه قاتل اعدام نشه؟
پس تكليف همسر و بچه هاى آقاى خشخاشى چى ميشه كه فردى به اين نازنينى رو از دست دادند؟
مگه مملكت بى قانونه كه هر كسي بياد و آدم بكشه؟
خوشحال ميشم محمد اعدام بشه. :lol:
نقل قول کردن
#15 یک همشهری 1394-01-07 22:55
آقای فامیل خشخاشی
بنده فامیل هیچ قاتلی نیستم
جنابعالی خودت مگر معصومی؟
خودت ممکنه هرلحظه براثرعصبانیت توخیابون یکی رو بکشی وبعدش دربری!
آیادوست داری ببخشنت یااعدامت کنند؟
اگر مسلمانی که توقرآن به بخشش بیشتر تاکید شده تا قصاص و انتقام.
به نظر می رسه شما شخصیت کودکانه ای دارید چون از علامت لبخند تو این بحث مهم استفاده کردید.
نقل قول کردن
#16 نازی 1394-02-14 17:34
دیگه چرا اینهمه لفتش میدن ما ک میدونیم آخرش میخوان این پسرو بکشن بالای دارو تمام ما ایرانیا هم بدمون نمیاد از لحطه اعدام بیشتر از هر چیز دیگه لذت میبریم این کارا فقط داره اونو زجر کش میکنه این پسرم یکیه مثله همه ک عصبی شده و ی لحظه کنترل از دستش خارج شده من همه این مشکلاتو از جامعه میدونمو بس
نقل قول کردن
#17 امیر 1394-08-25 23:15
گناه داره ببخشیدش دیوانست
نقل قول کردن
#18 m 1394-09-17 01:54
با سلام:
تسلیت میگم ب خانواده خشخاشی.
دانش آموز۱۵ساله ک معلم راکشته باید هرچه سریعتر اعدام بشه اگه اعدام نشه درس عبرتی برای دیگران نمیشه.درج کنید.
تشکر
نقل قول کردن
#19 علی اسدالله 1394-09-28 04:04
باسلام این پسر اعصابش رو باباش خراب کرده بعد امده معلم رو کشته واقعا چون بچه سن هست باید گذشت بشه انسان جایز خطاس.خدانگهدار؟ ؟؟ولی ببخشیدش.
نقل قول کردن
#20 یکی از بچه ها 1394-09-28 04:08
بابا بچه ها خیلی بی اعصابن ....خدا خیرشون بده
نقل قول کردن
#21 ناشناس 1394-10-25 14:23
سلام اگه خودتون هم جای خانواده قاتل بودن وپسر یا برادتون این کار و از روی نادانی وقصد قبلی انجام میداد باز هم دوست داشتید عدام بشه واقعا وهمیشه زود قضاوت نکنید چون پیش خدا مسعولیت باتشکر
نقل قول کردن
#22 ناشناس 1394-10-25 23:29
ببخشید بدون قصد قبلی متن بالا رااصلاح میکنم
نقل قول کردن
#23 اميرفروتن 1395-08-22 00:37
تسليت عرض ميكنم ب خانواده اقاي خشخاشي منم سال 88 داداشموكشتن ولي واقعاازسرجهل وناداني بود.بسرتوزندان حافظ كل قران شداقاي معتمدريس زندان ميدونه.ديدم پشمونه ازاين كاررضايت داديم.ازشماهم خواهش ميكنم رضايت بدين.باقصاص جيزي درست نميشه.من فاميل قاتل نيستم خداميدونه.
نقل قول کردن
#24 کارشناس عمران دانشجوی ارشدحقوق 1395-11-25 15:36
همه میدونیم که قاتل از نادانی این کارو انجام داده اینطور هم که مشخصه بیماری روحی داشته و کنترلش دست خودش نبود به نظر من با بخشیدنش نام مرحوم محسن خشخاشی بزرگتر و جادوانه تر میشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

بازگشت به بالا