یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

محسن قاسمی کشتی گیر لرستانی معروف به مو طلایی کشتی ایران در بستر خاک آرمید.
به گزارش یافته، ظهر شنبه 25 دی، پیکر محسن قاسمی قهرمان کشتی جهان و آسیا با شکوه خاصی و برای همیشه در قطعه ورزشکاران آرامستان دارالسلام بروجرد به خاک سپرده شد.
محسن قاسمی کشتی‌گیر فرنگی‌کار و عضو پیشین تیم ملی ایران، بعد از دو سال نبرد سخت با مرگ، عصر پنج‌شنبه 23 دی 1400 تسلیم شد و درگذشت.
قاسمی کشتی‌گیر 31 ساله اهل بروجرد در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۱ در تاشکند نشان طلای وزن ۷۴ کیلوگرم را کسب کرد و در سال ۲۰۱۲ نیز توانست با تیم ملی ایران قهرمان مسابقات جام جهانی فرنگی در روسیه شود و مدال طلای این رقابت‌ها را به گردن بیاویزد.
محسن کشتی ما در سال ۱۳۷۹ زیر نظر محسن مرادی کشتی را آغاز کرد. در سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴ قهرمان استان لرستان و در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰ قهرمان کشور در رده‌های پایه شد.
وی نخستین بار در سال ۲۰۰۶ در مسابقات آسیایی نوجوانان به میدان رفت و سوم شد و سپس در سال ۲۰۰۸ قهرمان نوجوانان آسیا شد و در سال ۲۰۱۰ نیز در وزن ۶۶ کیلوگرم در هوانگشان چین قهرمان جوانان آسیا شد.
او پس از چند سال حضور در رده‌های پایهٔ تیم ملی ایران به تیم بزرگ‌سالان دعوت و در سال ۲۰۱۱ در ترکیب تیم بزرگسالان قرار گرفت و طلای آسیا را بر گردن آویخت، در آن زمان کارشناسان از او به عنوان یکی از آینده‌داران کشتی نام می‌بردند.
در سال ۲۰۱۲ وی با ایران قهرمان جام جهانی شد و این آخرین باری بود که او با دوبندهٔ تیم ملی روی تشک مبارزه کرد.
وی در اواخر سال ۱۳۹۱ بر اثر سانحه‌ای که با موتورسیکلت رخ داد، پایش شکست و بعد از آن دیگر در رقابت‌های کشتی نتوانست آن‌طور که باید و شاید ظاهر شود، هر چند در اواخر سال ۱۳۹۴ محمد بنا که خودش کاشف این کشتی‌گیر بود و با مربی‌گری او قاسمی قهرمان آسیا شده بود، دوباره این کشتی‌گیر را به اردوی تیم ملی دعوت کرد، اما محسن کم‌کم از سطح اول کشتی فاصله گرفت و زندگی‌اش به شکل دیگری رقم خورد...
این قهرمان پیشین آسیا ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ در حادثه‌ای در کمپ ترک اعتیاد، مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به کما رفت و پس از دو سال درمان پر فراز و نشیب، عصر پنج‌شنبه 23 دی 1400 تسلیم مرگ شد و درگذشت.
 
💥مراسم تشییع شادروان محسن قاسمی قهرمان کشتی فرنگی از ساعت 11 شنبه 25 دی در آرامستان دارالسلام بروجرد برگزار شد.
 
عکس: فرهاد داودوندی/ بروجرد

 

 

 



دیدگاه‌ها  

#1 رئوف سلطانی پور 1400-10-25 19:04
روحش شاد ویادش گرامی
نقل قول کردن
#2 مهردادحسنوند 1400-10-26 04:47
روحش شاد و یادش گرامی باد
نقل قول کردن
#3 سربندی 1400-10-26 07:57
نتیجه ماندن در لرستان همین می شود. اگر در تهران یا سایر استانها بود الان به عنوان یک کشتی گیر گارکشته در خدمت جوان تر های این ورزش بود.
نقل قول کردن
#4 رضا 1400-10-26 08:41
داد و بی داد ...
خداوند رحمتش بکه، افسوس سی ایی جوو
نقل قول کردن
#5 لرستان 1400-10-26 09:15
روحش شاد
واقعا ناراحت کننده است
امیدوارم مقصران اصلی به اشد مجازات محکوم شوند
این مرحوم یک فرد معمولی نبوده کسی بوده که برای ایران افتخار کسب کرده می تونسته باز هم پرچم ایران عزیز رو بالا ببره سزای کسی که مانع بالا رفتن پرچم این مملکت بشه فقط اشد مجازات می باشد .
شادی روح این عزیز و همه افتخار آوران صلوات
نقل قول کردن
#6 حسینی 1400-10-27 10:41
روحش شاد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا