یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مراسم تجلیل از پهلوانان و افتخارآفرینان ورزش لرستان با حضور استاندار لرستان و مدیران استانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یافته، عصر امروز طی مراسمی با حضور استاندار لرستان، مدیرکل ورزش و جوانان استان، جمعی از مدیران ستادی استانداری و جمعی از ورزشکاران استان، مراسم تجلیل از پهلوانان و افتخارآفرینان ورزش لرستان در سالن شهید چاغروند مجموعه ورزشی تختی خرم‌آباد برگزار شد.

در این مراسم به شرح ذیل از ورزشکاران فراملی که دارای مقام‌های بین‌المللی/ آسیایی، جهانی هستند تجلیل شد:

ردیف

نام و نام خانوادگی

رشته ورزشی

1

رضا بیرانوند

وزنه‌برداری

2

محسن کائدی

دوومیدانی

3

حامد امیری

دوومیدانی

4

سجاد محمدیان

دوومیدانی

5

شیوا همایونی

تکواندو

6

حسین دریکوند

کشتی

7

زهرا باقری

جودو و کوراش

8

آروین معظمی گودرزی

دوچرخه‌سواری

9

یعقوب بهرامی

هاکی

10

بهدا بیرانوند

هاکی

11

فرشاد بلفکه

کشتی فرنگی

12

زهرا فروغی نسب

رزمی

13

مسلم اولاد قباد

فوتسال

14

متین سبزی

تیر و کمان

15

جواد طرحانی

رزمی کنگفو

16

امیر رحمتی

دوومیدانی نابینایان

17

میلاد عارفی مقام

ووشو

18

سجاد مهرابی

بوکس

19

وحید بادپی

پرورش اندام بدن‌سازی

20

بابک عباسی

هاکی

21

پیمان یاراحمدی

کشتی

22

محمد یوسف‌وند

بسکتبال

23

رضا مرادی

بسکتبال

24

علی فهیمی

دوومیدانی

25

صبا رحمتی

کاناپلو


استاندار لرستان گفت: از بهترین روش‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی روی آوردن به ورزش است.
سید موسی خادمی در مراسم تجلیل از پهلوانان و افتخارآفرینان ورزش استان با اشاره به اینکه ورزش صرفا
 یک موضوع فردی نیست، ادامه داد: هرچند به لحاظ شخصی موضوع مهمی محسوب می‌شود چراکه سلامت جسم در امور دین اسلام واجب است.
وی آثار اجتماعی ورزش را بسیار مهم‌تر عنوان کرد و گفت: امروز در حوزه ورزش‌های بین‌المللی از دیپلماسی ورزش می‌توان نام برد و دوستی‌ بین ملت‌ها با ایجاد و برگزاری مسابقات ورزشی فراهم می‌شود.
استاندار لرستان ادامه داد: در حوزه ملی نیز می‌توان ارتباطات فرهنگی که بین استان‌های مختلف در حین برگزاری مسابقات شکل می‌گیرد را نام برد.
خادمی از بهترین روش‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، روی آوردن به ورزش را عنوان کرد و گفت: به‌طور طبیعی جوان ورزشکار به سمت اعتیاد و وقت‌گذرانی‌های ناروا حرکت نمی‌کند چراکه وقت خود را مفیدتر می‌گذراند.
وی اقتصاد ورزش را نیز موضوع مهمی دانست و تصریح کرد: خیلی از کشورها و استان‌ها بر مبنای حرکت‌های ورزشی درآمدهای اقتصادی خوبی دارند.
استاندار لرستان یادآور شد: از بزرگ‌ترین آثار اقتصادی ورزش جلوگیری از هزینه‌های درمان در آینده است، به‌گونه‌ای که اگر امروز به سمت تکمیل زیرساخت‌های ورزشی سریع‌تر حرکت کنیم از آن‌طرف نیاز به بیمارستان و مراکز درمانی و همچنین هزینه‌های نگهداری بیمار کاهش پیدا خواهد کرد.
خادمی با بیان اینکه دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا به ورزش توجه داشته است، خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) فرمودند که من ورزشکار نیستم اما ورزشکاران را دوست دارم و بعد از ایشان نیز سیاست‌های مقام معظم رهبری همواره در جهت حمایت از ورزش و ورزشکاران است به‌گونه‌ای که در هر حرکت ورزشی که باعث ایجاد افتخار می‌شود پیام مستقیم می‌دهند که به معنی اهمیت دادن به آن است.
وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور نیز به حوزه ورزش علاقه دارند و بحث‌های ورزشی را تعقیب می‌کنند، افزود: این نشان می‌دهد که تقویت ورزش در سیاست‌های نظام و دولت جایگاه اساسی دارد.
استاندار لرستان با تأکید بر اینکه ورزش محیطی برای دوستی، آرامش، مردانگی و همکاری است، اظهار داشت: از درس‌ها و آثار اجتماعی ورزش ایجاد حس همدلی و همکاری است.
خادمی با تأکید بر اینکه باید تیمی کارکرد و این باهم کار کردن را از حوزه ورزش به حوزه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی منتقل کرد، بیان داشت: باید یاد بگیریم که مکمل هم باشیم، تیم به معنی باند نیست بلکه اگر هرکسی کاری یا حرفه‌ای را بهتر می‌داند در کنار هم قرار دهد کل کار درست انجام می‌شود، بنابراین از درس‌های بزرگ ورزش ایجاد رفتار تیمی است.
وی خاطرنشان کرد: این رفتار تیمی و حس همکاری باید در بین ورزشکاران خصوصاً در لرستان که استعداد‌های ذاتی خوبی دارد و به خاطر زندگی عشایری ورزش را به‌صورت نهادینه در زندگی شخصی خود داشته‌اند؛ تقویت شود.
استاندار لرستان ادامه داد: بنابراین انسان‌هایی نیرومند و دارای ژن‌های توانمند و خوب ورزشی بین استان‌های کشور هستند که امیدواریم از این ژن توانمند و اصالت زاگرس نشینی و لر بودن در حوزه ورزش خوب استفاده شود تا همچنان جایگاه خوبی در خیلی از رشته‌های ورزشی داشته باشیم.
خادمی با تأکید بر اینکه ورزش باید در استان بیشتر تقویت شود، عنوان کرد: بخشی از این کار به عهده دولت و بخش دیگر به تلاش ورزشکاران مربوط می‌شود.
وی به برنامه چهارساله استان در حوزه ورزش اشاره کرد و گفت: با جدیت به دنبال افزایش سرانه فضای ورزشی در استان هستیم و در برنامه سالیانه دقیق تعریف‌شده که هرسال چقدر سرانه فضای ورزشی باید اضافه شود.
استاندار لرستان تکمیل پروژه‌های ورزشی و دهکده المپیک را از برنامه‌های اصلی اعلام کرد و گفت: ورزشکاران سازمان‌یافته از دیگر برنامه‌ها است که باید رشد قابل‌توجهی پیدا کند.
خادمی با تأکید بر ایجاد خانه جوانان در شهرستان‌های استان افزود: 27 صدم درصد از مالیات بر ارزش‌افزوده سال گذشته به حوزه ورزش اختصاص داده شد که قطعاً در سال آتی این اعتبار بیشتر خواهد شد.
وی از افزایش تعداد هیات‌های ورزشی در استان خبر داد و تصریح کرد: مدیریت مراکز ورزشی را باید در اختیار هیات‌های ورزشی قرارداد چراکه متعهدتر و دلسوزتر هستند.
استاندار لرستان ادامه داد: در حوزه بانوان نیز باید با تلاش بیشتر به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این قشر عزیز اقدام شود.






دیدگاه‌ها  

#1 عباس 1396-12-19 12:17
ما در مراسم بودیم. از خانم صبا رحمتی هم تجلیل شد. بهترین شوتیست آسیا. تیم ملی قایقرانی...چرا نامشان در لیست نیامده؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا