یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اسلک‌لاینینگ یا "بند‌لغزی" فعالیت یا ورزش انجام حرکات تعادلی بر روی تکه‌ای از تسمه است که بین دو نقطه کشیده شده اما زیاد سفت بسته نشده باشد.
به گزارش پایگاه خبری یافته٬ این ورزش مهیج و خطرناک ولی در عین حال جذاب مدتی است توسط گروهی ورزشکار حرفه‌ای و علاقه‌مند در ایران شکل گرفته که با سفر به مناطق مختلف ایران سعی در معرفی هرچه بیش‌تر این رشته ورزشی می‌نمایند.
چندی پیش این گروه ورزشی با نام "ایران اسلک‌لاین" با سفر به لرستان و برگزاری اردوی چند روزه و اجرای تمرینات خود در کوه زيباي "یافته" صحنه‌های بی‌نظیری را خلق کردند.
"محمد‌رضا آبایی" یکی از اعضای این تیم در اين خصوص اظهار داشت: لرستان را به دلیل موقعیت کوهستانی و طبیعت منحصر به فردش انتخاب و مقصد سفر خود قرار دادیم.
وی با بيان اين كه بسیاری از مردم در نگاه اول و با اولین برخورد٬ این ورزش را با بند‌بازی اشتباه می‌گیرند در حالی که این دو کاملاً متفاوت هستند، افزود: در بند‌بازی، طناب یا سیم آهنی ضخیمی که بند باز بر روی آن راه می‌رود کاملاً سفت و تقریباً بدون تنش و حرکت می‌باشد و بند باز از چوب بلندی برای حفظ تعادل استفاده می‌کند، اما در بندلغزی یا همان اسلک‌لاین، تسمه کشیده شده بین دو نقطه نسبتاً شل و پر از حرکت و تنش می‌باشد و بندلغز بدون استفاده از چوب و به کمک حرکات دست و بدن تعادل خود را حفظ می‌کند.
آبایی تصريح كرد: منطقه لرستان به دلیل توپوگرافی ویژه‌ای که دارد می‌تواند محل مناسبی برای ورزش‌های سنگ‌نوردی و کوهنوردی همچنین ورزش‌های هوایی مانند اسلک‌لاین و پاراگلایدر باشد.
وي در پایان اضافه کرد: تعجب می‌کنم تا به حال و با توجه به استعداد بالای منطقه کاری در زمینه این نوع ورزش‌ها صورت نگرفته است؟ اگر در تهران قله‌ای شبیه یافته داشتیم آن‌جا را به قطب مهمی در خاورمیانه تبدیل می‌کردیم.
گروه اسلک‌لاین حاضر در لرستان متشکل از کیاوش شریفی٬ شریف نوری٬ محمدرضا یاسبلاغی٬ مسعود چناقلو و مهدی سرابی بود.
پایگاه خبری یافته با انتشار مطلب و تصاوير و نيز گزارش پل معلق دره‌خزينه پلدختر سعی در شناساندن پتانسیل‌هایی دارد که قابلیت جذب گردشگر و رونق صنعت توریسم را براي لرستان دارند. امید است با همت مسوولین ذی‌ربط قدمی در این راستا برداشته شود.
گزارش تصويري: لرستان ميزبان عمليات مهيج ایران اسلک‌لاین پايتخت‌نشينان بود







عباس  ملکی
 

دیدگاه‌ها  

#1 سپهر 1394-07-20 17:30
امیدوارم سخنان یکی از اعضای این تیمی که از تهران به لرستان آمده اند تلنگری به برخي مسوولان استان باشد! مناطق مختلف استان لرستان قابلیت های فراوانی برای تبدیل شدن به قطب گردشگری و ورزشی دارند. چرا از این همه نعمات خدادادی که به لرستان عطا شده بهره مند نمی شویم؟؟
نقل قول کردن
#2 سپهر 1394-07-20 17:35
دره خزینه با داشتن مرتفع ترین پل معلق خاورمیانه باید به یک مجموعه توریستی تبدیل بشه. با ایمن سازی این پل میشه روزانه صدها و حتی هزاران گردشگر رو جذب کرد.مجتمع بام شهر خرم آباد بهترین موقعیت رو برای احداث طولانی ترین و هیجان انگیزترین پل معلق رو داره.کی می خوایم به این باور برسیم که استان لرستان هیچ چیزی برای تبدیل شدن به توریستی ترین و بهترین منطقه گردشگری در ایران و حتی جهان کم نداره؟؟
نقل قول کردن
#3 آریو 1394-07-21 00:11
امیدوارم این منطقه از چشم برخي مسوولان استان در امان باشه تا خدایی نکرده به ادارات خاص واگذار نشه و از این پس از این ورزشکاران مالیات و عوارض اخذ بشه.
آخه شنیدیم در آخرین اقدام شهرداری خرم آباد، ورودی پارک مخملکوه به این نهاد مردمی واگذار شده
نقل قول کردن
#4 رضا رحمتی 1395-11-07 12:48
تشکر ویژه از آقای عباس ملکی که با معرفی جاذبه های گردشگری استان بخصوص شهر خرم آباد سعی در معرفی آن به کل دنیا هستند جناب ملکی لرستان در بحث گردشگری چیزی کن نداره امیدوارم مسئولین مربوطه در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند همواره موفق باشید...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا