یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

حاشیه دریاچه کیو این یادگار جاودان علی‌محمد ساکی با توجه به قدمت دیرینه خود دارای درختان ستبر و ریشه‌دار قدیمی است که درختان برخی از نقاط آن دچار پیری و فرسودگی شده یا با نامهربانی برخی رهگذران مواجه گردیده‌اند که نیازمند به ترمیم فضای سبز و جایگزینی درختان جدید هستند.



در این خصوص و طی روزهای اخیر شاهد اقدام خوبی در راستای جوان‌سازی درختان بوستان کیو و کاشت نهال در نقاط بی‌درخت اطراف دریاچه هستیم.
در این طرح که بخشی از آن در سال‌های گذشته انجام شده و هم‌اکنون نیز در حاشیه جنوبی و غربی در حال توسعه است، نهال‌های نارون توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری خرم آباد با مدیریت محمد عادلی و همکاری مددجویان (در اختیار مظفر افشار ) کاشت و مراقبت خواهند شد.
یک کارشناس محیط زیست در تحسین این اقدام به خبرنگار یافته گفت: گونه‌های نارون درختان زیبایی هستند که رشد خوبی دارند و در مقابل خشکی به شدت مقاوم بوده و می‌توانند رشد طبیعی خودش را داشته باشند. این درختان تا سی متر می‌توانند رشد کنند و برگ های انبوهی دارند که به رنگ سبز تیره هستند و می‌توانند سایه وسیعی در حاشیه دریاچه و محل گذر مشتاقان این فضای زیبا ایجاد کنند.
وی ادامه داد: پیش‌تر اقدام به کاشت نهال‌های بسیار جوان و ریز در حاشیه این دریاچه می‌شد که امری اشتباه بود و با توجه به احتمال آسیب‌پذیری آن‌ها و رشد چند ساله، بهره‌وری از آنها به شدت کاهش می یافت، اما در اقدام جدید، درختان قطور گلدانی و چند ساله به ارتفاع 3-2 متر در حال کاشت است که عمل ارزنده‌ای است و انتظار می‌رود در سایر نقاط شهر هم از این روش استفاده گردد.
فراموش نکنیم که بوستان و دریاچه کیو نقش بسیار مهمی در جذب گردشگران و شهروندان دارد و  در وهله اول اهالی این شهر وظیفه مراقبت و نظارت بر آن را بر عهده دارند چون "شهر خوب در گرو نگاه یک شهروند خوب است"، لذا توقع می‌رود در کنار فرهنگ سازی برای خانواده‌ها و مراقبت از این بوستان زیبا، برنامه نگهداری و توسعه فضای سبز به عنوان یک کار ویژه و دائمی در دستور کار متولیان شهر قرار داشته باشد.
 
عبدالرضا قاسمی/ پایگاه خبری یافته


 

دیدگاه‌ها  

#1 بهاروند 1403-02-02 17:56
خدا مظفر افشارو برامون نگهداره
نقل قول کردن
#2 شهروند 1403-02-02 17:59
دیکه زیادی درخت کاشته نشه از اون طرف دیوار بیفتید به قاعده و تعداد استاندارد
نقل قول کردن
#3 دلسوز 1403-02-02 21:11
با سلام
جاده ورودی خرم‌آباد از سمت چگنی چرا درست نمی‌شود؟
انصافا این همه دست انداز و چاله، چیه توی این مسیر؟؟؟ شهرداری بفکر باشد
حتی بلوار جانبازان در ورودی شهر فاقد روشنایی و سنگفرش است
نقل قول کردن
#4 خرم‌آبادی 1403-02-02 23:40
شهرداری خرم‌آباد بجای ساختن پل هوایی در منطقه کمالوند، آیا بهتر نیست پل پیروزی در شمشیرآباد را درست کند؟ و یا خیابان انقلاب مقابل پادگان ۰۷ به سمت شمشیرآباد را پهن کند؟ یا خیابان ۱۷ شهریور را تعریض کنند؟ انصافا کیفیت آسفالت در معابر خرم‌آباد خیلی پایین است.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا