یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آبشار افرینه یکی از جاهای دیدنی استان لرستان است که به‌عنوان تفرجگاهی منحصربه‌فرد شناخته می‌شود. این آبشار از پرآب‌ترین آبشارهای ایران و لرستان است که از چندین آبشار کوچک و بزرگ تشکیل می‌شود و به‌دلیل ساختار خاص و متفاوتی که دارد، گردشگران زیادی بازدید از آن را در فصول بهار و تابستان در برنامه خود می‌گنجانند. دسترسی آسان و نزدیکی آبشار افرینه به جاده سراسری نیز مزید بر علت شده است تا گردشگران هنگام عبور از جاده‌، از این آبشار بازدید کنند.
روستای آفرینه با حضور خود در کنار جاده‌ی خرم آباد – اندیمشک فرصتی را برای خود پیش می‌آورد تا آبشار خود را به مسافران جاده‌ معرفی کند. این مسافران با رفتن به محل آبشار در طبیعت کمی استراحت می‌کنند و خستگی راه از تن آنها بیرون می‌رود. با وجود آنکه رفتن به آبشار آفرینه آسان و به‌اندازه‌ی کافی جذاب است اما توجه کمی به آن می‌شود و کمبود امکانات در این منطقه به ‌شدت معلوم است.
آبشار افرینه از این نظر منحصربه‌فرد و زیبا است که آب آن از میان شیارهای صخره‌هایی پهن به پایین می‌ریزد و تصویری رویایی خلق می‌کند؛ شیارهایی که عرض آبشار را ناپیوسته کرده‌اند.
 این آبشار از پیوستن رود چشمک و افرینه در 38 کیلومتری جنوب خرم‌آباد و عبور از مسیرهای ناهموار و زمین‌ها کشاورزی پدید می‌آید. آب آبشار هم پس از طی کیلومترها به رودخانه کشکان می‌ریزد این رود یکی از سرشاخه‌های مهم رودخانه کرخه است و در نهایت به تالاب هور العظیم ختم می‌شود.
علاوه بر این، برخلاف سایر آبشارهای لرستان که اغلب فصلی هستند و فقط برای مدت کوتاهی در سال جریان دارند؛ آبشار آفرینه تقریبا چهار فصل است و در تمام طول سال حوضچه‌ای پرآب دارد.
آبشار زیبای افرینه جزو شهرستان معمولان در استان لرستان محسوب می‌شود و در روستایی به همین نام قرار دارد.
دسترسی به آبشار افرینه چندان دشوار نیست؛ فقط باید از خرم‌آباد یا پلدختر وارد جاده خرم آباد- اندیمشک شوید. در ادامه مسیر، تابلوی روستای افرینه را در حدود ۷۰ کیلومتری جاده خرم آباد- اندیمشک پیدا کنید .
 آبشار افرینه با وجود همه زیبایی و جذابیتی که دارد، فاقد تفریحات و امکانات خاصی برای گردشگران است. در این محل فقط می‌توانید غرق در شگفتی طبیعت شوید و چندین عکس یادگاری با آبشار بگیرید.
اگر قصد داریم لرستان را از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل کنیم، یکی از راه‌هایش توجه به این نعمات خدادادی است.



دیدگاه‌ها  

#1 همشهری 1401-12-20 21:09
متاسفانه فاضلاب روستای آفرینه. مستقیما به آبشار می ریزد
نقل قول کردن
#2 مهرداد جایدری 1401-12-20 23:49
علاوه بر اینکه فاضلاب میریزه توش ، کلی ازش آب می‌کشند و پُر آشغاله و ایکاش نورپردازی میشد و اطرافش سنگفرش میشد نمیشه این آبشارهارو بدن بخش خصوصی؟؟؟
نقل قول کردن
#3 حسینی 1401-12-21 09:50
باید از این نعمات خدا دادی برای اشتغال و سایر کارهای فرهنگی استفاده کرد
نقل قول کردن
#4 جودکی 1401-12-21 09:52
امکانات نداره بهش نمیرسند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا