یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

همزمان با دهه مبارک فجر، با حضور رئیس دانشگاه لرستان، نخستین گردهمایی بازنشستگان ادوار دانشگاه لرستان برگزار و از بازنشستگان این دانشگاه تجلیل شد.



به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، صبح روز سه‌شنبه، 19 بهمن‌ماه، با حضور دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، دکتر سیدحسام‌الدین حجازی، معاون دانشجویی دانشگاه لرستان، صادق نیکدل، مدیر صندوق بازنشستگی استان لرستان و بازنشستگان دوره‌های مختلف دانشگاه لرستان، نخستین گردهمایی بازنشستگان ادوار دانشگاه لرستان در سالن اجتماعات شهید سلیمانی (ساختمان مدیریت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان) برگزار شد.
 
در این گردهمایی، بازنشستگان ادوار مختلف دانشگاه لرستان، تجلیل شدند.
همچنین به‌صورت نمادین از نخستین کارت دبجیتال شناسایی کانون بازنشستگان دانشگاه لرستان رونمایی شد.
این کارت شناسایی دیجیتال دارای اعتبار ملی و بین‌المللی است.
 
بازنشستگان و منابع انسانی؛ قدرت نرم‌ نظام و کشور‌
دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در این گردهمایی در سخنانی، بازنشستگان و منابع انسانی سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و ادارات را ابزارهای مهم قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی ایران و کشور دانست. وی بزرگترین قدرت نرم را بازنشستگان و منابع انسانی دانست؛ این منابع انسانی بودند که باعث وقوع انقلاب اسلامی ایران شدند.
 
رئیس دانشگاه لرستان، بازنشستگان را بهترین منابع انسانی دانست.
دکتر نظری در جمع بازنشستگان ادوار دانشگاه لرستان تجربیات ارزشمند سال‌ها تلاش خود را در اختیار بخش‌های مختلف کاری دانشگاه لرستان قرار بدهند؛ زیرا براساس آموزه‌های حضرت امام علی (ع) استفاده از تجربیات دیگران، عین عقلانیت و خردورزی است.
رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، تکریم بازنشستگان را رسالتی سازمانی، دینی، اخلاقی و اسلامی دانست.
دکتر علی نظری این مطالبه را مطرح کرد که بازنشستگان، تجربیات خود را ثبت و ضبط کنند تا به نیروهای تازه‌استخدام شده، منتقل شوند.
وی خواستار شد که در ثبت و ضبط تاریخ شفاهی، کوتاهی نشود و این موضوع با جدیت اجرا شود؛ انتقال تجربیات به نسل جوان را رئیس دانشگاه لرستان، یک اقدام سازنده از نوع آموزشی دانست.
 
در دین اسلام، بازنشستگی و دانش‌آموختگی نداریم
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان نیز در سخنانی، ضمن آن‌که فرارسیدن ایام دهه مبارک فجر را شادباش گفت بر این نکته تصریح کرد که در دین اسلام، اصطلاحاتی همچون بازنشستگی یا دانش‌آموختگی وجود ندارد؛ زیرا از نگاه اسلام، فرد باید تا پایان عمر پیوسته کار و تلاش کند و همچنین ز گهواره تا گور دانش بجوید.
دکتر حاتمی‌کن‌کبود، این پیشنهاد را ارائه کرد که از بازنشستگان براین اساس که تجربیات بسیار ارزشمندی دارند در قالب ارائه مشاوره برای پیشبرد هرچه بهتر امور دانشگاه لرستان استفاده شود.
وی امورات دانشگاه لرستان را ساماندهی رو به جلو و در حال پیشرفت، دانست.
وی خطاب به بازنشستگان توضیح داد که نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان در حوزه وظایف قانونی خود، همواره بازنشستگان را سرمایه‌های دانشگاه می‌داند و کمک می‌کند مشکلات صنفی بازنشستگان دانشگاه لرستان، کاهش یابد.
 
ارائه گزارش عملکرد کانون بازنشستگان دانشگاه لرستان
در این گردهمایی، امیر جعفری‌کمالوند، رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان دانشگاه لرستان، گزارشی از اقدامات انجام شده کانون بازنشستگان دانشگاه لرستان در راستای خدمت هرچه کیفی‌تر و بهتر به بازنشستگان، ارائه کرد.
همچنین تعدادی از اعضای کانون بازنشستگان دانشگاه لرستان همچون دکتر چگنی و دکتر غلامرضایی، دیدگاه‌های خود را درباره موضوعات صنفی مطرح کردند.
جعفری‌کمالوند، عشق و علاقه را مهم‌ترین ویژگی دانست که بازنشستگان امروز و شاغلان دیروز، براساس آن، در مسیر سازندگی دانشگاه لرستان، گام برداشتند.
وی آمار ارائه کرد مبنی بر اینکه در حال حاضر، تعداد بازنشستگان دانشگاه لرستان 185 نفر است.
رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان دانشگاه لرستان خبر داد تعداد 19 نفر از 185 نفر بازنشسته دانشگاه لرستان فوت کرده‌‌اند.
جعفری‌کمالوند، از اهداف مهم برگزاری این گردهمایی را تقویت دوستی‌ها، همگرایی‌ها و رفاقت‌ها دانست.
وی تاریخ شکل‌گیری کانون بازنشستگان دانشگاه لرستان را سال 93 بیان کرد.
او این نکته را بیان کرد که تاریخ بازنشستگی اکثر بازنشستگان دانشگاه لرستان مربوط به دهه‌های 80 و 90 خورشیدی است.
صادق نیکدل، مدیر صندوق بازنشستگی استان لرستان نیز در سخنانی یک گزارش از وضعیت کلی بازنشستگان استان لرستان ارائه کرد.
وی اعلام کرد صندوق بازنشستگی استان لرستان این آمادگی را دارد که با همکاری تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، خدمات خود به بازنشستگان دانشگاه لرستان را تقویت کند.
گفتنی است بخشی از برنامه، پخش کلیپ‌های حاوی تصاویر درگذشتگان بازنشسته و شاغل دانشگاه لرستان بود که حاضران با قرائت فاتحه، یاد و خاطره آن‌ها را گرامی داشتند.
 
گزارش تصویری روابط عمومی دانشگاه لرستان از این گردهمایی به‌یادماندنی و خاطره‌انگیز را ببینید:
ش تصویری

دیدگاه‌ها  

#1 لرستانی 1401-11-18 22:44
حداقل جاده کتابخانه دانشگاه را آسفالت کنید چندین ساله خاکیه
نقل قول کردن
#2 چگنی 1401-11-18 22:45
اکثر استان‌ها دانشگاه‌های صنعتی دارند حتی قم و اراک و همدان و بیرجند و سمنان و دزفول و بم هم دانشگاه صنعتی دارند بجز استان لرستان چرا؟؟؟ مسئولان استان بفکر تاسیس دانشگاه صنعتی در لرستان باشند
نقل قول کردن
#3 ای 1401-11-19 21:03
چرا ریاست محترم دانشگاه لرستان پیگیری لازم را در خصوص دانشگاه صنعتی لرستان به عمل نمی آورد ایشان گام های اولیه را بردارند شاید آیندگان آنرا تکمیل نمایندق
نقل قول کردن
#4 شهبازی 1401-11-20 13:24
در حالیکه بسیاری‌ از واحدهای مسکن مهر کمالوند و دره گرم و کوی علی‌آباد و همچنین مجتمع هزار دستگاه خالی از سکنه هستند دولت به فکر ایجاد مجتمع‌های جدید در حواشی‌ شهر است. غافل از اینکه حاشیه‌نشینی و تجمیع قشر ضعیف جامعه در یک کلونی خود یکی از معضلات جامعه و منشأ بزهکاری و انحرافات متعدد هست.
چرا زمین‌های دولتی که برای کاربری‌های دانشگاهی و خدمات عمومی پیش‌بینی‌شده را قربانی این سیاست می‌کنید. خرم‌آباد از ۳۱ مرکزاستان کشور رتبه ۲۶ را در جذب بودجه دارد. اگر منطقه‌ای را می‌سازند حداقل ابتدا بفکر زیرساخت هایش باشند تا به سرنوشت مناطق غیررسمی و حاشیه‌ای دچار نشوند.
نقل قول کردن
#5 دانشجو فنی 1401-11-20 13:26
به نقل از چگنی:
اکثر استان‌ها دانشگاه‌های صنعتی دارند حتی قم و اراک و همدان و بیرجند و سمنان و دزفول و بم هم دانشگاه صنعتی دارند بجز استان لرستان چرا؟؟؟ مسئولان استان بفکر تاسیس دانشگاه صنعتی در لرستان باشند

به نقل از ای:
چرا ریاست محترم دانشگاه لرستان پیگیری لازم را در خصوص دانشگاه صنعتی لرستان به عمل نمی آورد ایشان گام های اولیه را بردارند شاید آیندگان آنرا تکمیل نمایندق
کرمانشاه هم دانشگاه صنعتی داره و این دانشگاه‌های صنعتی کلی استاد دانشگاه و بودجه و نیرو را جذب می‌کنند و خیلی امتیاز خوبی است همچنین نیروی انسانی تحصیلکرده و فنی تحویل جامعه می‌دهد که در آینده خودشون کارآفرین و صاحب صنعت میشن و لرستان با ۱میلیون ۸۰۰هزارنفر هنوز دانشگاه صنعتی ندارد ایکاش در ۱۰۰هکتار زمین مسکن مهر دانشگاه، صنعتی میساختند
نقل قول کردن
#6 کوشکی 1401-11-21 11:50
به نقل از لرستانی:
حداقل جاده کتابخانه دانشگاه را آسفالت کنید چندین ساله خاکیه

دانشگاه لرستان بعد از ۵۰ سال فقط ۵ دانشکده دارد و دانشکده های تربیت بدنی و علوم ورزش / دانشکده حقوق و علوم سیاسی / دانشکده تاریخ و باستان‌شناسی/ دانشکده معدن و سنگ شناسی / دانشکده زبان‌های خارجه و...را بسازند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا