یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

همه‌چیز از مهرماه سال جاری و پس از کنسرت استادان موسیقی در لرستان شروع شد.
استاد علی‌اکبر شکارچی خواننده و موسیقیدان شهیر لرستانی در گفتگو با خبرنگار یافته، می‌گوید: به همراه دوستان هنرمندم استادان بهداد بابایی و نوید افقه تصمیم گرفتیم که برای کمک به مردم استان و امور خیریه قدمی برداریم و پس از اجرای کنسرت دوستان تصمیم گرفتیم مدرسه‌ای در مناطق محروم و صعب‌العبور عشایری منجر تأسیس کنیم.
استاد شکارچی اضافه کرد: این مهم با مشورت افراد آگاه و مسئولین امور عشایری آموزش‌وپرورش استان لرستان و راهنمایی دوستانی که در این امر تجربه‌های قبلی داشتند شروع و در 18 آبان ماه 98 مدرسه شرافت طی مراسمی با شروع فصل تحصیلی عشایری و با حضور دانش آموزان عشایر منطقه تکمیل و به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: کار تجهیز مدرسه به پنل‌های خورشیدی و تهیه لباس دخترانه و پسرانه به تعداد دانش آموزان مدرسه که حدود 27 نفر برآورد شده به همت دوستانی چون مهندس قنایی و دکتر طوسی و همچنین کتاب و قفسه کتاب و تجهیز داخلی مدرسه به همت انتشارات نگاه و انجمن حامی کتاب کودک و عملیات نصب و راه‌اندازی و استقرار هم با همت دوستانی چون حسن نجاریان کوهنورد باسابقه ملی و خانم اصغری انجام شد.
این هنرمند لرستانی همچنین از مسئولان امور عشایری آموزش‌وپرورش استان لرستان و معلم منطقه نیز تشکر و قدردانی نموده و از مساعدت این عزیزان به نیکی یاد کرد.
 
عشایر منطقه منجر
این منطقه از مناطق صعب‌العبور و کوهستانی جنوب استان لرستان قرار داشته و ساکنین این منطقه هنوز به‌صورت ییلاق و قشلاق زندگی می‌نمایند.
حدود 150 خانوار و با حدود 27 دانش‌آموز سال‌های سال است که در کلاسی مانند کپر و به‌دوراز هر امکاناتی برای دانش آموزان و معلم مدرسه کار آموزش و تعلیم ادامه داشته است؛ و با همین محدودیت‌ها کم و دور از هرگونه امکانات آموزشی افرادی شایسته و تحصیل‌کرده در مقاطع مختلف لیسانس و فوق‌لیسانس و حتی خلبان نیز پرورش داده است. سال‌ها قبل نیاز به فضای آموزشی قابل‌قبول و استاندارد درخواست عشایر منطقه برای ادامه تحصیل فرزندان خود بوده است و این مدرسه تا ششم ابتدایی به تعلیم و تعلم دانش آموزان پرداخته و بعد از ششم بسیاری از دانش آموزان به علت عدم دسترسی به مدارس مقاطع بالاتر و شیوه زندگی عشایری برای همیشه ترک تحصیل می‌کنند و افراد اندکی موفق به ادامه تحصیل در بخش‌ها و شهرهای هم‌جوار می‌شوند.
 

دیدگاه‌ها  

#1 سیاوش 1398-08-24 08:40
وای وضع بعضی جاهای لرستان خیلی بده .....
نقل قول کردن
#2 اناهید 1398-08-24 14:39
ایزد در بیابان دهد باز ۰پاینده باشید۰
نقل قول کردن
#3 حجت سوری 1398-08-24 19:02
سلام.دست استاد رابه خاطر خدمت بدر ساخت مدرسه در مناطق محروم لرستان را میبوسیم
نقل قول کردن
#4 مهرداد 1398-08-25 07:44
درود بر استاد و همکارانشون
نقل قول کردن
#5 رضا 1398-08-25 09:40
دل آدمی به درد میاد از دیدن این تصاویر و این کودکان...
نقل قول کردن
#6 یک دوست 1398-09-05 12:03
این که یه کانکسه ، جوری نوشته بودین به تکمیل و بهره برداری رسید فک کردم خیرین مدرسه ساز اومدن
میرفتن یه کم پایین تر که صعب العبور نباشه یه اتاق چهل متری میزدن که دانش آموزا راحت تر باشند
خدا قوت در هر صورت
موسیقیدان شهیر ،شهید نشه از این همه سخاوت و بخشش
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا