یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

محدوده سابق سينما آريا خرم‌آباد در بخش جنوي غربي ميدان امام خميني (ره) بلوار علوي با گذشت 4 دهه به مخروبه‌اي تبديل شده است.
به گزارش پايگاه خبري يافته، در شرايطي كه نيم قرن پيش اين محدوده كاربري فرهنگي و هنري داشته است، پس از به آتش كشيده شدن سينما در دهه 50، هنوز شهروندان خرم‌آبادي شاهد سامان دادن به فضاي باقي مانده از اين سينما نبوده‌اند.
اين مكان سال‌هاست شاهد انباشت زباله و به محلي براي پاركينگ خودروها يا گاري‌هاي حمل زباله بدل شده است.
از نوستالژي سينما، اكنون چهره‌اي ناخوشايند در منظر شهري خرم‌آباد به صورت مخروبه‌اي بر جاي مانده كه اميد است با انتشار اين گزارش، شهرداري و شوراي شهر خرم‌آباد در خصوص تعيين تكليف اين محدوده كه در نقاط مركزي شهر خرم‌آباد قرار دارد با مالكان آن مذاكره كرده تا هر چه زودتر اين وضعيت ناخوشايند تغيير يابد.
سينما آريا نيم قرن قبل جزء 5 سينماي فعال خرم‌آباد بود كه 2 مرتبه دچار آتش‌سوزي شد و با وجودي كه پس از آتش‌سوزي اول دوباره شروع به كار كرد، اما پس از آتش‌سوزي دوم، براي هميشه تعطيل شد.
در شرايطي كه شهر خرم‌آباد در دهه 50 حدود 50 هزار نفر جمعيت داشت، اين شهر داراي 5 سينماي فعال و يك مجموعه ورزشي بزرگ (تختي كنوني) بود، اما اكنون كه جميعيت مركز استان حدود 400 هزار نفر است، خرم‌آباد هنوز آن يك مجموعه ورزشي را دارد و تعداد سينماهاي فعال آن هم فقط يك مورد (سينما استقلال) مي‌باشد!
به هر حال مكان باقي مانده از سينما آريا چهره شهر را مخدوش كرده و با گذشت حدود 4 دهه هنوز هيچ اتفاق مثبتي در اين محدوده از شهر نيفتاده است.
آيا زمان آن نرسيده برنامه‌ريزي براي محل سينما آريا در دستور كار مسوولان شهر و استان صورت گيرد تا از اين وضعيت بغرنج و سيماي كريه خارج شود؟!
پيشنهاد مي‌شود مسوولان علاوه بر تعيين تكليف هر چه سريع‌تر اين، رايزني براي تغيير كاربري آن به مكاني فرهنگي را مد نظر قرار دهند. قطعا با احياي اين فضا به مجموعه‌اي فرهنگي فرهنگي كه در محل مناسبي قرار دارد، مي‌توان رونق اقتصادي را نيز براي خرم‌آباد و ساكنانش متصور شد.
بايد توجه داشت كه امور فرهنگي، اساس و پايه اكثر مسائل اجتماعي اماست و با پيشرفت يا عدم پيشرفت يك جامعه رابطه مستقيم دارد.
تير‌ماه سال گذشته "سيف‌الدين آشتياني" از اعضاي شوراي اسلامي شهر اعلام كرد اين‌جا ظرفيت تبديل شدن به يك مكان بزرگ فرهنگي را دارد، زيرا ملك خصوصي است؛ لذا با وکیل مالكان مذاكره شده و مانعي برای فروش وجود ندارند اما استانداری بايد به شهرداري كمك كند كه تا زمین خريداري شود.
البته از تيرماه 94 تا كنون كه بيش از يك سال مي‌گذرد، هنوز پي‌گيري جدي از سوي مسوولان شهر و استان در اين خصوص صورت نگرفته است.
سينمايي در خرم‌آباد كه پاركينگ گاري‌هاي زباله شد! + تصاويرعكس سينما آريا قبل از آتش گرفتن
گزارش و عكس: علي محمدي/ پايگاه خبري يافته

دیدگاه‌ها  

#1 میر 1395-05-23 10:09
چه زوری صاحبش داره وچه عرضه ای شهرداری
نقل قول کردن
#2 امیر 1395-05-23 14:37
به نقل از میر:
چه زوری صاحبش داره وچه عرضه ای شهرداری

این زمین ملک شخصیه به زور که نمیشه مال مردمو تصاحب کرذ.باید مالک راضی باشه.در ضمن مقصر اصلی اون بی وجدانهایی هستن که این سینمارو آتش زدن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا