یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان نقش بانوان در ایجاد و شکل‌دهی فرهنگ کار را بی‌بدیل دانست.
به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، هوشنگ بازوند در نشست بانوان نماینده دستگاه‌های اجرایی که در استانداری لرستان برگزار شد، از کارخانه بازوند استاندارلاستیک‌سازی خرم‌آباد به عنوان یکی از مصوبات سفر هیأت دولت به استان نام برد و افزود: این کارخانه با تولید 50 هزار تن لاستیک برای 2 هزار نفر شغل ایجاد خواهد کرد.
بازوند، رونق اقتصاد لرستان را ضامن پایداری صنعت گردشگری در استان دانست و گفت: باید بر اساس ظرفیت لرستان توسعه را شروع کرد.
وی تغییر کشاورزی سنتی و معیشتی به کشاورزی صنعتی و اقتصادی در لرستان را ضروری دانست و گفت: لرستان، استانی توانمند در 3 محور صنعت،‌ معدن و کشاورزی است. متأسفانه از داشته‌های‌مان به درستی استفاده نکرده‌ایم.
استاندار لرستان از آبی شدن 8 هزار هکتار از اراضی دیم استان طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: در سال 94 این رقم را به 12 هزار هکتار می‌رسانیم.
بازوند با بیان این که بر آنیم سالانه 11 هزار هکتار از سیستم آبیاری سنتی را به مکانیزه تبدیل کنیم، اضافه کرد: 85 درصد هزینه‌ها را دولت پرداخت می‌کند.
شورای راهبردی لرستان تشکیل می‌شود
استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل شورای راهبردی استان خبر داد و گفت: در این شورا از هر قشری از جمله اصحاب رسانه و مطبوعات،‌ فرهنگیان، هنرمندان، مدیران،‌ پزشکان، نخبگان و... رسانه‌ها و مطبوعات، هنرمندان، فرهنگیان و ... 5 نفر حضور خواهند داشت.
بازوند با بیان این که شورای راهبردی لرستان از 9 کمیته تشکیل می‌شود، اعلام کرد: کمیته‌ی خاص بانوان نیز در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه از ضرورت نقد منصفانه در لرستان نام برد و اظهار داشت: اگر می‌توانستیم نقد منصفانه را در استان ترویج دهیم یکی از موانع بر سر راه توسعه را برمی‌داشتیم.
بازوند با تأکید بر اینکه باید با نقد منصفانه، بین صفر تا صد به اعداد دیگری هم برسیم، یادآور شد: فقر مطالبه‌گری توسعه‌ی بیل و کلنگی را به وجود خواهد آورد و جای فکر و پول را عوض خواهد کرد.
استاندار لرستان، عدم خودباوری را به عنوان یکی دیگر از چالش‌های استان برشمرد و بیان داشت: فنداسیون اصلی رونق اقتصادی در استان، خودباوری است. در این راستا نیازمند تولید ثروت و جذب سرمایه گذار هستیم.
بازوند ادامه داد: همچنین نیازمند نهادینه کردن و تقویت فرهنگ کار در جامعه هستیم که نقش بانوان در ایجاد و شکل‌دهی فرهنگ کار بی‌بدیل است.
بازوند به چالش دیگری به نام فقر مطالبه‌گری اشاره و تصریح کرد: باید از فکر به جای پول برای توسعه لرستان بهره گرفت.
بانوان پیشنهاد دهند و انتقاد کنند!
استاندار لرستان در ادامه سخنان خود به سند چشم انداز توسعه تا افق 1404 لرستان اشاره کرد و گفت: قرار است با این سند 11 سال کار کنیم و جلو برویم؛ از بانوان هم‌استانی تقاضامندیم پیشنهاد و انتقادات خود را در رابطه با این سند به ما ارائه دهند.
بازوند با تأکید بر افزایش صادرات غیرنفتی و محصولات ارگانیک، یادآور شد: برخی از محصولات و کالاهای تولیدی لرستان نیازمند بسته‌بندی مناسب و مشتری پسند است.
وی سهم لرستان را در صادرات کم دانست و گفت: صادرات غیرنفتی استان در سال 92 و 93 به ترتیب 50 و 70 میلیون دلار بوده است که برای سال جاری قصد داریم این رقم را به 280 میلیون دلار برسانیم.
بازوند افزود: برای این منظور نیازمند حمایت، تشویق و جذب بخش خصوصی هستیم.

عکس‌های روابط عمومی استانداری از این جلسه:
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 محمد اکبری 1394-02-01 17:46
لرستان همچنان بیکار ودرگیر اعتیاده با امار روی ورق وانتصاب های نادرست کارلرستان بجایی نمیرسد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا