یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشسته، مراسمی در شهر‌های خرم‌آباد و بروجرد برگزار شد.

به گزارش یافته، مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری استان لرستان در مراسمی که با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از بازنشستگان کشوری شهرستان خرم آباد و در سالن شهید آوینی برگزار شد اظهار داشت: میانگین سن بازنشستگی در کشور ایران ۵۱ سال است و در آموزش و پرورش که ۶۸ درصد بازنشستگان را شامل می‌شوند سن بازنشستگی کمتر از ۵۰ سال است، در حالی که سن‌امید به زندگی ۷۵ سال است.
نیکدل همچنین اظهار داشت: که هر ماه مبلغ ۳۹۲ میلیارد تومان حقوق به بازنشستگان استان لرستان پرداخت می‌شود، که مبلغ ۶۳ میلیارد تومان از محل دریافت کسورات شاغلین دستگاه‌های اجرایی استان، و مبلغ ۳۲۹ میلیارد تومان کسری باقیمانده مانده، توسط خزانه دولت تأمین می‌شود.
نیکدل در پایان سخنان از دریافت (۱٫۵همت) تسهیلات در قالب وام قرض الحسنه، وام ازدواج، طرح‌های بیمه ملت، افق کورش و سایر تسهیلات در یک سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به اینکه شهر خرم‌آباد تنها مرکز استانی است که خانه‌امید ندارد، از محمودوند نماینده مردم خرم آباد درخواست مساعدت در جهت ساخت خانه‌امید و همچنین پیگیری ساماندهی تشکل‌های کانون‌های بازنشستگی در مجلس شورای اسلامی را نمود.
 
محمودوند نماینده مردم شهرستان خرم آباد در مجلس هم که در این مراسم حضور داشت ضمن تبریک روز خانواده و تکریم بازنشستگان، از تلاش برای جذب ۹۰۰۰ میلیارد تومان معوقه بمنظور اجرای طرح همسان‌سازی خبر دادو قول مساعد در جهت رفع مشکلات بازنشستگان از جمله، پیگیری و تصویب طرح همسان‌سازی دائمی حقوق بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی را داد،
در پایان مراسم از شش نفر از بازنشستگان نمونه استان لرستان، که بیشترین فعالیت را در محور‌های فرهنگ و هنر، ورزشی و تندرستی، کار آفرینی و ایجاد اشتغال، فعالیت‌های اجتماعی، ایثار و فداکاری، علوم و پژوهش را داشتند، و یک نفر بعنوان کارشناس برتر، رابط دستگاه‌های اجرایی استان، با صندوق بازنشستگی، و کانون اقتصاد و دارایی بعنوان کانون برتر استان لرستان، با اهدای لوح تقدیر و تندیس و هدایای ارزشمندی تقدیر بعمل آمد.
این مراسم در روز شنبه مورخ ۱۷ تیر ۱۴۰۲ بمناسبت ۲۵ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشسته با حضور نیکدل مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری استان لرستان، محمودوند نماینده مردم شریف خرم آباد و دوره چگنی، در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل بانک توسعه تعاون استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی، در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم آباد برگزار شد.
 





برگزاری مراسم روز خانواده و تکریم بازنشستگان در بروجرد

شایان ذکر است مراسم مشابهی با حضور بازنشستگان شهرستان بروجرد، نیکدل مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری استان لرستان، گودرزی نماینده مردم شهرستان بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، در محل خانه‌امید شهرستان بروجرد برگزار شد.
در این مراسم نیکدل گفت: صندوق بازنشستگی کشوری استان لرستان ۳۵ هزار بازنشسته کشوری دارد، که از این تعداد ۷ هزار نفر بازنشسته شهرستان بروجرد می‌باشند.
نیکدل با توجه به فاصله حقوق بازنشستگان و شاغلین، خواستار تصویب و ادامه قانون همسان‌سازی شد و در پایان از دستگاه‌های اجرایی استان لرستان درخواست کرد، ماده ۸۵ قانون خدمات کشوری، را در جهت بهبود کیفیت بیمه تکمیلی بازنشستگان اجرا نمایند.
گودرزی نماینده مردم شهرستان بروجرد در مجلس، ضمن تبریک عید غدیر و روز خانواده و تکریم بازنشستگان، از مدیریت صندوق، و کارکنان آن بابت تجهیز و راه‌اندازی خانه‌امید شهرستان بروجرد تشکر و اعلام گرد: همزمان با مراسم کلنگ زنی خانه‌امید بروجرد در دو شهر دیگر استان مراسم کلنگ زنی جهت تأسیس خانه‌امید انجام گرفت، که فقط خانه‌امید بروجرد به سرانجام رسید.
گودرزی در پایان صحبت‌های خود ضمن تأیید صحبت نیکدل اظهار داشت: اجرای دوباره قانون همسان‌سازی مستلزم ارائه لایحه از طرف دولت بوده، اجرایی همسان‌سازی در قالب طرح قابل پیگیری نیست، چون به استناد اصل ۷۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب طرحی که بار مالی داشته باشد، مغایر قانون اساسی است.
در پایان مراسم از ناصر پیرحیاتی بعنوان کارشناس برتر دستگاه‌های اجرایی استان لرستان، و سیمین شکرگزار بعنوان بازنشسته نمونه، در بخش فرهنگ و هنر، با اهدای لوح تقدیر و تندیس و هدایای ارزشمندی تقدیر بعمل آمد. لازم بذکر است از زحمات ذوالفقاری مدیر فعال خانه‌امید بروجرد، جدیدی رئیس کانون آموزش و پرورش، و پژوهش رئیس کانون علوم پزشکی بروجرد، با اهدای لوح سپاس و هدیه قدر دانی بعمل آمد.


دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1402-04-18 07:19
به بازنشستگان وام بدهید
نقل قول کردن
#2 م 1402-04-18 09:01
تکریم بازنشسته با شعار حاصل نمیشه
اکثر بازنشسته ها بعد از سی سال کار الان حقوق شون کفاف یه هفته زندگی رو نمیده و مجبورن تو این سن و سال مشاغل بعضاً سیاه و کاذب داشته باشن از کدوم تکریم حرف می زنید ؟؟؟
ثانیا در جایی با منت فرمودن ماهیانه ۳۹۲ میلیارد حقوف به بازنشسته های استان پرداخت میشه که فقط ۶۳ میلیاردش از محل کسورات شاغلینه و بقیه شو دولت از جیبش پرداخت میکنه انگار که داره صدقه میده ، سوال اینجاست که اموال صندوق بازنشستگی از کشتیرانی و پتروشیمی و فولاد و .... هزار صنعت کوجک و بزرگ کجا خرج میشه که دولت با منت بخواد به ما صدقه بده ؟؟؟
نقل قول کردن
#3 Khorramabdi 1402-04-18 09:02
اقای دادستان, نهادهای اطلاعاتی و امنیتی، علوم پزشکی و .... لطفا ی سر به مطب و بیمارستان های خصوصی بزن که متخصصین نامدار خودشان و منشیهاشون عملا بین مردم و راهروها داد فارغ هزینههای بیمارستانی و ... اول باید ۵ میلیون، دو میلیون، سه میلیون زیرمیزی واریز کنی. لطفا به داد این مردم برسبن
نقل قول کردن
#4 موسوی 1402-04-18 12:20
به نقل از Khorramabdi:
اقای دادستان, نهادهای اطلاعاتی و امنیتی، علوم پزشکی و .... لطفا ی سر به مطب و بیمارستان های خصوصی بزن که متخصصین نامدار خودشان و منشیهاشون عملا بین مردم و راهروها داد فارغ هزینههای بیمارستانی و ... اول باید ۵ میلیون، دو میلیون، سه میلیون زیرمیزی واریز کنی. لطفا به داد این مردم برسبن
واسه چی زیر میزی بدی؟
نقل قول کردن
#5 شهروند 1402-04-18 12:23
نمایندگان استان لرستان در مجلس به دنبال جذب بودجه و جذب سرمایه‌گذار باشند تا جاده‌ها را ایمن کنند. سرمایه‌گذاری جذب کنند تا کارخانه فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی را تاسیس کنند الان انجیر پلدختر لرستان به‌صورت خام و فله‌ای به فروش میرسه درصورتیکه میشه با تاسیس کارخانجات بسته بندی و فرآوری انواع مربا و کنسرو و شربت را تولید و به بازار عرضه کرد. سنگ لرستان هم به صورت کیلویی بفروش میرسه
نقل قول کردن
#6 khorramabadi 1402-04-18 13:26
از پزشک و نهادهای نظارتی باید پرسید؟؟؟!!!! گویا یک عرف شده و باید اول پول را به کارت اقا یا خانم دکتر یا اطرافیانش واریز کنی که نوبت عمل برات بزنن.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا