یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

تعداد محدودی از درختان منطقه گردشگری «بام خرم‌آباد» طعمه حریق شد.
به گزارش یافته، این حادثه عصر روز گذشته روی داد و پس از تماس‌های مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی یک تیم از آتش‌نشانان به محل و آتش مهار شد.


یکی از شاهدان عینی در این خصوص به یافته گفت: ساعت 19 روز شنبه ۲۲ خرداد، بر اثر انفجاری که احتمالاً ناشی از اتصال پست برق بود، تعدادی از درختان بام خرم‌آباد طعمه حریق شد که با حضور نیروهای واکنش سریع یگان حفاظت منابع طبیعی، کارکنان بام، عوامل آتش‌نشانی و کمک‌های مردم این حریق مهار شد، اما متأسفانه به علت وزش باد تعدادی از درختان کاج در آتش سوختند و همچنین بخشی از تأسیسات آب‌رسانی که هفته قبل بازسازی شده بودند، خسارت دید.
این شهروند خرم‌آبادی خشک بودن پوشش علفی و هوای گرم این روزها را بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: با این شرایط این منطقه گردشگری مستعد آتش‌سوزی است و لازم است تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.
شایان ذکر است با توجه به افزایش حرارت هوا در روزهای اخیر، پوشش گیاهی مناسب و خشکیدگی علف‌ها در این منطقه و سایر مناطق جنگلی استان، احتمال وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد که شهروندان باید نکات ایمنی را به‌خوبی رعایت کنند.
البته نباید از این نکته غافل ماند که بخشی از این آتش‌سوزی‌ها اجتناب‌ناپذیر است و ممکن است در هر کشور و منطقه‌ای به وقوع بپیوندد؛ اما آنچه در این میان حائز اهمیت است این است که با اتخاذ تدابیری می‌توان خسارت‌های به وجود آمده از این بلایا را به حداقل رساند.
به نظر می‌رسد در کنار وظیفه ذاتی دستگاه‌های ذی‌ربط در تامین تجهیزات آب رسانی، تهیه امکانات مقابله با حریق و رسیدگی بیشتر به این مناطق، باید از طریق فرهنگ‌سازی و با بهره‌گیری از رسانه‌های سنتی و نوین مردم را به‌صورت مداوم در معرض محتواهای اثرگذار در این حوزه قرار داد. شاید مردم نمی‌دانند روشن گذاشتن آتش مانده از طبخ کباب و یا حتی پرت کردن ته سیگار روشن در طبیعت تا چه اندازه می‌تواند منجر به وقوع آتش‌سوزی شود. لذا در راستای سیاست‌های کلی محیط‌ زیست در سند ملی حفاظت از محیط‌ زیست و مطابق بیانات مقام معظم رهبری در این سند، ضروری است سطح آگاهی، دانش و بینش زیست‌محیطی جامعه افزایش پیدا کند که برای تحقق آن، می‌توان با استفاده از ابزار و نهادهای آموزشی با شناساندن ارزش جنگل‌ها و مراتع به مردم گام مؤثری در این حوزه برداشت.



دیدگاه‌ها  

#1 #حسین 1400-03-23 12:35
چرا منابع طبیعی.محیط زیست.شهرداری.فر مانداری شورای شهر هیچ توجهی به بام شهر نمیکنند.بجای توسعه آن در اثر بی توجهی دارد از بین میرود.یکروز آبیاری درختان است حالا هم آتش سوزی ای وجدانهای خفته بیدار شوید.به داد درختان بام شهر وحتی درختان پارک دانشجو .
نقل قول کردن
#2 رضا 1400-03-24 07:55
اکه خدا سیتو نسازه- خدا سیتو آسو نکه
نقل قول کردن
#3 جودکی 1400-03-27 22:34
چرا افراد بیکار و ولگرد از سر عقده و حسادت درختهای بی گناه را آتش میزنند؟ چرا بام خرم‌آباد آتشنشانی ندارد؟؟؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا