یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

یکی از مشکلات عمده خرم‌آباد، مسئله آب‌گرفتگی معابر عمومی در مواقع بارندگی است زیرا ایجاد سیستم کارآمد جمع‌آوری آب‌های سطحی هنوز به عنوان موضوع مهمی در مراقبت از این شهر در نظر گرفته نشده است.
طبق ماده ۵۵ از فصل ششم قانون شهرداری‌ها، عمده‌ترین وظایف شهرداری که رابطه مستقیم با حقوق شهروندی دارد، ایجاد خیابان‌ها، کوچه‌ها، میدان‌ها، توسعه معابر، تنظیف، نگهداری، تسطیح معابر، انهار عمومی، مجاری آب و فاضلاب اتخاذ تدابیر مؤثر و اقدام لازم برای حفظ شهر از خطر سیل و حریق، رفع خطر از بناها و دیوارهای شکسته و خطرناک واقع در معابر عمومی و کوچه‌ها، پرکردن و پوشاندن چاه‌ها و چاله‌های واقع در معابر است.
در ادوار مختلف مدیران شهری، اقداماتی را برای هدایت آب‌های سطحی انجام داده‌اند؛ اما کافی نبوده و آب‌گرفتگی معابر همچنان از دغدغه‌ها و مشکلات اصلی شهروندان مرکز استان محسوب می‌شود.
امروزه به موازات طراحی شهری و تصمیم‌گیری‌های اساسی نظیر منطقه بندی فضاهای باز، تعیین مناطق نفوذپذیر، جهت بندی خیابان‌ها و شیب‌های طولی و عرضی، ایجاد خطوط تأسیسات زیرزمینی هم‌زمان برنامه‌ریزی جهت هدایت آب‌های سطحی از طرق مختلف مانند نگه‌داری، ذخیره‌سازی محلی و یا نفوذ دادن آن تا حد امکان و یا هدایت آن به خارج از محدوده شهری و همچنین برنامه‌ریزی جهت آب‌های زیرزمینی صورت می‌گیرد.

گزارش و عکس: علی محمدی/یافته











دیدگاه‌ها  

#1 شهروند۱ 1399-09-10 21:55
یادش بخیر آقای امرایی گزارشگر صدا و سیما چه تاثیری دررفع مشکلات شهری داشت ،راستی چه کسی میخواد یقه اعضای شورای شهر را بگیره ، کجاست آن همه شعار های مردم فریبشون ، خدا رحمتش کنه شهید فخری زاده امروز یه سخنرانی صوتی ازش شنیدم که میگفت چرا نباید مسئولینی که در دوران مسئولیتشون بی تدبیری و کم کاری کردن پاسخگو نباشند . من هم باشم بی خیال همه وظایفم میشم تا ۴ سال فقط استفاده شخصی و اقوامی ، بعدش هم خدا بده برکت مال و منال ، کی به کیه
نقل قول کردن
#2 خرم‌آبادی 1399-09-13 21:33
سدهای مخملکوه و زیبا محمد چه شدند؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا