یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان از مراکز علمی، فناوری، پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان لرستان بازدید کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، صبح امروز معاون علمی رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان وارد فرودگاه خرم آباد شد و سپس به دانشگاه آیت الله بروجردی عزیمت کرد و با هیات علمی این دانشگاه دیدار کرد.

ستاری و معاونانش در نخستین بخش سفر خود با حضور در بروجرد، به واحدهای فناور و دانش‌بنیان مستقر رفتند، با فعالان فناور این واحدها درباره مشکلاتشان، نیازهای زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان و برنامه‌های نوآورانه آینده‌شان گفت‌وگو کردند.

شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آیت‌الله بروجردی، نخستین میزبان معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و همراهانش بود. ستاری در ادامه مرکز نوآوری این دانشگاه را افتتاح کرد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به خرم‌آباد رفت و از 2 مجتمع دانش‌بنیان «کشت و صنعت خرمان» و «داروسازی دکتر جهانگیر» که در شهرک صنعتی شماره یک مستقر است دیدن کرد.

بازدید از مراکز علمی و فناور دانشگاه‌های لرستان و علوم پزشکی، بخش دیگری از سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به استان لرستان بود.

واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان لرستان، میزبان رئیس ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان بودند و ستاری، ضمن دیدن دستاوردهای این واحدها، شنونده توانمندی‌ها و دغدغه‌های فناوران مستقر در این پارک بود.

رئیس ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان همچنین حضور در مرکز رشد جهاد دانشگاهی و مرکز رشد سلامت برای گفت‌وگو با فعالان فناور مستقر در این مراکز را در برنامه داشت.

در بخش دیگری از این سفر، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و سید احمد میرعمادی امام‌جمعه خرم‌آباد و نماینده مقام معظم رهبری در استان لرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

شرکت در نشست شورای اقتصاد مقاومتی استان لرستان و سخنرانی در جمع مسئولان استانی با محور اقتصاد دانش‌بنیان، اهمیت نوآوری و زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری پایان‌بخش سفر یک‌روزه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری به استان لرستان بود.










مصطفی باقری/ یافته

دیدگاه‌ها  

#1 چگنی 1397-12-22 11:01
هیچ طرحی برای افتتاح در لرستان نداشتند فقط اومدن بازدید
نقل قول کردن
#2 دانشگاه صنعتی 1401-12-04 19:05
با توجه به معضل بیکاری باید کارآفرینی و مهارت آموزی در دانشگاه‌ها در دستور کار قرار گیرد باید بسمت《علوم صنعتی》برویم الان تمامی استان‌ها دانشگاه علوم صنعتی دارند مثل: بهبهان، گلپایگان، قوچان، اراک، همدان، کرمانشاه، دزفول، قم، اصفهان، بیرجند و...فقط لرستان دانشگاه صنعتی ندارد! تمام دانشگاه‌ها دارند علم را به《صنعت》گره می‌زنند و《پژوهشگاه》و پارک علم و فناوری و شهرک علمی_تحقیقاتی دارند همین دانشگاه صنعتی اصفهان کلی پژوهشکده دارد ولی دانشگاه لرستان بعداز ۴۶ سال فقط ۵ دانشکده ساده دارد ولی دانشگاه‌های همدوره لُرستان تعداد دانشکده‌هایشان ۲ رقمی است. با اینکه ۷۰درصد مساحت لرستان کوهستان است، نه دانشکده معدن دارد و نه پژوهشکده سنگ! درصورتیکه ساخت پژوهشکده سنگ شناسی لرستان توسط دولت قبلی هم مجوز داده شد و هم ردیف بودجه گرفته ولی متأسفانه اداره صنعت و معدن و دانشگاه لرستان اراده ای برای ساختش نشان ندادند. سایت مردمی یافته لطفا چاپ کنید شاید مسئول دلسوزی دید و بفکر تاسیس دانشگاه صنعتی افتاد. سپاس
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا