یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

تالار وحدت تهران به مدت دو شب محل برگزاری کنسرت بزرگ لری و کردی توسط گروه موسیقی «تال» بود.
به گزارش یافته، در این کنسرت که ساعت 21:30 در 24 و 25 د‌ی‌ماه در تالار وحدت برگزار شد،  قطعات متنوعی از موسیقی لری و کردی منطقه‌ی زاگرس به خوانندگی فرج علی‌پور و شاهو عندلیبی اجرا ‌شد.
فرج علی‌پور (خواننده و نوازنده کمانچه)، شاهو عندلیبی (خواننده)، مسلم علی‌پور (کمانچه)، حمید بهروزی‌نیا (تار)، بابک غسالی و مریم خدابخش (بربت)، شایان ریاحی( سازهای کوبه‌ای)، شهریار نظری (دف)، میلاد علی‌پور(تار)، بابک پیمانی (تنبک)، داود رحمان‌پور (سنتور)، محسن کیهانی‌نژاد (سرنا و بالابان) اعضای گروه موسیقی «تال» را تشکیل می‌دادند.
فرج علی‌پور پیشکسوت موسیقی لرستان از خوانندگان و نوازندگان مطرح نغمه‌های لری و لکی است که تاکنون در کشورهای زیادی از جمله انگلیس، سوئد، دانمارک، نروژ، آلمان، بلژیک، فرانسه، استرالیا و عراق کنسرت‌هایی را برگزار کرده است.
از این نوازنده چیره‌دست کمانچه‌، خواننده و نغمه‌پرداز لرستانی تاکنون آثار متعددی به عنوان خواننده و نوازنده از جمله داغ شقایق، تال، شادیانه، درسوگ آفتاب، شکوفه‌های موسیقی لرستان، چوپی، عزیز دل، میراث عشق، شانه شکی، سوز سیل، قالیباف و گلونی منتشر شده است.
شاهو عندلیبی فرزند زنده یاد ایرج عندلیبی نیز از هنرمندان جوان و صاحب نام این سال‌های موسیقی ایران است. وي اولین آموزش‌های موسیقی را نزد پدرش فرا گرفت.
شاهو فارغ التحصیل مقطع کار‌شناسی ارشد موسیقی از دانشگاه هنر است .
برگزاری کنسرت‌های متعدد داخلی و خارجی از جمله اجلاس سران شانگ‌های کشور چین، کاخ ورسای فرانسه، بزرگداشت مولانا در یونسکو و کشورهای روسیه، آلمان، دانمارک و فرانسه از جمله فعالیت‌های شاهو عندلیبی در عرصه موسیقی است.
همکاری در تولید آلبوم‌های فصل باران، آسمانه، گنج نهان، بودن و سرودن و دیدار‌ها، مستان سلامت می‌کنند، نیشتمان، سکوت و چوپی نیز از جمله آثاری هستند که عندلیبی به عنوان نوازنده، آهنگ‌ساز و خواننده همکاری داشته است.

حواشی کنسرت:
تالار وحدت تهران دو شب متوالی را میزبان خیل مشتاقان زاگرس تباری بود که برای مرور خاطرات فرهنگی خود و استفاده از هنرنمایی فرج علی‌پور و شاهو عندلیبی گرد آمده بودند.
مجید درخشانی نوازندهٔ سرشناس تار و آهنگ‌ساز مطرح کشور، عزت‌الله رمضانی‌فر بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینما و آرش میراسماعیلی قهرمان لرستانی جودوی جهان در بین علاقه‌مندان حضور داشتند.
حضور دختران و زنان با پوشش گلونی از نکات قابل توجه کنسرت بود.
تهیه کنندگی این برنامه را افشین معصومی مدیر موسسه فرهنگی هنری نغمه حصار به عهده داشت.
تنظیم قطعات اجراء شده در کنسرت توسط میلاد علی‌پور انجام گرفت و سرپرستی گروه به عهده مسلم علی‌پور بود.
کنسرت راس ساعت 21:30 با صحبت‌های استاد علی‌پور شروع شد.
علی‌پور ضمن اشاره به استقبال خوب مردم از برگزاری کنسرت‌های لری در پایتخت، از همه حاضرین، حامیان و برگزارکنندگان کنسرت تشکر کرد.
سپس نوبت به شاهو عندلیی رسید، وی ضمن تشکر از زاگرس نشینان حاضر در سالن گفت: خوشحالم که زمان برگزاری این کنسرت با سالروز تولد پدرم "ایرج عندلیبی مصادف شده  و کنسرت امشب را به پدر مرحومم تقدیم می‌کنم.
برنامه در دو بخش انجام گرفت، در بخش اول قطعات راز و نیاز، آه سرد، گلونی و شوانی، سابلاخی، وطن، شبانه، ای سوزه سوزه، نجیبی و چوبی اجرا شد.
پس از استراحتی کوتاه، گروه در بخش دوم به روی صحنه آمد و قطعات زنگ زنگه، آمان گلیا، نشتمیل، آسمو ، قمر تاج و خوش اومایی را تقدیم حضار کردند.
در قسمتی دیگر از بخش دوم، ترانه "دایه دایه" با هم‌خوانی مردم، تقدیم مردم کوبانی شد.
زمان رسمی کنسرت در حالی راس ساعت 23:30 به پایان رسید که تماشاگران، حاضر به ترک سالن نبودند و تقاضای برگشت گروه به صحنه را داشتند؛ اعضای گروه موسیقی تال نیز درخواست حاضرین را اجابت کردند و چند ترانه پر خاطره لری و کردی از جمله "جومه آبی و " لرزان لرزان" را با مردم هم‌خوانی کردند تا همه‌گی با خاطره‌ای خوش تالار وحدت تهران را ترک کنند.

با صدای فرج علی‌پور و شاهو عندلیبی آوای موسیقی زاگرس در تالار وحدت طنین انداز شد
با صدای فرج علی‌پور و شاهو عندلیبی آوای موسیقی زاگرس در تالار وحدت طنین انداز شد
با صدای فرج علی‌پور و شاهو عندلیبی آوای موسیقی زاگرس در تالار وحدت طنین انداز شد
با صدای فرج علی‌پور و شاهو عندلیبی آوای موسیقی زاگرس در تالار وحدت طنین انداز شد
با صدای فرج علی‌پور و شاهو عندلیبی آوای موسیقی زاگرس در تالار وحدت طنین انداز شد
با صدای فرج علی‌پور و شاهو عندلیبی آوای موسیقی زاگرس در تالار وحدت طنین انداز شد
با صدای فرج علی‌پور و شاهو عندلیبی آوای موسیقی زاگرس در تالار وحدت طنین انداز شدكنسرت فرج علي‌پور و گروه تال در تهران


گزارش: عبدالرضا قاسمی/  تهران

عکس: سعید سروش/ خبرگزاری فارس

دیدگاه‌ها  

#1 سعيد 1393-10-26 21:47
احسنت
نقل قول کردن
#2 درویشی 1393-10-26 22:28
درود بر یافته. درود بر جایدری و قاسمی. ترکیب بچه های اصیل خرم آبادی باعث شده یافته به روزترین سایت استان شود. خسته نباشید.
گزارش عالی بود. دست سعید سروش عکاس ارزنده کشور هن درد نکند
__________________________
يافته: سلام و سپاس استاد
نقل قول کردن
#3 شهروند خرم اباد 1393-10-27 00:30
درود و صدها درود بر شما جوانان فرهیخته که فوم فرزند خلف لرستانید و درود بر استاد علی پور و هنرمندان قوم لر وکرد که در این برهه از زمان که متاسفانه به عمد و یا پاک کردن عنوان جوکها از سایر اقوام به لر در فضای مجازی قصد به سخره گرفتن این قوم اصییل را دارند ولی با برگزاری اینگونه هنر افشانی و انعکاس ان توسظ سایت وزین یافته تا حدود زیادی این حرکات نا جوانمردانه جوک سازی برای لرها خنثی می شود جا دارد زاگرس نشینان با تمام وجود حامی این مراسمات در پایتخت باشند.
نقل قول کردن
#4 مجتبی رومانی 1393-10-27 23:01
مراتب سپاس خود و هیات امناء انجمن موسیقی لرستان را از جناب عبدالرضا قاسمی و سعید سروش عزیز و رضا جایدی مهربان اعلام می دارم که همواره در راستای اطلاع رسانی و انعکاس اخبار موسیقی نهایت تلاش خود را مبذول می فرمایند کمال تشکر را دارم
________________________
يافته: سلام و سپاس آقا مجتبي. متعاقباً از زحمات شما كه هميشه يار و ياور هنرمندان لرستان بوده‌ايد سپاسگزاريم.
نقل قول کردن
#5 بیرانوند 1393-11-12 16:09
هنر وموسیقی لرستان اصیل وماندگار خواهد بود امیدوارم در مراسم شادی اولویت وانتخاب اول موسیقی لرستان باشد چرا که متاسفانه شاهد فاصله گرفتن از فرهنگ وآیین های بومی لرستان ورو آوردن به موسیقی غیر بومی هستیم .آثار ی ارزشمند وفاخر که گذشتگمان برایمان گذاشته اند را باید حفظ وتقویت کنیم
نقل قول کردن
#6 بوالحسنی 1394-01-05 18:48
درود بر محسن کیهان‌نژاد که شور صدای سرنای لرستان را یک بار دیگر به یاد استاد شاه‌میرزای مرادی طنین‌انداز کرد.
آفرین بر این هنرمند جوان از دیار فرهنگ‌مداران و موسیقی دانان ایران، شهر زیبای دورود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا