یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در معیت مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، ستایشگرمدیرعامل انجمن موسیقی ایران، معاون پژوهشی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، اعضا انجمن موسیقی استان با درویش‌رضا منظمی هنرمند پیشکسوت موسیقی استان و کشور دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش یافته، این دیدار شامگاه جمعه هشتم دی‌ماه در منزل استاد درویش رضا منظمی نوازنده کمانچه و استاد دانشگاه در تهران برگزار شد. در این دیدار از پوستر آیین بزرگداشت استاد منظمی که قرار است در ماه‌های آینده در خرم‌آباد برگزار گردد، رونمایی شد.
در این دیدار «محمدالهیاری فومنی» مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، کاوه خورابه معاون پژوهشی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، «اعظم روانشاد» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان،  امیرعباس ستایشگرمدیرعامل انجمن موسیقی ایران، «محمد میرزا وندی» رئیس انجمن موسیقی لرستان، «شمس هنامی» عضو هیأت مدیره انجمن موسیقی لرستان و «عبدالرضا قاسمی » مدیر مسوول پایگاه خبری یافته حضور داشتند.

 



استاد درویش‌رضا منظمى نوازنده و مدرس کمانچه در ۱۶ فروردین سال ۱۳۱۸ در الشتر متولد شد. او از سال اول دبیرستان، به صورت خودآموز یادگیری کمانچه را آغاز کرد. وی با آموختن کمانچه در الشتر و ویولون در خرم‌آباد، توانست در رادیوی محلی لرستان به اجرای برنامه بپردازد. از سال ۱۳۴۰ به مدت پنج سال نزد حسین‏ یاحقى و مدتى نیز در هنرستان موسیقى ملی به آموزش علمی این ساز و ویولن پرداخت. منظمی بعد از این دوره، در دانشکده‌ی هنرهاى زیباى دانشگاه تهران نزد نورعلى برومند و دکتر داریوش صفوت، ردیف‌هاى میرزا عبداللَّه را نیز فراگرفته و از این دانشکده با مدرک لیسانس موسیقی در رشته‌ی نوازندگی کمانچه فارغ‌التحصیل شده است. او در زمینه یادگیری کمانچه از محضر علی اصغر بهاری و در زمینه تئوری موسیقی، جواد معروفی نیز استفاده کرد.
از فعالیت‌های مهم منظمی به همکاری با محمدرضا لطفی در تأسیس و تشکیل گروه شیدا و اجرای برنامه‌های متعددی با این گروه در رادیو- تلویزیون، جشن هنر شیراز و جشن طوس می‌توان اشاره کرد. او از اوائل انقلاب اسلامی، با ترک گروه شیدا به خرم‌آباد برگشت و در آنجا ضمن تدریس موسیقی و معلمی در دبیرستان‌ها کنسرت‌هایی نیز برگزار کرد.



منظمی در سال ۱۳۶۹، به دعوت دانشکده‌ی هنرهاى زیبا براى تدریس به تهران آمده و از آن زمان به تدریس ردیف‏‌هاى میرزا عبداللَّه مشغول است. او ضمن تدریس در دانشگاه، در بخش معاونت آموزش حوزه‌ی هنرى سازمان تبلیغات اسلامى نیز کمانچه و ردیف تدریس کرده و همزمان نیز مدرک کارشناسی ارشد خود را گرفته است.
از فعالیت‌های دیگر منظمی به عضویت در شورای عالی شعر و موسیقی صدا و سیما، عضویت در شورای قیمت‌گذاری مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما و ریاست دانشکده‌ی هنر‌های زیبا (برای مدتی کوتاه) می‌توان اشاره کرد. او همچنین به همراه گروه عارف (با سرپرستی پرویز مشکاتیان و خوانندگی علیرضا افتخاری) کنسرت‌های متعددی در شهر‌های مختلف ایران و کشور‌هایی چون آلمان، سوئیس و فرانسه برگزار کرده است.
 
 





.


دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1402-10-09 08:20
خداحفظش کنه اینها مفاخر استان و کشورند
نقل قول کردن
#2 شهروند 1402-10-09 08:24
باسلام از دوستان که این برنامه دیدار رو تدارک دادند بسییار سپاسگذارم....اح سنت و مرحبا
نقل قول کردن
#3 ب .ب 1402-10-09 10:54
یکی از شناسنامه ها و اسطوره های با اخلاق موسیقی لرستان. زنده باشن استاد گرامی به جانشینان خلفش استاد شهرام و شهریار
نقل قول کردن
#4 فریاد 1402-10-10 01:23
سال 75 در تهران خدمت ایشون رسیدم .ای داد بیداد از این روزگار بد اون موقع 17 سالم بود و بخاطر دوستی با پدرم من هم در اون ملاقات حضور داشتم چه انسان بزرگ و فرهیخته ایی .افسوس و صد افسون که از این بزرگان در حد توانمندیهاشون استفاده نشد . با آرزوی سلامتی برای ایشان
نقل قول کردن
#5 طاهر 1402-11-21 08:42
سلام جا دارد از تشکر وقدردانی کنم کار ارزشمندی است درک این هنرمندان عزیز
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا