یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پنجمین جشنواره ملی فرهنگ اقوام در قلعه فلک الافلاک افتتاح شد.
به گزارش یافته، یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگ، گردشگری و صنایع‌دستی، زیویار استاندار لرستان و جمعی از مسؤولین استان و شرکت‌کنندگان در پنجمین جشنواره ملی فرهنگ اقوام در قلعه فلک الافلاک افتتاح شد.
این جشنواره در چهار بخش صنایع‌دستی و سوغات، موسیقی آیینی و محلی و پخت غذاهای محلی از ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت در مجموعه تاریخی فرهنگی قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد در حال برگزاری است.
 
اصلی‌ترین کارکرد برگزاری جشنواره‌های گردشگری توزیع مکانی و زمانی سفر است
شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در آیین افتتاحیه جشنواره ملی فرهنگ اقوام در ابتدای این مراسم از اقدامات و زحمات مدیریت استان و همکاران اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در برگزاری این جشنواره تقدیر کرد.
معاون گردشگری کشور با اشاره به فروکش کردن بیماری کرونا افزود: دغدغه فعالان گردشگری تا حدودی مرتفع شده و بعد از تحمل دوران دشوار امیدها برای احیا این صنعت پررنگ شده است.
شالبافیان افزود: در نوروز ۱۴۰۱ به عنوان اولین زمان برای رونق حوزه گردشگری داخلی شاهد تلاش‌های و مدیریت مناسب ستاد خدمات سفر بودیم که جای تقدیر دارد.
معاون گردشگری کشور برگزاری این جشنواره را مؤلفه‌ای مثبت در جهت استمرار گردشگری داخلی دانست و تصریح کرد: اصلی‌ترین کارکرد این جشنواره علاوه بر دیگر آثار مثبت آن، توزیع زمانی و مکانی سفر در کشور است.
شالبافیان هم‌افزایی استان‌ها را یکی از ویژگی‌های برگزاری پنجمین جشنواره ملی فرهنگ اقوام دانست و اظهار داشت: حضور ۳۰ استان کشور در این جشنواره وجه تمایز آن نسبت به دیگر جشنواره‌های برگزار شده است.
معاون گردشگری افزود: بخش‌های مختلف جشنواره نشان‌دهنده این است که نباید نگاه تصنعی به اقوام داشت.
شالبافیان حضور بخش خصوصی و محوریت آن در بخش‌های مختلف جشنواره یکی دیگر از ویژگی‌های این جشنواره دانست و تصریح کرد: ما نیازمند برگزاری چنین جشنواره‌هایی در سطح کشور هستیم.
معاون گردشگری کشور در پایان گفت: لرستان با داشتن پتانسیل تاریخی و فرهنگی توانسته است نقش پررنگ و شایسته‌ای برای خود به دست آورد.






دیدگاه‌ها  

#1 دلسوز 1401-02-19 09:32
خدا قوت به میراث دارن فرهنگی
انشاالله این نوع اقدامات در خصوص جذب توریست و توسعه گردشگری تداوم داشته باشد
نقل قول کردن
#2 سلاحورزی 1401-02-19 13:18
ببخشید گردشگر ماشینش را کجا پارک کنه؟ روبرو سینما استقلال هر روز ترافیکه و پارکینگ ظرفیت نداره. گردشگر تو کدام رستوران و غذاخوری شیک و بزرگ در مرکز خرم‌آباد غذا بخورد؟ گردشگر روی کدام سنگفرش و پیاده رو قدم بگذارد؟ گردشگر در کجا سکونت کند؟ کدام هتل استاندارد در نزدیک قلعه است؟ گردشگر از کدام مغازه خرید کند و سوغات بخرد درحالیکه تمام مغازه های روبرو قلعه کابینت ساز و چاقو فردش و لباس نظامی فروش هستند؟ ابتدا زیرساخت را درست کنید و بعد جشنواره برگزار کنید تا گردشگر خاطره خوشی از شهر و استان شما داشته باشد.
نقل قول کردن
#3 بازگیر 1401-02-19 13:20
چرا اطراف قلعه را تخلیه نمی کنند تا شاید گردشگری در خرم‌آباد قوت بگیرد و مغازه داران و هتلداران سودی نصیبشان شود؟ میراث فرهنگی حداقل قلعه را در میراث فرهنگی یونسکو ثبت جهانی کند تا حداقل یونسکو بودجه مرمت و نگهداری قلعه را بدهد. چرا میراث فرهنگی موزه در اطراف قلعه نمیسازند؟
نقل قول کردن
#4 همشهری 1401-02-19 14:44
به نقل از دلسوز:
خدا قوت به میراث دارن فرهنگی
انشاالله این نوع اقدامات در خصوص جذب توریست و توسعه گردشگری تداوم داشته باشد

سلام وقت بخیر ، فکر نمیکنم این کارا اونقدری که بریز و بپاش بیت المال تووش باشه ، کار فرهنگی بشه، اینم از اون کارای پوپولیستی هستش که مدیر کل محترم استاده، ای کاش قبل از تعویض استاندار ، ایشون عوض میشد.
نقل قول کردن
#5 میرمقدم 1401-02-19 22:39
بجای این همایش و جشنواره نمیشد پل ماسور خرم‌آباد که در ورودی خرم‌آباد است را بعد از 4 سال تکمیل کنند ا هتل پارک صخره‌ای خرم‌آباد که از سال 1376 تا الان بحال خودش رهاش کردند
نقل قول کردن
#6 همشهری 1401-02-20 09:05
آقای استاندار لطفا تمام انرژی خود را روی آزاد سازی حریم قلعه بگذارید وجدانا مطالبه همه مردم است
این کار را انجام بدهید کافی است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا