یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آیین اختتامیه نخستین سوگواره فرهنگی هنری سردار دل‌ها امروز در لرستان برگزار شد.
به گزارش یافته، صبح امروز پانزدهم دی‌ماه، آیین اختتامیه نخستین سوگواره استانی " سردار دل‌ها " صبح دوشنبه پانزدهم آبان ماه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد، فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و مدیرکل و معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در تالار ماه حوزه هنری برگزار شد.
 



خون پاک شهید سلیمانی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در آیین اختتامیه نخستین دوره سوگواره "سردار دل‌ها " در خرم‌آباد، گفت: خون پاک شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است
احمدحسین فتایی در این مراسم ضمن تسلیت ایام فاطمیه و فرارسیدن سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و چهلمین روز درگذشت شهید محسن فخری زاده، گفت: تشیع جنازه پیکر پاک شهید سلیمانی نشان از ارادت قلبی مردم به این شهید بزرگوار بود، ارادتی که از اخلاص سردار سرچشمه می‌گرفت. این مراسم باعث تحکیم وحدت در سطح جامعه و تحکیم روابط دو کشور مسلمان ایران و عراق شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: لقب سردار دل‌ها واقعاً برازنده این شهید بود و همگی شاهد بودیم که در جریان سیل ابتدای سال گذشته در استان لرستان و استان‌های گلستان و خوزستان و در حوادثی ازاین‌دست، همواره در کنار مردم بود و در عین شجاعت، درایت و هوش ذاتی همواره خود را سرباز ولایت می‌دانست و هیچ‌گاه از خط ولایت جدا نشد و این راز ماندگاری سردار است.
 وی سپس با تأکید بر اینکه خون پاک شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است، ابراز داشت: در طول یک سالی که از شهادت سردار سلیمانی می‌گذرد در سراسر کشور و در استان لرستان ویژه‌برنامه‌ها و فعالیت‌های بسیار خوبی صورت گرفته که در جای خود ارزشمند بوده است، اما اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای رسالتی که در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ مقاومت و مکتب شهید سلیمانی دارد به دنبال آن بود که از ظرفیت هنر برای تولید آثاری ماندگار در این عرصه استفاده کند.
 فتایی افزود: در همین راستا فراخوان این جشنواره در هفته دفاع مقدس سال جاری منتشر و توزیع گردید و تا پانزدهم آذرماه بالغ‌بر ۲۳۰ اثر ارزشمند در حوزه‌ها و بخش‌های جشنواره به دبیرخانه ارسال گردید که پس از داوری، برگزیدگان معرفی و امروز مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان سپس با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید استان در سال آینده، گفت: تمام ظرفیت فرهنگی و هنری استان باید در راستای برگزاری موفق این کنگره بسیج شود و ما به‌عنوان کمیته فرهنگی، هنری و رزمایش کنگره از هم‌اکنون برنامه‌های خود را آغاز کرده‌ایم و یکی از اهداف برگزاری سوگواره " سردار دل‌ها " بر همین اساس بوده است.
وی در پایان خاطرنشان ساخت: تلاش می‌کنیم این سوگواره را در سال‌های آینده با گستره‌ی ملی و با حضور هنرمندان شاخص کشور برگزار نماییم.
 



تجلیل از دو خانواده شهداء مدافع حرم در لرستان
هم‌زمان با برگزاری آیین اختتامیه نخستین سوگواره استانی " سردار دل‌ها" و با حضور مسئولین استانی از خانواده‌ی شهدای مدافع حرم لرستانی تجلیل شد.
 شهید سردار سرتیپ دوم پاسدار رضا رستمی مقدم در تیرماه ۱۳۴۰ در شهرستان خرم‌آباد به دنیا آمد. وی در دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی مختلف جنوب حضور موثر دارد و در منطقه هورالعظیم بر اثر اصابت ترکش و حمله شیمیایی دچار آسیب‌های زیادی گردیده که منجر به جانبازی ۵۰ درصدی گردید.
 شهید رستمی مقدم در چهاردهم خردادماه ۱۳۹۵ در راه پاسداری از حرم حضرت زینب (س) در جنوب حلب به شهادت رسید.
شهید اسماعیل غلامی یاراحمدی نیز آخرین شهید مدافع حرم لرستان است که اواخر آبان ماه ۱۳۹۸ در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


رونمایی از کتاب «این روزها که نیستی»
در این مراسم همچنین از کتاب «این روزها که نیستی» رونمایی به عمل آمد.
کتاب «این روزها که نیستی» چهل سپید کوتاه درباره شهید حاج قاسم سلیمانی است که «محمدتقی عزیزیان» شاعر لرستانی آن‌ها را سروده است.
این کتاب را نشر پراکنده در قطع پالتویی و تیراژ هزار و 100 نسخه منتشر کرد. شاعر در این اثر به روایت زندگی و ابعاد اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ایران و جهان بعد از شهادت «سردار قاسم سلیمانی» پرداخته است.




برگزیدگان سوگواره فرهنگی هنری «سردار دل‌ها» ویژه یکمین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم لرستان- 15 دی 1399
 
شعر و دل نوشته:
مقام اول: محسن بیانیان
مقام دوم: وحید اشجع
مقام سوم: فاطمه احمدی
 
خش مقاله و یادداشت:
مقام اول: دکتر غلام‌رضا تاج‌بخش با مقاله (تحلیل کیفی تأثیرات جامعه‌شناختی شهادت اسطوره‌های مقاومت بر جوانان)
مقام سوم مشترک: یادداشت مصطفی رباطی (شهادتت مارک با سردار از پایگاه خبری یافته) و پروین حافظی ( تلفیق وصیت نامه شهید حاج قاسم سلیمانی و آموزه های اسلام)

 
نقاشی:
آرش فروغی
 
نمایشنامه:
مقام اول: پژمان شاهوردی (عقیق سرخ)
مقام دوم: ایوب ماسوری (بدر)
مقام سوم: امیرمحمد حسنوندی (دختر آبی بابا)
 
عکس: کامین ملکی
 
خوشنویسی: ستار ولی نژاد
 
موسیقی (سرود)
مقام اول مشترک: امیرحسین ویسکرمی- (گروه سرود آوای انقلاب با اثر سلیمانی عشق)/ طاهر مرادی -گروه سرود نغمه‌های افلاک زاگرس (اثر رود روان)
مقام دوم: امین رسولی گروه همخوانی امام عصر (عج) و سرود حضرت بی ادعا-ذبیح الله کردعلیوند با اثر (آرمان شهادت)
مقام سوم: محمدرضا کرم الهی
 
پادکست:
مقام اول: جلال قربانی مستند رادیویی (حبیب)
مقام دوم: مشترک علیرضا احمدی با اثر (مرد میدان) و شهرزاد مظفری با اثر (سی شب با سردار) تولیدات صداوسیما مرکز لرستان
 و تقدیر از کم سن و سال‌ترین شرکت‌کننده سوگواره خانم غزل سوری 5 ساله
 
موشن گرافیک:
شهرام شریفی با اثر (نگین انگشتر) تولید فضای مجازی صداوسیمای مرکز لرستان
 
نماهنگ، کلیپ، فتو کلیپ
نفر اول: عزیز بابا نژاد با کلیپ (مکتب سلیمانی)
و تقدیر از احسان بیرانوند فتو کلیپ  ذوالفقار رهبر: تولید فضای مجازی صداوسیمای مرکز لرستان
و تقدیر از خانم رزا نیازی فتو کلیپ (گوهر اشک)
 
فیلم‌نامه: تقدیر از محمد امرایی فیلم‌نامه انیمیشن ابابیل
 
بخش ویژه تولیدات شهدای مدافع حرم:
مقام اول: محسن مرادی (فیلم مستند ما تا ابد سربازیم)
و تقدیر از حمید آقایی با کلیپ (غم رفتن تو)



شایان ذکر است این مراسم با اجرای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و موسسه فرهنگی هنری اندیشه پژوهان افلاک و مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، سپاه حضرت ابوالفضل (ع)، بسیج هنرمندان استان لرستان، دانشگاه علمی کاربردی استان و دانشگاه علمی کاربردی شهرستان پل‌دختر، باشگاه فرهنگی ورزشی خیبر خرم‌آباد برگزار شد.










نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا