یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آیین نکوداشت و مراسم سیزدهمین سالگرد پرواز ابدی کبک تاراز با حضور صدها نفر از لرتباران در کرج برگزار شد.
به گزارش یافته، آیین نکوداشت و مراسم سیزدهمین سالگرد پرواز ابدی کبک تاراز و اسطوره آ‌واز بختیاری بهمن علاءالدین (مسعود بختیاری) پنج‌شنبه با حضور علاقه‌مندان، هنرمندان، نخبگان و فرهیختگان لرتبار از سراسر کشور برگزار شد.
در ابن مراسم لرتباران استان‌های لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری؛ کهگیلویه و بوئر احمد و ... حضور داشتند.
بهمن علاءالدین معروف به «مسعود بختیاری» خواننده، ترانه‌سرا و آهنگ‌ساز نامی ایل بختیاری است که آثار ماندگاری را در حوزه موسیقی و ترانه بختیاری از خود به یادگار گذاشته است.
خالق اثر ماندگار «مال‌کنون» مهرماه 1319 در شهرستان مسجدسلیمان به دنیا آمد و حاصل سال‌ها تلاش استاد بهمن علاءالدین در حوزه موسیقی بختیاری در قالب آلبوم‌های «مال‌کنون‌"،"‌هی‌جار"، "‌تاراز"، "بر افتو"، "آستاره" و "‌ویر" در دسترس علاقه‌مندان به موسیقی بختیاری قرار گرفته است.
اسطوره‌ي آواز بختیاری پس از طی یک دوره بیماری کلیوی و عمل جراحی مثانه صبح‌گاه روز جمعه دوازدهم آبان‌ماه ۱۳۸۵، پس از ۶۶ سال زندگی شرافتمندانه، به علت نارسایی قلبی در بیمارستان کسری جهان‌شهر این شهر دارفانی را وداع گفت.
پیکر وي در جوار تربت برخی از هنرمندان برجسته ایران نظیر غلام‌حسین بنان، حبیب‌الله بدیعی، مرتضی حنانه، هوشنگ گل‌شیری و ... در بقعه امام‌زاده طاهر کرج به خاک سپرده شد.
 
حواشی:
*در این مراسم برخی شاعران و فرهیختگان لر زبان در وصف بهمن علاءالدین سخن رانده و شعر خوانند.
* اجرای موسیقی و تقدیر از نخبگان لر از دیگر بخش‌های برنامه بود.
 *نکته قابل‌توجه حضور لرتباران با گویش، زبان‌ و پوشش مختلف محلی منطقه خود، در مراسم بود.
*" * مراسم امسال با این که در سالن برگزار شد، اما یکی از شلوغ‌ترین مراسم ده سال اخیر بود، بیش از یک هزار لرتبار خود را به کرج رساندند تا ارادت خود را به " آبهمن" نشان دهند.
 


خبر و عکس: امیررضا قاسمی/یافته

دیدگاه‌ها  

#1 شیران ایران لر 1398-08-09 22:38
می شود اتحاد داشت و خیلی کارهای بزرگ انجام داد.
نقل قول کردن
#2 فامیل سببی 1398-08-10 12:06
بسیار مجلس باشکوهی بودهمه بختیاری ها رامردمی نجیب وبافرهنگ و متحد دیدم وهمه خواهر زاده های شادروان ا بهمن بسیار زحمت کشیدند
نقل قول کردن
#3 خانواده و ستاد گرامیداشت 1398-08-10 12:33
پیام تشکر و اعتذار

بیو که وا با یک یه عهدی بوندیم
حالا که مونو تو ستین یکیم

هواداران ،همتباران و همشهريان باغيرت و فهيم
لازم ميدانيم از تشریف‌فرمایی و ابراز محبت شما عزیزان در مراسم سیزدهمین سالگرد درگذشت آبهمن علاءالدین (مسعود بختیاری) تشکر و قدردانی نماییم.
عزيزاني که از نقاط دور و نزدیک و سرزمینهای لرنشين قبول زحمت نموده و ما را بیش از پيش شرمنده خود کردید و این بار مسؤلیت ما را در مسیر جبران، دو چندان می‌کند.
تشکر و قدردانی دیگر از لطف و نگاه مثبتی است که تک‌تک شما عزيزان در حفظ نظم و رعایت شأن برنامه داشتید و همراهی شما دلگرم‌مان کرد تا همچنان بتوانیم در سالهای آینده نیز با برطرف نمودن نواقص احتمالی بزرگداشتی شکیل‌‌تر برای آبهمن علاءالدین (مسعود بختیاری) برگزار نماییم.
همچنین از هنرمندان ، فرهیختگان ، نخبگان ، ورزشکاران ، فعالین فرهنگی و مسؤلین محترمی که با حضورشان باعث غناء برنامه شدند ،شورای اسلامی و شهرداری کرج ، سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی کرج ،
-------------------------
پیام ادامه دارد...
نقل قول کردن
#4 حسن 1398-08-10 12:34
مراسم خوبی بود در کنار همه ی اتفاقات خوب بطور طبیعی که ذاتی همچنین مراسمهایی هم هست وجود داشداشت اولا میباست حداقل دو سه قطعه از احراهای خود استاد آ بهمن پخش میشد دوما از دهل و کرنا سمبل موسیقی بختیاری استفاده میشد سوما از خوانندگان مطرح تری از بختیاری و لرتباران دعوت میشد و شاٌن ابهمن را بیشتر گرامی میداشتند و چهارم که باعث تاسف فراوان شد و بنوعی مصادره ی سیاسی شد و پایگاهی برای تبلیغ کاندیداهای نمایندگی مجلس شد گرامیداشت بزرگان هنر فراتر از مصالح سیاسیت
نقل قول کردن
#5 خانواده و ستاد گرامیداشت 2 1398-08-10 12:35
ادامه پیام

مدیریت تالار شهیدان نژادفلاح و نیروی انتظامی شهرستان کرج که کمال همکاری را برای برگزاری باشکوه برنامه برنامه داشتند ، سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بویژه دکتر عظیمی، دکتر مرادی ، مهندس رحیمی و محمد بدری که برای ضبط برنامه و پخش زنده از شبکه استانی خوزستان، همه امکانات را فراهم نمودند و همهء اعضا ستاد گرامیداشت بویژه گروه تشریفات و گروه انتظامات تشکر می‌کنیم.

خانواده و ستاد گرامیداشت
بهمن علاءالدين
نقل قول کردن
#6 خانواده و ستاد گرامیداشت 2 1398-08-10 12:36
و تشکر ویژه از پایگاه خبری یافته که با صحت، سرعت و دقت این مراسم را پوشش داد.


از یافته ممنونیم که حرفی از حضور سیاسیون در این مراسم منتشر نکرد. سپاس
نقل قول کردن
#7 ابو اسحاق 1398-08-10 13:58
متأسفانه لرتباران تشکیلات منظم و سازمانی ندارند

همه اقوام فراکسیون نمایندگان خودشان را دارند بجز مناطق لرنشین که هیچ گونه تشکیلاتی ندارند
نقل قول کردن
#8 اولین قوم ایران 1398-08-10 20:44
آی هوار لرستان و تمام شهرهای لرزبان لرنشین ولرتبار ایران باید در مجلس ایران مانند ترک و کرد دارای فراکسیون باشند یک باغیرت نمی تواند این سخن را در صحن علنی مجلس پیگیری کند.نمی تواند مجوز تدریس زبان لری را بگیرد.؟
نقل قول کردن
#9 محمدیان 1398-08-11 00:07
به نقل از اولین قوم ایران:
آی هوار لرستان و تمام شهرهای لرزبان لرنشین ولرتبار ایران باید در مجلس ایران مانند ترک و کرد دارای فراکسیون باشند یک باغیرت نمی تواند این سخن را در صحن علنی مجلس پیگیری کند.نمی تواند مجوز تدریس زبان لری را بگیرد.؟

راست میگی واقعا ۳چیز الان دغدغه لرها شده-۱-ایجاد فراکسیون لرزبانان و لرتباران در مجلس۲-تدوین وتدریس زبان مادری لری۳-تاسیس شبکه ملی لرها چون همه قومیتها یک کشور دارندبه جز لرها.
نقل قول کردن
#10 سیروس بلدی بهداروند 1398-08-11 13:44
درود.در ابتدا باید سپاس و قدردانی کرد از تمام کسانی که چنین برنامه ای را تدارک دیدند و همچنین همتبارانی که از مسافت های دور و نزدیک حضور بهم رسانیدند و بار دیگر علاقه و محبت خود را به استاد ابراز نمودند این حضور باشکوه یادآور این بیت آبهمن میباشد که بوین حالا دست به یک دادن جون سی یک دادن چندی آسونه. بوین حالا وقتی وایک بویم روندن دشمن چندی آسونه
نقل قول کردن
#11 امید 1398-08-18 18:22
با سلام خدمت همه دوستان ماکه متاسفانه اکه امسال نتونستیم تو این مراسم شرکت کنیم بسیار عالی بود اخبار و تصاویر را که دیدم خیلی خوشحال شدم از اینکه یاد و نام بزرگ مرد موسیقی ایران بخصوص لر زبانان زنده هست و گذشت زمان نتوانسته از این یاد و نام بکاهد
روحش شاد و یادش گرامی
ممنون از همه عزیزانی که در رابطه با این مجلس زحمت کشیدند
نقل قول کردن
#12 امید پارسایی 1398-08-18 18:36
باسلام خدمت همه عزیزان و برادران و خواهران عزیز و ارجمند اخبار و تصاویر را که دیدم خیلی خوشحال شدم که واقعا هستند کسانی که هنوز از ته دل و جان یاد و نام اسطوره موسیقی لر زبانان را گرامی می دارند و امیدوارم که این راه برای همیشه ادامه پیدا کند ممنون از زحمات همه عزیزانی که واقعا برای برپایی چنین مراسمی زحمت کشیدند
روح بزرگ و بلند اسطوره موسیقی لر تباران
مسعود بختیاری شاد و یادش گرامی
نقل قول کردن
#13 فریدون رضایی 1399-08-08 08:45
ازاجرای فوق العاده استاد کوروش رضوانی فر کمال تشکر وقدر دانی داریم اجرای ایشون حضورشون انصافا به حرمت فرهنگ ومردم بود وهمه یکطرف اون غیرت واقعا گرگری ایشون یکطرف واجرای عالی وبدون حاشیه بودن ایشون باعث افتخار قوم بزرگ لر وماندگار خواهد ماند.سپاس استاد همتبارم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا